Cara Makan Set Kurus Shaklee

10:00 pm Emalin Mohd 6 Comments

Nak kurangkan berat badan atau nak kurus? Antara masalah untuk yang nak kurangkan berat badan ialah sukar untuk mengira kalori. Ini disebabkan untuk mengurangkan berat badan, kalori yang diambil hendaklah kurang daripada yang selalu diamalkan agar lemak yang tersimpan dibakar. Lemak bukan otot!


Yang mana satu pilihan? 


Set kurus Shaklee ini sangat membantu sebab boleh menggantikan makanan. Mudah untuk kita mengira kalori.

Contoh kalau pengambilan kalori sekarang 2600Kcal, nak kurangkan berat badan selain bersenam kena pastikan pengambilan kalori akan datang kurang dari 2600Kcal. Baru boleh kurangkan berat badan.

Tapi, tak tahu nak kira kalori? Dah baca tapi tak faham?

Apa kata cuba ambil Set Kurus Shaklee ini. Gantikan hidangan sarapan pagi, makan tengah hari atau makan malam dengan Cinch Shake. Kalorinya? Hanya 270 kalori. Tapi, kenyang berpanjangan kerana Indeks Glisemik yang rendah.

Apa yang ada di dalam Set  Kurus Shaklee?

❤️Herblax
❤️Lecithin 
❤️Cinch Shake
❤️Cinch Tea 

Cara makannya?

1) Mulakan dengan detoks badan atau melatih badan agar sentiasa membuang air besar setiap hari. Herblax diambil dengan mulakan 2 biji sehingga 4 biji maksimum sehari dan sebelum tidur. Ambil 7 hari berturut-turut kemudian selang selikan atau jika membuang air besar sudah konsisten, gantikan dengan ALFALFA dan Herblax boleh diambil seminggu sekali (tidak bersama-sama Alfalfa).

kenapa perlu detoks?

2) Pecahkan lemak di dalam badan dengan Lecithin sebanyak 12 biji sehari selepas makan tengah hari dan makan malam. Cara lain pecahkan lemak? Bersenam!



3) Cinch Shake yang boleh menggantikan hidangan makanan sama ada sarapan pagi, makan tengah hari atau makan malam. Hanya dengan 2 scoop Cinch Shake bersama 8 auns air kosong atau low fat milk mampu memberikan rasa kenyang. Dalamnya ada 270 kalori, 35gm karbohidrat, 24 gm protein, 3gm lemak dan 6gm fiber. Yang lagi istimewa, diperkaya pula dengan leucine. Sejenis rantaian asid amino yang memelihara otot. Jadinya, walau berat badan dah kurang tapi tidak menggelebir.


4) Cinch Tea gabungan teh terbaik seperti Teh Hijau dan sesuai dijadikan minum petang. Lazim apabila memulakan satu rutin baru seperti tidak mengambil teh tarik beserta kuih, badan terasa lemah. Jadi, sangat sesuai menggantikan Cinch Tea ini sebagai minum petang atau minum pagi namun bukan minum malam melainkan ingin berjaga pada waktu malam. Kalorinya pula hanya 5 sahaja. Sangat rendah kan?

Lagi tips untuk mengurangkan berat, khas untuk anda..

1) Makan malam sebelum 6.30 petang bagi memastikan penghadaman sepenuhnya sebelum tidur. Antara menu yang boleh dipertimbangkan:

  • Nasi 1 penumbuk (200 kalori)
  • Tomyam campur (44 kalori)
  • Sup telur (20 kalori)
  • Ikan kembung bakar sambal (48 kalori)
  • Sayur-sayuran

2) Jangan biarkan diri berasa lapar. Lapar membuatkan kita akan makan lebih banyak. Tapi untuk mengelakkan lapar, antara kudapan yang sesuai ialah:

  • Epal merah 63kal
  • Epal hijau 40kal
  • Kurma 5 biji 155kal
  • Biskut oat
  • Bijirin penuh
3) Minum air yang mencukupi 2 hingga 3 liter sehari air sehingga air kencing berwarna jernih. Tapi jangan sampai berpuluh liter sehari pulak sebab banyak sangat membebankan buah pinggang. Air kosong ya bukan air berperisa.

4) Check juga ukur lilit pinggang. Kadang kala berat tak turun tapi seluar jadi longgar. Itu juga petanda bawah berat badan telah turun.

5) BERSENAM. Yang ini semua tahulah. Kena bersenam. Atau boleh berjalan 10000 langkah sehari. 

Ada ke yang dah berjaya mengurangkan berat badan dengan Set Kurus ini. Ada..Testimoni beliau ada di SINI.


Tempah sekarang. Hubungi,
Marlinny bt Mohamad SID # 968112
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall 
www.emalinmohd.blogspot.com
Call / SMS / Whatsapp : 0192500978

N ak kurangkan berat badan atau nak kurus? Antara masalah untuk yang nak kurangkan berat badan ialah sukar untuk mengira kalori. Ini diseb...

6 comments:

  1. makanan yang tepat senang untuk jaga badan
    lagi satu
    banyak bersenam bukan banyak makan

    ReplyDelete
    Replies
    1. part yang banyak bersenam tu susah nak buat untuk mula-mula...

      Delete
  2. saya makan herbalex ni
    terus nak ke tandas je... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. herblax memang sesuai untuk yang nak detoks dan yang ada sembelit. Alfalfa & ostematrix pun ok juga.. :)

      Delete
  3. untuk mereka yang nak kurus secara sihat tu elok amalkan produk shaklee kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu puteri di samping diet & senaman yang betul :)

      Delete