6 Khasiat Mengamalkan Alfalfa

9:45 am emalin mohd 8 Comments

Alfalfa adalah raja segala tumbuhan. Ia mengandungi 300 jenis vitamin dan mineral yang baik untuk kesihatan. Ini disebabkan akar alfalfa yang panjang mencecah sehingga 6 meter le dalam tanah.

Sebagai contoh, dengan mengambil 10 biji sehari Alfalfa Complex Shaklee badan akan memperolehi 1gram fiber dan 300mg kalsium.

1) Alfalfa juga bersifat alkali dan apabila diamalkan ia meningkatkan tahap alkali dalam badan sekaligus menyihatkan. Kebanyakan makanan terutama yang dimasak bersifat asidik. Asid yang tunggu dalam badan akan mengganggu fungsi sel.



2) Alfalfa juga dapat membersihkan darah semulajadi. Ia akan mendetokfikasi badan serta membersihkan hati. Hasilnya bau badan semakin tiada dan menjadi lebih cergas.

3) Alfalfa juga membantu sistem pencernaan dengan mengurangkan risiko sembelit, peptic ulcer dan mengurangkan berat badan. Boleh semak bentuk najis sendiri. Najis yang elok ialah berupa seperti sosej. Jika najis seperti salah satu dalam gambar di bawah menunjukkan sistem pencernaan tidak berfungsi dengan baik.


4) Alfalfa juga berfungsi sebagai diuretic semulajadi. Diuretic bermaksud meningkatkan pengeluaran urine atau air kencing. Jadi ia juga amat sesuai untuk yang ingin menyah kumpulan air yang tidak diperlukan di dalam badan seperti yang mengalami muka sembap atau water retention. Namun ia juga bermaksud pengambilan alfalfa hendaklah seiring dengan pengambilan air yang mencukupi untuk badan. 

Ia juga berfungsi mengurangkan risiko jangkitan pundi kencing, fungus atau pembesaran prostat.

5) Asthma, allergi dan jangkitan sinus juga dapat dikurangkan kerana alfalfa juga berfungsi sebagai anti histamine semulajadi.

6) Pengambilan alfalfa juga mengurangkan kulit sensitif. Kulit sensitif juga ada kaitan dengan badan berada dalam keadaan pH berasid. Sifat alkali pada alfalfa akan mengurangkan keasidan tubuh sekaligus mengurangkan keadaan kulit yang sensitif.

Tempah Alfalfa sekarang. Hubungi,
Pn Marlinny binti Mohamad
SID #968112
Call / SMS /Whatsapp: +60192500978









Alfalfa adalah raja segala tumbuhan. Ia mengandungi 300 jenis vitamin dan mineral yang baik untuk kesihatan. Ini disebabkan akar alfalfa ...

8 comments:

  1. thx for the info emalin...baru lepas ambil alfafa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semoga bermanfaat, noe :)

      Delete
  2. alfalfa ni senang nak telan..pada saya.. sebab saya tiada masalah dengan rasa dia. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun suka alfalfa ni.. nipis dan baunya bagi saya sedap..bau herba

      Delete
  3. Wanita dan alfalfa memang tak boleh dipisahkan.
    Banyak sangat khasiat alfalfa nie.

    ReplyDelete
  4. memang banyak sangat kan..kalau disenaraikan tak cukup pages nanti.. :)

    ReplyDelete
  5. Jujur.. bila sbut alfalfa.. saya ingat makanan arnab tu.. huhu.. rupanya banyak jenis.. hehe

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang alfalfa yang sama untuk makanan arnab macam kangkung :)
      CUbalah sebab memang banyak khasiatnya..

      Delete