5 Jenis Suplemen Untuk Mengatasi Vertigo

8:03 am Emalin Mohd 0 Comments

APA ITU VERTIGO?


VERTIGO ini dimana seseorang akan merasa pening seperti kepala atau sekeliling berputar yang boleh menyebabkan seseorang tidak stabil, jatuh atau pitam.

Pernah tidak anda merasakan anda sedang bergerak atau berpusing-pusing atau merasakan bilik yang bergerak sedangkan anda sedang berdiri atau sedang terbaring?

Tahukah anda VERTIGO boleh disebabkan beberapa masalah berbeza yang membabitkan telinga dan otak?

Dan ada diantaranya tidak serius, manakala ada yang boleh mengancam nyawa.

GEJALA VERTIGO

👉 Anda merasakan ruang atau diri anda berpusing-pusing atau bergoyang.
👉 Anda merasakan hilang keseimbangan. Ianya boleh berlaku dalam sesaat,seminit, sejam atau sehari. Perasaan ketidakseimbangan itu boleh datang dan pergi.
👉 Anda menjadi seorang yang sensitif pada cahaya, bunyi serta merasa sakit kepala.
👉 Anda merasakan penglihatan anda bertindih-tindih
👉 Anda merasakan kesukaran bernafas, berpeluh dan pergerakan jantung yang cepat.
👉 Anda tetiba mempunyai masalah untuk menelan dan bercakap serta merasa lemah.

✋ jangan tunggu lagi, segera dapatkan rawatan dan pengesahan dari doktor pakar iaitu Pakar Telinga, hidung dan tekak (ENT).

BAGAIMANA SHAKLEE BOLEH MEMBANTU?

✅ B COMPLEX
- B6 yang terkandung didalam B Complex penting untuk membantu dan mengeluarkan antibodi baik. Ianya juga membantu pembinaan protein dalam tubuh. Membantu hati menghasilkan Glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel mati dan memelihara sistem saraf serta berfungsi sebagai anti stress.

✅ VITAMIN C
- bertindak sebagai anti-histamin. Menentang infeksi bakteria serta radikal bebas. Meningkatkan sistem imun dimana membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. Ianya juga merupakan anti oksidan yang kuat.

✅ LECITHIN
- Amat diperlukan dalam fungsi saraf dan fungsi otak dengan membekalkan kolina untuk mempertingkatkan daya ingatan,meringankan stres dan menyihatkan sistem saraf.

✅ VITALEA
- adalah multivitamin dan mineral yang mengandungi 30 nutrisi lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan bagi melengkapi kekurangan nutrisi.

✅ VIVIX
- Anti-oksida yang terbaik dihasilkan oleh SHAKLEE mengandungi resveratrol dan folifenol yang boleh mengurangkan kesan penuaanTerdapat vertigo yang boleh berlaku akibat kesan penuaan. Dan ia juga membantu untuk mengurangkan jangkitan dan radang seperti di dalam testimoni-testimoni ini.






    Untuk tempahan dan konsultansi PERCUMA, hubungi:
    Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

    APA ITU VERTIGO? VERTIGO ini dimana seseorang akan merasa pening seperti kepala atau sekeliling berputar yang boleh menyebabkan seseor...

    0 comments: