Vitamin Tambahan Untuk Anak Yang Selalu Sakit di Taska

9:30 pm Emalin Mohd 2 Comments

Taska umpama rumah kedua bagi anak-anak kita. Dan sering sangat anak-anak yang duduk di taska semasa ibubapa keluar bekerja sakit. Kalau tak demam, selsema tak pun batuk. Kadangkala selsema anak hilang 2-3 hari sahaja. Kemudian, muncul balik.



Mana tak anak kurus kering. Bukan salah taska pun kan tapi yelah masa ni imun badan anak-anak tak kuat. Tambahan lagi kalau anak picky eater.. Mana nak dapat semua khasiat makanan.

Masalah ini juga yang dialami oleh 2 orang ibu dalam video ini. Apa yang mereka lakukan untuk mengatasi masalah ini?

Berhenti kerja dan menjaga sendiri anak di rumah?

Atau?


Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.


Meal Shakes yang ibu dalam video tersebut ceritakan adalah mutivitamin berperisa vanila. Sangat sedap jika dibancuh dengan minuman kegemaran anak-anak atau dijadikan smoothies.

Bukan itu sahaja, ia amat berkhasiat kerana mengandungi vitamin dan mineral yang diperlukan oleh anak-anak untuk membesar.

Bonus lagi, Meal Shakes ini mengandungi Asid Folik, Biotin, Magnesium dan Kalsium. Keempat-empat vitamin dan mineral inilah yang dapat menaikkan selera makan anak-anak. Jadinya, anak yang picky eater tadi selain daripada dibekalkan vitamin dan mineral secukupnya juga dapat menambah selera makan mereka.


Meal shakes untuk setiap anak-anak.


Ibu nak multivitamin boleh kunyah? Haa..ada pilihan untuk ibubapa malah untuk anak-anak juga. Vita-lea for Children ini adalah multivitamin berperisa anggur yang boleh dikunyah. Pasti anak-anak menggemarinya sebab rasanya macam gula tetapi...

Ada tetapinya... Rasa manis pada multivitamin ini tidak akan menyebabkan gigi anak rosak. 

Ia membekalkan 18 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan dalam tumbesaran anak-anak.


Setiap anak ada botol vitamin masing-masing. Pasti anak sukakannya.

Selain itu ada juga Chewable Vita-C Plus iaitu vitamin C boleh kunyah. Rasanya semua orang tahu kebaikan vitamin C bukan?

Selain berfungsi sebagai anti oksidan, ia juga membantu meningkatkan imuniti anak-anak agar lebih kuat menangkis serangan penyakit.

Rasanya? Jika Vita-lea for Children tadi berperisa anggur, Chewable Vita-C Plus berperisa oren. Bukan setakat kanak-kanak saja yang suka malah ada ibu hamil yang tengah loya dan muntah-muntah menjadikan Vitamin C ini menggantikan asam.



Untuk tempahan dan pertanyaan, sila hubungi:
Pn Emalin Mohamad (SMS / Whatsapp) +60192500978

Taska umpama rumah kedua bagi anak-anak kita. Dan sering sangat anak-anak yang duduk di taska semasa ibubapa keluar bekerja sakit. Kalau ta...

2 comments:

  1. Set kanak-kanak dari shaklee bantu untuk pertumbuhan dan perkembangan anak yang sihat dan ceria. Memang best rasanya melihat anak berkembag dengan sihat.

    ReplyDelete