Anak Tak Sembelit dan Berselera Makan Dengan Meal Shakes

3:34 pm Emalin Mohd 2 Comments

Bagi anak yang minum susu formula antara masalah yang selalu dialami ialah anak mengalami sembelit. Sehingga ada anak yang berak berdarah kerana sembelit teruk. 

Masalahnya dengan susu formula, ibu bapa perlu try and error untuk mencari yang serasi bagi anak. Ada yang anak tak sembelit minum susu formula jenama A tetapi anak kurang gemar minum susu tersebut atau harganya terlalu melambung tinggi hingga membebankan ibubapa. Ada pula jenama B yang anak suka dan harganya mampu disediakan namun anak menjadi sembelit pula. 

Sebenarnya, ibu bapa ada pilihan untuk mengatasi masalah sembelit anak tersebut. Hanya tambah Meal Shakes dalam susu formula tersebut dan ia boleh membantu mengatasi masalah sembelit anak.

Dan ini antara testimoni ibu yang berpuas hati dengan Meal Shakes.


anak sembelit

Di dalam Meal Shakes ini ia mengandungi magnesium yang membantu dalam melancarkan pergerakan usus agar lebih lawas. Boleh juga nak tonton Video saya di bawah untuk penerangan tentang Meal Shakes.



Selain itu, Meal Shakes juga boleh menaikkan selera makan anak. Untuk menaikkan selera makan anak sebenarnya memerlukan zat Asid Folik, Biotin, Magnesium dan Kalsium. Kesemua zat dan mineral ini terdapat di dalam Meal Shakes. Di dalam Meal Shakes ini telah mengandungi 19 vitamin dan mineral yang diperlukan untuk perkembangan kanak-kanak.

Pernah dahulu pergi bercuti hampir 2 minggu dan tinggalkan Meal Shakes di rumah. Kesannya, anak hilang selera makan walaupun ketika itu boleh request ingin makan di mana dan makan apa. Bercuti lah katakan! Balik bercuti badan anak susut. Memang selepas itu Meal Shakes adalah benda wajib dibawa bersama walau ke mana jua.




Tambahan faedah juga dengan Meal Shakes ini, ia mempercepatkan masa ibu untuk menyediakan sarapan. Hanya bancuh bersama dengan susu formula anak atau jika ada anak yang sudah besar boleh ditambah dalam minuman kegemaran anak.

Jika ibu rajin, boleh juga buat Smoothies untuk anak. Jika resepi ini pasti ibu dan bapa juga berselera sekali.


Tempah sekarang. Hubungi,
Marlinny bt Mohamad SID # 968112
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall 
http://emalinmohd.blogspot.com
Call / SMS / Whatsapp : 0192500978





Bagi anak yang minum susu formula antara masalah yang selalu dialami ialah anak mengalami sembelit. Sehingga ada anak yang berak berdarah k...

2 comments:

  1. Wah dapat tengok emalin ada video. Ya budak-budak mudah sembelit. Kena suruh makan buah & sayur, atau Mealshake yang sedap tu. Saya dulu bagi Omega Guard juga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. First trial ni. Hihi
      Omega guard tu pun fav anak-anak juga tu :)

      Delete