Shaklee Untuk Tambah Susu Ibu?

4:01 am Emalin Mohd 0 Comments

Assalamualaikum dan Salam Hormat Pembaca semua. Semoga sihat hendaknya.



Untuk mengekalkan kuantiti susu ibu selain supply vs demand, ibu hanya perlu makan makanan berkhasiat. 


Makanan berkhasiat? Betul ke makanan yang kita makan setiap hari cukup nutrisinya? Lagilah duduk di bandar yang mana semua perlu dibeli dan pastinya bekalan tersebut mengambil beberapa hari untuk sampai ke tangan pengguna. Berapa banyak nutrisi yang telah hilang. Belum lagi persoalan tentang adakah amalan pertanian baik diamalkan? Ada ke tidak racun perosak digunakan? Adakah ia telah dimodifikasi secara genetik? Banyakkan persoalan..Lainlah zaman dulu masa duduk kampung. Ayam bela sendiri, sayur tanam kat belakang rumah..Beras pun boleh dapat dari kampung sebelah yang bersawah...Ikan, udang boleh menjala di sungai. Sungai kat belakang rumah je.




Sekarang? Kampung pun dah moden. Tanah cukup-cukup untuk rumah kita je...


Ada yang kata tipulah kata makanan A makanan B boleh tambah susu. Asalkan hati gembira, semua makanan boleh jadi penggalak susu. Ohhh..tidak!!! Setiap badan manusia berbeza dan unik. Jika saya boleh makan semua makanan dan tidak memberi kesan kepada bayi saya dan juga kuantiti susu ibu tidak semestinya semua orang sama. Ada je kan kawan-kawan kita bercerita jika makan pedas atau masam bayi jadi kembung perut. Owh..jika tak beri kesan bagaimana pulak dengan yang bayinya ada eczema dan ibu makan seafood, bayi yang kena. Pernah dengar tak? Jadi, sememangnya makanan memberi kesan kepada bayi dan juga susu ibu. Ops..tu pasal susu ibu bukan kuantiti susu ibu. Memang betul ke takda makanan yang boleh menambah susu ibu? Cuba taip 'galagtagogue' dan lihat apa yang keluar. Percayalah, memang ada makanan penggalak susu!!

Makanan Penggalak Susu




Herba yang dikatakan boleh mengurangkan susu. Berani buat eksperimen? 


TAPIIIII.............ada banyak jenis makanan penggalak susu ibu. Banyak sangat macam list kat atas...Dan macam saya kata sebelum ini setiap badan unik dan berbeza. Kena try and error tengok yang mana serasi. Kalau dah ada masalah pengeluaran susu ibu agak-gak sempat tak nak cuba semua petua? Makin stress adalah...


KONSEP PERTAMA DAN PENTING DALAM PENYUSUAN SUSU IBU IALAH DEMAND VS SUPPLY CONCEPT. Konsep ini yang perlu dipenuhi dahulu sebelum nak cuba penggalak susu tapi jika konsep ini telah dipenuhi tapi kuantiti masih tidak seperti yang diinginkan, mungkinkah ia signal bahawa badan kita tidak cukup nutrisi? Jawab dengan jujur sejujurnya adakah kita telah mengosongkan payudara setiap 2-3 jam setiap hari. Pernahkah kita skip jadual walau sekali? 

Jika konsep demand vs supply tidak dipenuhi, haaaa jangan haraplah semua penggalak susu nak membantu. 

Jadi, kat mana supplement Shaklee ini membantu? Kenapa ramai kata kuantiti susu ibu berjaya? Ke tu trick penjual je? Serasi ke set ini untuk semua ibu? Kata setiap badan ibu berbeza dan unik....

ESP & ALFALFA

Set 3M Shaklee ini amat lengkap ye. Lengkap dari segi nutrisi yang diperlukan oleh ibu menyusukan bayi. Dan ia mengandungi ESP diperbuat daripada soya dan Alfalfa yang memang dikenali seluruh dunia sebagai strong galagtagouge. Jadi, jalan ibu untuk membanyakkan kuantiti susuibu dimudahkan dengan memang soya dan alfalfa dikenali sebagai penggalak susu. Tak adalah nak try satu persatu makanan hingga cuba yang serasi. ESP ni pun dapat memberi tenaga kepada ibu yang pasti kurang tidur dan boleh dijadikan sarapan yang dapat disediakan dengan cepat. 


B COMPLEX

Ada juga B Compelx untuk meredakan stress ibu. Pasti stresskan bila tengok susu sikit. Pernah terjadi tak rasa susu penuh dalam payudara tapi bila pam tak nak kuar sebab boss dah panggil-panggil untuk pergi mesyuarat. Jadi, stress pun memberi kesan kepada susu ibu. Tu je ke fungsi B Complex ini? Tidak!! Ada banyak lagi fungsinya. B Complex ini menukar makanan menjadi tenaga jadi ia boleh jadi sebagai energy booster.


OSTEMATRIX

Lagi satu yang selalu ibu alami sengal-sengal badan dan sembelit. Dengan Ostematrix boleh membantu ibu tau. Ostematrix ni kalsium yang diperkaya dengan Vitamin D dan magnesium agar penyerapan kalsium di tahap maksimum. Sakit badan dikaitkan juga dengan petanda kurang kalsium yang boleh menyebabkan osteoporosis jika tidak ditangani dari awal.


VITA-LEA

Vita-lea ni superb tau. Multivitamin pertama di dunia...wow...Dari kecilkan kalau kurang berat badan ke apa ke antara ubat yang glamour doktor bagi ialah multivitamin. Multivitamin ini umpama semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan ada dalam sebiji pil yang comel lote ini. Kesannya kepada badan ibu yang menyusu? Badan ibu akan menjadi cergas dengan vitamin ini. Lazim ibu kurang rehatkan. Pasti penat. Dengan Vita-lea ini membantulah ibu untuk kekal bertenaga dan cergas.


SUSTAIN RELEASE VITA-C PLUS

Kalau setiap kali memberus gigi, gusi ibu berdarah dan scratch kulit ada kesan putih tu maksudnya ibu kurang vitamin C tau. Jadi kenalah ambik vitamin C dan lagi satu vitamin C ini meningkatkan imun badan. Bila jadi ibu kalau sakit aduh...haywire rumah betul tak? Nak menyusukan anak nak mengepam kang tak larat plak..betul tak?


Tepuk dada, tanya diri! Perlu ke tak supplement dan vitamin Shaklee ini? Jika kawan-kawan kita ini dah berjaya dengan Shaklee ini nak tunggu lagi ke?






Bacaan lain berkaitan Susu Ibu:



Hubungi Pn Emalin di 0192500978
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall


Assalamualaikum dan Salam Hormat Pembaca semua.  Semoga sihat hendaknya. Untuk mengekalkan kuantiti susu ibu selain supply vs deman...

0 comments: