Set Bersalin Shaklee

4:00 pm Emalin Mohd 0 Comments


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera






Tahniah atas kelahiran 'little caliph' di dunia ini. Semasa hamil lagi, pasti antara persediaan yang dilakukan oleh Ibu ialah mencari Set Bersalin atau Berpantang. Ada pelbagai jenis dan citarasa untuk Ibu.

Untuk Ibu yang berazam menyusukan bayi secara eksklusif, perlu diingatkan untuk mencari Set Bersalin atau Berpantang yang tidak akan memberi kesan kepada Susu Ibu dan juga Bayi.

Bukan menidakkan kebaikan jamu namun kandungan jamu adalah kompleks bagi bayi dan bagi Ibu yang menyusukan Bayi dikhuatiri kandungan kompleks tersebut mengalir ke dalam susu. Ketidakupayaan sistem badan Bayi memproses ramuan kompleks tadi boleh menyebabkan Jaundice.

Namun, untuk Set Berpantang Luaran Tradisional memang saya sangat sokong seperti Pilis, Tepel & Bengkung. Bukan apa, ini adalah set untuk memanjakan diri seperti layanan di Spa cuma selepas bersalin kita lakukan sendiri di rumah dengan bantuan ahli keluarga. Badan rasa lebih segar & wangi. Oh, tak lupa berurut. Yelah, Ibu dah berhempas pula menahan kesakitan melahirkan anak dan bak kata orang tua banyak urat putus semasa meneran. Dengan urutan, badan rasa dibelai manja.

Itu untuk luaran. Jadi untuk dalaman bagaimana pula ya? Apa kata ibu makan vitamin? Tak percaya pada vitamin kerana ada yang kata placebo effect? Tepuk dada, tanya selera. Tapi selepas bersalin di hospital kerajaan bukankan Ibu masih dibekalkan dengan beberapa vitamin yang sama semasa mengandung dan perlu diteruskan selepas bersalin? Nah, memang vitamin ada kesan baiknya bukan?

Set Bersalin atau Berpantang Shaklee antara vitamin yang boleh dijadikan pilihan Ibu untuk kesihatan dalaman. Ianya selamat, semulajadi dan tiada kesan sampingan kepada Ibu dan Bayi. Apa lagi faedahnya?
  • Mengembalikan tenaga ibu
  • Membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka dalaman mahupun luka pembedahan
  • Mengelak Ibu daripada sembelit
  • Membantu dalam Penyusuan Susu Ibu
APA YANG TERDAPAT DALAM SET BERSALIN SHAKLEE?

=================================================================

VITA-LEA @ MULTIVITAMIN WITH IRON FORMULA
Multivitamin lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seharian. Dalam masa berpantang ini, kadang-kala kita tidak akan segala vitamin yang diperlukan tubuh kerana berpantang makan. Uniknya Vita-lea Shaklee ini diformulasi dengan iron yang sangat diperlukan tubuh selepas bersalin kerana ibu-ibu akan kehilangan darah yang banyak.

B-COMPLEX

Bertindak sebagai anti stress, mengelakkan kemurungan (meroyan) dan menstabilkan hormon.

VITAMIN C

Sangat penting untuk menyembuhkan luka, pembentukan kolagen dan memperbaiki tisu-tisu yang rosak dan luka ketika bersalin.

ZINC COMPLEX

Membantu mempercepatkan penyembuhan luka terutama luka dalaman (rahim). Mengurangkan masalah keguguran rambut yang sinonim pada ibu-ibu selepas bersalin.

OSTEMATRIX


Ostematrix adalah sumber kalsium dan turut mengandungi magnesium & vitamin D. Pengambilan kalsium secukupnya juga dapat mengelakkan badan daripada menggunakan kalsium sedia ada serta mengelakkan osteoporosis. Faedah lain kalsium seperti yang dikatakan oleh Dr Zubaidi iaitu mengelakkan darah beku akibat kurang pergerakan Ibu dan mempercepatkan pengecutan rahim.


ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Semasa berpantang, Ibu lazim akan mengalami 'hunger pangs' walaupun hanya sedikit terlewat mengambil makanan. ESP boleh membantu dalam memberikan rasa kenyang lebih lama.  Umum juga mengetahui protein adalah penting untuk pembinaan sel-sel baru dan boleh membantu membina sel-sel baru terutama Ibu yang baru bersalin. 

Bila boleh mula mengambil Supplement ini?

Supplemen ini boleh diambil seawal hari pertama kelahiran.

Antara testimoni yang telah berpuas hati dengan Set Berpantang Shaklee:






Video ini pula menceritakan tentang seorang ibu muda yang serik untuk beranak lagi akibat sewaktu berpantang mengalami masalah yang sangat teruk. Apa yang beliau lakukan? Saksikan ya...

Ibu Muda Ini Serik Nak Beranak Lagi Sebab Seksa Pantang. Apa Yang Buat Dia Berubah? from iReach HD on Vimeo.


Hubungi Pn Emalin untuk Set Bersalin atau Berpantang anda.
019-2500978
www.facebook.com/messages/emalinmohdmall
www.emalinmohd.blogspot.com


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Tahniah atas kelahiran 'little caliph' di dunia ini. Semasa hamil lagi, pasti antara ...

0 comments: