Ubat Sakit Lutut Berkesan - Joint Health Shaklee

1:31 pm emalin mohd 0 Comments

Sekarang ni bukan orang tua je sakit lutut. Yang muda-muda pun dah sakit lutut. Yang tak kahwin, badan pun slim pun aa yang menghidap sakit lutut ni. Azabnya..Nak gerak susah. Nak solat pun susah lagi-lagi masa nak rukuk tu sakit sangat. Kurang pelincir orang katakana. Jenuhlah cari makan yang tinggi glukosamin macam kaki ayam... Buat sup sedap tu..
 
Dah tu nak dibiarkan ke sakit lutut tu? Berapa banyak kaki ayam nak makan baru nak ada kesan? Sekilo dua kilo?
 
Atas dasar tu, meh kita tengok dan baca apa yang Shaklee ada untuk yang mengalami sakit sendi ni bukan semata-mata sakit lutut. Segala joint yang ada kat badan kita ni kalau sakit memang orang kata boleh demam. Demam urat.


 
 
Shaklee Advanced Joint Health Tablet atau singkatan glamernya AJHT ni mengandungi Ekstrak Boswellia. Boswellia ni dah digunakan sejak tahun ke 5000M oleh perubatan Ayurvedic untuk rawatan ostheoarthritis dan rheumatoid arthritis. Ia memang berfungsi sebagai agen anti radang semulajadi dan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.
 
AJHT ni boleh dimakan oleh vegetarian kerana semua kandungannya adalah daripada tumbuh-tumbuhan seperti sumber untuk glucosamine diperolehi daripada ekstrak jagung. Fungsi glucosamine:
  •  Komponen penting dalam pembinaan blok utamatulang rawan & bendalir synovial
  • Membekalkan pelincir
  • Membekalkan kusyen (menyerap hentakan) antara sendi-sendi
 
AJHT diperkaya pulak dengan vitamin C yang penting dalam sintesis kolagen. Zinc, tembaga dan mangan yang membantu enzim untuk membina kolgaen dan glikosaminoglikan (komponen tisu penyambung).
 
Cuba semak balik pil untuk sendi kat rumah tu. Ada kondroitin tak? Kalau ada, mungkin itu sebabnya dah makan berbotol-botol pil untuk sendi dan berkilo kaki ayam dan dibuat sup tapi tak rasa baik langsung. Sebabnya kondroitin sulfat ni mengurangkan keberkesanan penyerapan glukosamin. Pulak tu ada kondroitin yang diekstrak daripada sumber haiwan. Kalau cara kendalian tercemar dah jadi loya, gastrik, pedih hulu hati, cirit-birit, sakit perut dan sebagainya. Kondroitin ni pun boleh bertindak balas dengan warfarin (ubat pencair darah)  iaitu meningkatkan kesan warfarin yang boleh menyebabkan pendarahan dalaman. Pergi jumpa doctor cepat kalau ada ambil ubat yang mengandungi kondroitin dan pada masa yang sama ambil warfarin dan ada Lebam kat badan.
 
 

Perbandingan AJHT Shaklee dengan Jenama untuk sendi yang lain
 
Berapa hari makan untuk melihat kesan positif AJHT ni? Kalau ikut kajian santifik bukan sekadar kata-kata orang hari ke 5 dah ada kesan pengambilan AJHT ni.



Yang ni kata-kata orang tentang AJHT. Meh le beli bagi hadiah kat parents yang sakit sendi dan lutut tu. Kesian dorang nak beribadat pun tak selesa. Shaklee ni HALAL.

 
TESTIMONI PENGGUNA




 
 


Hubungi Pn Emalin di 0192500978
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall



Sekarang ni bukan orang tua je sakit lutut. Yang muda-muda pun dah sakit lutut. Yang tak kahwin, badan pun slim pun aa yang menghidap sakit...

0 comments: