Sihat Dan Bertenaga Semasa Menunaikan Haji Dan Umrah Dengan Supplement

5:13 pm Emalin Mohd 0 Comments

Setelah habis Syawal tiba lagi satu perayaan yang amat ditunggu oleh umat Islam iaitu Hari Raya Aidiladha. Dan bagi yang telah menerima jemputan ke rumah Allah pastinya giat melakukan persiapan. Tika ini pun sudah ada jemaah haji dari Malaysia yang tiba di sana bagi menunaikan haji iaitu salah satu rukun Islam.

 

 Adakah supplement juga perlu disediakan untuk ke sana? Umum mengetahui tenaga dan kesihatan yang optimum amat diperlukan untuk menunaikan haji. Masakan tidak, ketika itu bumi Mekah dibanjiri oleh orang Muslim pelbagai bangsa dan negara dan dengan cuaca yang tidak menentu serta perjalanan yang panjang.

Jika ada saudara mara atau kenalan atau diri kita sendiri yang akan menunaikan haji, mungkin boleh dipertimbangkan untuk memberikan atau membawa supplement. Supplement sebagai makanan tambahan selain daripada makanan biasa yang dimakan di sana untuk memastikan keperluan nutrisi harian dipenuhi.

Antara supplement yang boleh dipertimbangkan ialah:



1. Nutriferon 
Masa amat berharga di sana dan keadaan kesihatan yang baik memudahkan mengerjakan rukun haji. Pengambilan nutriferon ini membantu meningkatkan imun badan dengan menyediakan askar tambahan untuk berperang dengan musuh dalam badan iaitu bakteria dan virus jahat. Ia dihasilkan daripada biji labu, biji plantago asiatica, honeysuckle Jepun & bunga safflower. 

2. Performance Drink
Biasa dengar nama minuman tenaga 100 Plus? Performance Drink juga adalah minuman tenaga dalam bentuk serbuk. Bancuhkan dalam air kosong untuk diminum. Ia menggantikan elektrolit yang hilang sekaligus memberikan tenaga. Performance Drink juga tidak mengandungi gas dan amat sesuai diminum pada bila-bila masa.

3. Sustaines Release Vitamin C
Vitamin C ini amat istimewa. Ia mengandungi 500mg khasiat vitamin C dan dengan adanya bioflavonoid meningkatkan kadar serapan vitamin C di dalam badan. Dengan teknologi Sustained Release, khasiat vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan dalam tempoh 5 jam agar khasiat vitamin C diperolehi secara berterusa. 

4. Vitamin B Complex
Ia memberikan tenaga kerana salah satu fungsi vitamin B ialah menukarkan makanan yang dimakan kepada bentuk tenaga. Ia juga mengurangkan stress dan di dalamnya ada niacin iaitu sejenis vitamin B yang baik untuk saraf halus.

5. Vita-Lea
Vita-lea, sejenis multivitamin yang telah berusia lebih seratus tahun ini membekalkan vitamin dan mineral untuk keperluan badan. Pengambilan Vita-lea juga membantu memberikan tenaga.

6. Ostematrix
Bagi yang selalu mengalami kejang kaki, kebas tangan atau lenguh-lenguh, pengambilan Ostematrix membantu anda. Ia juga membantu untuk lawas namun bukan cirit birit agar setiap pagi dapat membuang dengan lancar. Natijahnya, perut lebih selesa dan dapat beribadah dengan lebih mudah.

7. Herbal Blend
Ia bukanlah sejenis supplement namun sejenis losyen yang amat sesuai digunakan untuk mengurnagkan rasa sakit akibat tumit pecah. Ia juga boleh dijadikan minyak urut untuk disapu kepada kaki dan tangan yang lenguh. Bagi yang mengalami bibir kering sehingga pecah, sapukan herbal blend pada bibir dan rasai kelembapannya.

Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Setelah habis Syawal tiba lagi satu perayaan yang amat ditunggu oleh umat Islam iaitu Hari Raya Aidiladha. Dan bagi yang telah menerima jem...

0 comments: