Menghilangkan Gelembung Air Bisa Pada Anak Tanpa Menggunakan Steroid

1/19/2016 emalin mohd 0 Comments

Sekarang cuaca di Malaysia agak panas. Jika sebelum ini kita khuatir banjir akan berlaku namun tahun ini sebaliknya. Cuaca menjadi sangat panas.




Cuaca panas akan memberikan kesan kepada anak-anak terutamanya bayi. Sehinggakan bayi terkena ruam panas. Namun ruam panas biasa tidak menjadi masalah kepada ibu bapa. Namun pasti ibubapa risau sekiranya ruam panas itu menjadi lebih teruk dan menjadi gelembung dengan ada cecair serta berwarna kuning.

Selain ubat sapu steroid, apa lagi ikhtiar yang boleh kita lakukan untuk mengurangkan ruam panas kepada anak kita?

Ikuti kisah Pn Hanim Ismail ini.

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Hari ni saya nak share pasal Herbal Blend Shaklee yang sangat sangat awesome tau..
Rugi pulak rase bile tak share benda ni..

Awal bulan 9 hari tu, saya baru jer melahirkan hero yang ke 3. Berat 3.55kg.. Alhamdulillah semua selamat.. Esoknya boleh terus balik rumah..

Tapi sebab dengan cuaca panas dan jaundis lagi, kulit anak jadi sensitif dan tiba- tiba naik gelembung air kat belakang leher.. Mula -mula naik kecil jer.. Takpe la.. Kiteorang fikir maybe ruam atau kalo orang kelantan panggil 'cemar peluh'.

Pastu esoknye, nurse KK datang melawat kat rumah. Terus disuruhnye ke KK untuk jumpa doktor sebab risau takut jangkit dengan anak-anak lain kalau gelembung air tu pecah.

Sape tak risau kan? Bawak la g jumpe doktor kat KK sambil nak check jaundis. Doktor tu pun bagi ubat HYDROCORTISONE. Bila balik, terfikir jugak nak letak ke ubat yang doktor bagi tu sebab tau dalam tu ada steroid.

Suami suruh sapu jer la ubat tu. Takpe la, sapu jer la ubat tu. Finally esoknya, mak ai tengok gelembung air tu makin besar. Dalam gambar tu, gelembung air yang makin besar lepas sapu ubat doktor bagi tu.

Saya pun nekad tak nak sapu dah ubat doktor bagi tu. Bila dah jadi mak ni kan, instinct kedoktoran tu ada sikit-sikit. Apa lagi try jadi doktor la sekejap.

Lepas mandikan anak, saya amek tisu saya pecahkan gelembung air tu. Habis keluar air bisa kaler kuning tu. Lepas tu saya sapu krim Herbal Blend Shaklee tu.


Alhamdulillah.. Petang tu terus kering gelembung air tu. Dah tak nak gelembung air tu. Dalam 3 hari lepas tu, parut- parut gelembung semua dah hilang. Alhamdulillah lega sangat.

Sekarang ni memang wajib ada krim ajaib ni. Kena gigit nyamuk pun saya sapu tau. Nanti bekas hitam kena gigit nyamuk tu hilang..

Rugi tau sape yang tak pernah mencubanya. Yang ada anak kecik tu saya syorkan sediakan satu krim ajaib ni. Ruam lampin, gatal- gatal, ruam peluh memang berkesan sangat bila guna krim ni..

Bila nak keluar rumah benda ni la yang wajib ada dalam handbeg saya. Kadang boleh lupa amek fon, tapi krim ni memang tak pernah miss punye...


Satu tiub Herbal Blend ini hanya RM27.50 dan boleh dipos ke seluruh Malaysia (tambah kos pos mengikut kawasan).




Teruja dengan cerita beliau? Like cerita beliau di SINI

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti di atas, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp)

Sekarang cuaca di Malaysia agak panas. Jika sebelum ini kita khuatir banjir akan berlaku namun tahun ini sebaliknya. Cuaca menjadi sangat ...

0 comments: