Atasi Masalah Kulit Sensitif dan Rosak Akibat Penggunaan Produk Yang Salah

1:45 pm Emalin Mohd 0 Comments

Harapkan pegar, pegar makan padi.
Harapkan pencuci muka, pencuci muka yang rosakkan kulit!



Dulu kulit licin, gebu dan mulus tetapi sebab salah penggunaan produk, terus kulit muka menjadi rosak. Memandangkan kulit muka menjadi "center of attraction" memang membuatkan kita rasa rendah diri.

Perbelanjaan menutup cela di muka bukannya kecil. Makan beratus juga harganya. Itu pun jika berpeluh nanti nampak bertompok. Nampak comot.

Apa yang nak dilakuan? Pn Haliza Khamis ada menceritakan pengalaman beliau.

Sebelum ni kulit jadi sensetif gara-gara berhenti menggunakan produk Lxxnxs selama lebih kurang 5 bulan penggunaan (2 kotak). Kemudian saya mengambil masa sebulan untuk stop penggunaan mana-mana produk kecantikan kulit.

Saya mula amik Gentle Deep Foaming Cleanser Nutriwhite & Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15 Nutriwhite hujung pada bln 6/2015 sehingga kini. Pada bulan 7/2015, saya tambah Overnight Renewal Whitening Cream Nutriwhite. Pada bulan 9/2015, saya tambah lagi Gentle Makeup Remover Nutriwhite.


Kesannya, kulit saya lebih halus, liang-liang pori mengecil, memudarkan kesan jerawat dan jeragat, kulit kurang berminyak dan tona kulit lebih sekata. Saya jarang dah pakai mekap tebal untuk sembunyikan kesan parut dan jerawat. Kini saya hanya oleskan bedak baby je jika nak keluar bekerja dan berjalan-jalan. Saya wajib pakai celak di kening sebab kening nipis dan lipstick jika teringat nak pakai.

Saya juga baru je konsisten mengamalkan Garlic Complex, Ostematrix, GLA Complex Lecithin, Vita-C, Chinch untuk kesihatan kulit, pengurusan berat badan dan kesihatan dalaman wanita dalam masa dua bulan setengah.

Terbaru! Beli seluar jeans dengan saiz 27. Sebelum ni paling gemuk saiz 32.

Rasa happy sangat sebab dapat rasa perubahan yang sangat positif bila kita menjaga kesihatan luar dan dalam. Saya rasa lebih berkeyakinan.

cantikkan kulit yang rosak


Teruja dengan cerita beliau? Like cerita beliau di SINI

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti di atas, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp)
0192500978

Harapkan pegar, pegar makan padi. Harapkan pencuci muka, pencuci muka yang rosakkan kulit! Dulu kulit licin, gebu dan mulus te...

0 comments: