Vitamin Tambahan Untuk Elak Anak Kerap Sakit

2:14 pm emalin mohd 0 Comments

Tidak perlu cerita orang lain tetapi pengalaman diri sendiri semasa anak pertama dulu. Sudahlah ketika itu tiada kesedaran tentang susu ibu, kesedaran berkenaan keperluan vitamin tambahan untuk anak pun kurang tahu.



Akibatnya, anak sering sangat sakit sehinggakan pernah dimasukkan ke hospital. Belum lagi kisah anak demam, selsema dan batuk apabila memasuki taska. Ayat lazim ketika itu, perkara biasa apabila menghantar anak ke taska akibat ramai kanak-kanak lain. Seolah-olah demam, selsema dan abtuk tidak dapat dipisahkan. Susah sangat ketika itu untuk melihat anak tidak berhingus. 

Siapa mengalami nasib dan kisah yang sama? Zaman sekarang dengan maklumat dihujung jari, banyak maklumat yang dikongsikan. Sebaiknya kita mengambil iktibar dan pengalaman orang lain. Sama seperti ibu ini yang telah memilih untuk memberikan vitamin tambahan kepada anak beliau.

Mari kita ikuti kisah beliau yang berjaya mengurangkan kekerapan anak sakit dengan pemilihan vitamin tambahan yang sesuai.

Ini kisah Pn Lina Akhtar


Anak-anak ni rezeki kan.. apa pun kita lakukan adalah untuk kebahagian anak-anak. Tak kira la berapa orang anak..


Ingat lagi masa anak sulung saya usia 1 tahun 6 bulan macam tu.. kulit dan kesihatan sangat rendah. Sampai boleh dikatakan setiap bulan mesti ada je ke klinik yang berdekatan. Paling risau bila demam saat suami kerja luar dan tidak bersama kami kat rumah.


Selepas dah berapa kali mencuba dan nak yang terbaik. Alhamdulillah...
Ni pula si adiknya.. kulit makin putih dan kecerahan semakin buat ibu geram... dengan dia saya bermula 100% PRODUK SHAKLEE sedari hamil sampai la usia dia sekarang 2 tahun 9 bulan. 


Bersyukur sangat.. terlalu jarang ke klinik. Bila badan dedah suhu 37'c macam tu.


Antara yang saya amalkan adalah up dose Omega.. Vita C Chewable paling dia suka dan cream Herbal Blend tu untuk sejukkan badan dia. Sangat menjadi sebab cream tu ada menthol mint dan sangat sesuai untuk seisi keluarga.


Nak kuatkan imun booster anak-anak? Saya pilih Nutriferon sekali sekala bila perlu.
Dan... mommies gojes nak tau.. ianya SANGAT JIMAT & BERBALOI dengan produk ni.. 


Mungkin ada anak-anak mommies yang cerewet dan sukar nak makan ubat klinik ... maka..
Inillah PENYELESAIANNYA! 




Anak-anak pasti suka dan mommies yang berkerja tak perlu risau bila hantar anak ke taska. Pengasuh mahu pun anak-anak yang bersekolah.


Yang terbaik untuk dikongsi bersama. Dan pengalaman menjaga anak-anak tak sihat saat suami kerja luar dan berjauhan dari keluarga menbawa 1001 pengalaman untuk saya.


Saya rela tak belikan pakaian baru untuk mereka tiap bulan. Asalkan stok vitamin ni cukup untuk mereka anak-anak kesayangan saya. 


Anda juga pasti terlalu sayangkan anak-anak dan nak yang terbaik untuk kesihatan anak-anak kan.
Buat pilihan yang terbaik. Mereka juga adalah pelaburan dan penyambung generasi kita di masa hadapan.
Alhamdulillah.

Apa yang ada di dalam Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon sehingga dapat membantu meningkatkan imun badan anak?

OMEGA GUARD

Omega guard mengandungi Omega 3 yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diperolehi dari makanan. Omega 3 amat dikenali untuk meningkatkan imun badan serta baik untuk meningkatkan kecerdasan otak dan ketajaman minda.

*Meningkatkan Kesihatan Kulit*
Apabila usia semakin meningkat, sel-sel lemak di lapisan ketiga akan menjadi semakin nipis dan keanjalan kulit semakin kurang. Omega-3 berfungsi untuk menambahkan ketebalan lapisan kulit dan seterusnya menjadikan kulit semakin licin. Omega-3 juga amat baik bagi penghidap penyakit kulit seperti eczema.
*Memberi perlindungan mata*
Kekurangan DHA akan menyebabkan kesukaran kepada penglihatan kerana DHA membantu dalam menukarkan cahaya kepada tenaga saraf di dalam mata.

*Baik Untuk Otak*
Omega-3 amat baik untuk perkembangan otak dan meningkatkan fokus. Maka, ibu mengandung di trimester ke-2 dan 3 digalakkan untuk mengambil Omega-3 bagi perkembangan otak bayi dan kanak-kanak juga digalakkan mengambil Omega-3 agar lebih fokus di dalam kelas. Ia juga dapat membantu dalam mengurangkan kemurungan.

VITAMIN C

Vitamin C adalah vitamin anti oksidan yang sangat baik untuk diamalkan oleh kanak-kanak.  5 sebab untuk anda memberikan Vitamin C kepada anak:
  • Vitamin C membantu membina otot yang sihat. Anak-anak sedang membesar pastinya sedang lasak dan ia membantu untuk membina otot yang sihat.
  • Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh anak. Kita tak dapat memastikan anak-anak dalam persekitaran cukup bersih namun kita boleh pastikan "askar-askar"  dalam badan anak dapat melawan penyakit terutama demam selsema. 
  • Vitamin C membantu untuk menyerap zat besi untuk penghasilan darah merah yang sihat. 
  • Vitamin C membina kolagen yang diperlukan untuk sel-sel tubuh badan. Bukan sekadar nak kulit cantik tetapi kolagen juga diperlukan untuk pembentukan tulang yang sihat.
  • Vitamin C penting sekali untuk penyembuhan luka-luka anak. Berapa kali dalam seminggu anak kita terjatuh dan ada lebam atau sedikit luka-luka? Sebab itu vitamin C ini amat penting untuk memastikan badan dapat sembuh dengan cepat. 

NUTRIFERON

3 sebab Nutriferon perlu diberikan kepada anak.

* Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag

* Melindungi daripada Influenza & Selsema
Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selsema, alergi dan inflamasi dan influenza

 * Mengurangkan stress dan Kelesuan
 Rumusan nutriferon dapat mengurangkan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk


Ia diperbuat daripada:

1. Chestnut / Buah berangan 
Buah berangan lazimnya yang kita jumpa yang telah disalai untuk dimakan namun ia juga mempunyai kegunaan lain. Antara kelebihan buah berangan ini ialah membantu melawan tanda-tanda penuaan pada kulit dengan ciri-cirinya yang anti radang seperti mengurangkan bengkak, lebam di kulit dan memperbaiki lebam dan kebiruan pada kulit akibat kapilari darah pecah di bawah kulit. 

2. Sage
Herba ini dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. Ianya juga kaya dengan vitamin A dan kalsium serta antioksidannya membantu memerangi radikal bebas pada kulit. Sage juga antara herba yang boleh menghalau nyamuk. Nyamuk tidak menyukai bau Sage.

3. Rosemary
Rosemary merupakan sumber zat besi , kalsium dan vitamin B6 yang menyokong tahap kolagen yang sihat. Kaya dengan mangan dan mineral yang membantu mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. Apabila adanya radikal bebas pada kulit kita ia bukan sahaja merosakkan kulit malah membawa kedutan, tona tidak sekata serta kendur. Selain bau Sage, bau Rosemary juga tidak disukai oleh nyamuk.

4. Yarrow 
Yarrow ini pula mengandungi bahan anti radang dan anti septik. Ia dapat memperbaiki tisu yang rosak di dalam badan . Ia boleh dipraktikkan bagi kegunaan luar, menyembuhkan luka, luka terbakar, ulser , alahan kulit dan juga bengkak .
Krim Herbal Blend boleh digunakan di semua peringkat umur dari bayi hingga dewasa. Ia juga boleh mengurangkan gatal-gatal akibat gigitan nyamuk dan juga akibat chicken pox.


Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
SID 968112

Tidak perlu cerita orang lain tetapi pengalaman diri sendiri semasa anak pertama dulu. Sudahlah ketika itu tiada kesedaran tentang susu i...

0 comments: