Vitamin Anak Elak Cepat Sakit Di Musim Hujan

10:20 pm Emalin Mohd 0 Comments

Sekarang musim hujan dan ada kawasan sudah dilanda banjir. Musim hujan dengan cuaca tidak menentu menyebabkan ramai anak jatuh sakit sehinggakan ada yang mengatakan ini musim anak sakit. Betul ke ada musim anak sakit? Bagaimana untuk mengelak anak daripada sakit terutama semasa ingin pergu bercuti? Adakah caranya untuk meningkatkan imun badan anak agar mengurangkan risiko anak sakit terutama di musim hujan ini?


Ikuti kisah Pn Wan Zainah bt Wan Muhamad yang berjaya menaikkan imun badan anak beliau yang selalu sakit seawal usia 2 bulan.

Assalamualaikum.
Saya Wan Zainab Bt Wan Muhammad. Ibu kepada 2 orang anak lelaki yang sedang membesar. 
Saya ingin ceritakan kisah shaklee effect anak saya Muhammad Hud. Hud berusia 1 tahun 4 bulan sekarang dan sistem pertahanan badan beliau agak lemah. Seawal usia 2 bulan Hud sudah demam. Bukan sahaja demam tapi diikuti dengan batuk juga selsema. Hud mudah terima jangkitan daripada orang lain. 

Hud paling kerap demam berbanding anak pertama. Saya perasan bila demam, Hud akan selsema dan juga batuk. Batuk Hud pula berkahak dan menganggu tidur beliau. Kesian Hud bila batuk. 

Umur Hud 7 bulan, saya mula berikan Hud Omega Guard, Nutriferon & Vitamin C. Alhamdulillah, nampak perubahan yang mana selsema dan batuk cepat pulih. Saya tidak risau bila keadaan ini berulang dan saya akan sediakan suplemen sahaja untuk Hud. 

Kadangkala jika Hud batuk-batuk, saya juga bawanya jumpa doktor dan doktor akan check paru-paru beliau. Alhamdulillah paru-paru Hud sihat dan cuma batuk-batuk biasa sahaja. Saya risau juga. Maklumlah, masalah Pneumonia masa kini sangat berleluasa dalam kalangan bayi. 

Baru-baru ini Hud selsema dan batuk. Seperti biasa saya cepat-cepat berikan Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon. Dalam masa 2 3 hari sudah nampak perubahannya. 

Kesihatan Hud paling saya risau sebab badan beliau masih kecil dan dalam proses bina dan kuatkan antbodi untuk pertahanan penyakit. Jadi, tugas saya adalah berikan makanan yang terbaik untuk beliau.

Kini, ketiga-tiga suplemen ini adalah suplemen wajib untuk anak-anak saya. Hud sangat gemarkan ketiga-tiganya. Kalau makan vitamin C, memang tak cukup 1 biji. Sangat senang ajar dia makan suplemen.


Saranan saya buat ibu-ibu di luar sana, berilah anak-anak anda makanan tambahan supaya badan mereka terlindung daripada sebarang penyakit bawaan Virus. Makanan sekarang ini tak sama macam zaman nenek moyang kita dahulu.

Anak-anak kita perlukan suplemen untuk top up semula nutrisi yang hilang daripada makanan yang kita makan. Tambahan pula, kanak-kanak adalah insan yang suka memilih untuk makan. 

Anak-anak kita adalah harta kita. Hargailah dan sayangilah mereka. 

Apa yang ada di dalam Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon sehingga dapat membantu meningkatkan imun badan anak?

OMEGA GUARD

Omega guard mengandungi Omega 3 yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan pelru diperolehi dari makanan. Omega 3 amat dikenali untuk meningkatkan imun badan serta baik untuk meningkatkan kecerdasan otak dan ketajaman minda.

VITAMIN C

Vitamin C adalah vitamin anti oksidan yang sangat baik untuk diamalkan oleh kanak-kanak.  5 sebab untuk anda memberikan Vitamin C kepada anak:
  • Vitamin C membantu membina otot yang sihat. Anak-anak sedang membesar pastinya sedang lasak dan ia membantu untuk membina otot yang sihat.
  • Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh anak. Kita tak dapat memastikan anak-anak dalam persekitaran cukup bersih namun kita boleh pastikan "askar-askar"  dalam badan anak dapat melawan penyakit terutama demam selsema. 
  • Vitamin C membantu untuk menyerap zat besi untuk penghasilan darah merah yang sihat. 
  • Vitamin C membina kolagen yang diperlukan untuk sel-sel tubuh badan. Bukan sekadar nak kulit cantik tetapi kolagen juga diperlukan untuk pembentukan tulang yang sihat.
  • Vitamin C penting sekali untuk penyembuhan luka-luka anak. Berapa kali dalam seminggu anak kita terjatuh dan ada lebam atau sedikit luka-luka? Sebab itu vitamin C ini amat penting untuk memastikan badan dapat sembuh dengan cepat. 

NUTRIFERON

3 sebab Nutriferon perlu diberikan kepada anak.

* Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag

* Melindungi daripada Influenza & Selsema
Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selsema, alergi dan inflamasi dan influenza

 * Mengurangkan stress dan Kelesuan
 Rumusan nutriferon dapat mengurangkan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk

Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
SID 968112



Sekarang musim hujan dan ada kawasan sudah dilanda banjir. Musim hujan dengan cuaca tidak menentu menyebabkan ramai anak jatuh sakit sehing...

0 comments: