Cara Mengurangkan Rabun Jauh Tanpa Perlu Makan Carrot Banyak-Banyak

5:32 pm Emalin Mohd 0 Comments

Berapa jam sehari kita mengadap komputer atau smart phone? 8 jam atau lebih? Kadangkala mata lama-kelamaan menjadi penat dan letih. Tidak kurang juga ada yang perlu kerap menukar spec mata kerana power semakin meninggi.



Jika dulu semasa kecil. kita selalu dinasihatkan agar makan lobak merah atau carrot banyak-banyak agar mata cantik. Namun betul ke khasiat carrot membantu dalam mengurangkan power mata atau menjadikan mata sihat?

Sebenarnya di dalam lobak, brokoli dan ubi keledek (antaranya) mengandungi Alfa dan beta karotena. Ia berpenan menguatkan sistem imunasi dan pada masa yang sama beta karotena bertindak bertukar menjadi retinol yang penting untuk daya penglihatan yang baik.

Berapa banyak pula lobak yang perlu dimakan?

Sebenarnya selain memperolehi daripada pemakanan, terdapat supplement khas bagi kesihatan mata bernama CAROTOMAX.

CarotoMax® daripada Shaklee adalah perlindungan antioksida daripada sumber semulajadi. Nutrien yang terkandung di dalam Carotomax didapati membantu:
  • 1) Meningkatkan densiti pigmen makula iaitu kawasan kritikal di dalam mata untuk penglihatan yang baik dan tajam
  • 2) Menjadi penapis kepada cahaya UV yang membahayakan
  • 3) Menyokong kesihatan mata

Selain daripada alfa dan beta karotena, ia juga mengandungi:

1) Astaxanthin
Diperolehi daripada mikroi alga dan fitoplankton yang juga turut digelar sebagai 'Raja Karotenoid'. Ia mempunyai daya mengesan radikal bebas yang tinggi dan dan dapat mengekalkan tahap kesihatan kolestrol. Ia juga bertindak sebagai perisai sebagai UVA dan UVB. Jadi bukan sahaja mata yang sihat malah kulit juga boleh menjadi cantik.

2) Likopena
Ia merupakan pigmen merah yang terdapat di dalam tomato, strawberi dan tembikai berfungsi dalam mengekalkan kesihatan prostat, serviks dan sistem pembiakan. 

3) Lutein dan Zeaxantin
Diperolehi daripada sayuran hijau yang dikenal pasti daapt menyokong kesihatan mata seiring dengan peningkatan usia dalam proses penuaan.

TESTIMONI SUPLEMEN UNTUK MATA YANG SIHAT TERMASUK RABUN JAUH



power rabun silau kurang

power rabun jauh kurang

power rabun jauh kurang


Hubungi
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978
untuk tempahan CAROTOMAX anda

Berapa jam sehari kita mengadap komputer atau smart phone? 8 jam atau lebih? Kadangkala mata lama-kelamaan menjadi penat dan letih. Tidak k...

0 comments: