Vitamin Asas Semasa Berpantang: Ibu Sihat, Elak Meroyan

4:45 pm Emalin Mohd 0 Comments

Hamil anak pertama selalu ibu pening kepala untuk membuat persediaan semasa berpantang. Tambahan lagi jika anak tersebut cucu sulung dalam keluarga atau jarak bersalin yang jauh antara adik-beradik yang lain.



Mana nak difkirkan bajet tentang peralatan bayi lagi. Namun, jangan sesekali dipinggirkan keperluan ibu semasa berpantang. Tradisional atau moden, yang penting ibu perlu berpantang!

Bagi ibu yang mempunyai bajet terhad dan memerlukan hanya vitamin dan supplement asas sahaja semasa berpantang, Set Asas Berpantang Shaklee ini amat sesuai.

Ia memberikan cukup bekalan semasa tempoh berpantang 44 hari malah ada yang boleh diamalkan sehingga 6 bulan ekoran mencukupi.

1) Vitamin B Complex ini mengandungi semua jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan termasuk Asid Folik. Fungsi vitamin B Complex semasa ibu berpantang ialah:

Harga Retail: RM53.75


- Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang. 
- Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. 
- Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan, sesuai dengan namanya B for Beauty atau Happy vitamin.

2) Vitalea / Multivitamin yang mengandungi Zat Besi 

multivitamin
Harga Retail: RM88.75


- Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan semasa berpantang. 
- Zat Besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran 
- Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya. 

3) Vitamin C 

Harga Retail: RM92.50

- Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. 
- Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren. 
- Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit. 

4) Zink 

Harga Retail: 33.75

- Sangat penting bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. 
- Alternatif lain yang sangat baik selain ikan haruan segar (bukan pati ikan haruan).
- Juga dapat membantu mengatasi masalah "kedinginan" selepas bersalin dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum. 
- Selain itu rambut ibu tidak mudah gugur dan luka bersalin akan cepat baik.

Untuk para suami atau rakan-rakan yang buat mjalis 'baby shower', apa kata hadiahkan set berpantang ini untuk isteri kesayangan / rakan kesayangan anda. 

Jika ada harga retail, pasti ada harga istimewa untuk anda...

Hubungi Pn Emalin Mohd di 0192500978 (SMS/ WHATSAPP)


Hamil anak pertama selalu ibu pening kepala untuk membuat persediaan semasa berpantang. Tambahan lagi jika anak tersebut cucu sulung dalam...

0 comments: