Tips Pilih Vitamin

6:02 am Emalin Mohd 0 Comments

Dulu masa mula-mula nak beli vitamin, keliru nak pilih vitamin yang mana. Bila kawan bagi flyers bukan bertambah jelas nak pilih yang mana makin keliru. Vitamin mana yang patut dipilih. Kejap rasa perlu kalsium, kejap rasa nak detoks dulu. Eh, kejap rasa baik cantikkan kulit dulu. Apa tips pilih vitamin untuk yang nak mula regime supplement ?

Pernah rasa tak macam tu? Pasti pernahkan? Memang tak tahu nak pilih yang mana dan tak nak salah pilih. Tanggapan pertama orang kata. Salah pilih, rasa tak berkesan nanti terus tak nak sambung makan vitamin. Memang mencari sangat waktu tu apa sebenarnya vitamin yang perlu dan tips pilih vitamin.

Untuk yang tak tahu nak pilih vitamin mana, mudah saja. Shaklee sebenarnya sudah memudahkan kita sebagai pengguna. Ambil saja Family Wellness Set.

Kenapa Shaklee cadangkan Family Wellness Set ini?

  • Ia membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh
  • Ia membantu anda berasa lebih bertenaga
  • Ia menguatkan sistem imun anda
  • Ia membekalkan khasiat untuk kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat

Sebab kalau kita ni yang ibubapa bekerja, anak-anak dihantar ke taska, anak-anak sekolah balik transit saja (balik sekejap tukar baju dan makan di taska / rumah pengasuh) pastinya sukar nak pastikan anak-anak mendapat nutrisi secukupnya. Kita sebagai ibubapa pula kadangkala makan sekadar mengalas perut. Betul tak? Jangan nafikan kerana ramai yang mengalami keadaan ini terutama yang duduk di bandar besar. Keluar rumah sebelum matahari memancar dan kembali ke rumah setelah matahari terbenam. Kalau hujan, lagi lambat ambil anak di taska. Dah lewat terpaksa makan di kedai. Betul tak?

Jadi, selalu sangat walaupun tak semua. Kita mengalami:

  • Badan penat dan letih
  • Sakit kepala & migrain
  • Batuk
  • Makan tak menentu
  • Gastrik

Untuk memudahkan memilih, ini tips pilih vitamin pertama yang patut dipertimbangkan iaitu Family Wellness Set.


  • Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi : ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel. Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita). Pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.
  • B complex : Lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. Rahsia kecantikan?   B for Beauty.
  • Vitamin C : Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan membentuk kolagen menjadikan kulit tegang dan lebih cerah berseri.
  • ESP @ Energizing Soy Protien : Protein adalah makanan sel. Sel tak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protein iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu dan mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi juga memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, hakikatnya banyak protein yang telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.



Set Asas Shaklee



Dapatkan rangkaian produk Shaklee anda daripada saya (No ID 968112)
Pn Emalin di 0192500978
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall





Dulu masa mula-mula nak beli vitamin, keliru nak pilih vitamin yang mana. Bila kawan bagi flyers bukan bertambah jelas nak pilih yang mana ...

0 comments: