Minuman Tenaga Untuk Kekal Cergas Semasa Berpuasa

10:33 am Emalin Mohd 0 Comments

Sekarang bukan hanya ahli sukan sahaja mencari minuman untuk kekal cergas sepanjang hari. Kita ni yang sedang bersiap sedia untuk menyambut Ramadhan pastinya ingin kekal cergas juga. Ibu mengandung yang tiada selera makan dan ibu yang sedang menyusukan anak yang pastinya memerlukan kalori lebih daripada wanita lain. 

Nak pilih minuman tenaga di pasaran pula, pastinya kandungan gula yang tinggi dan juga air berkarbonat tidak elok untuk kesihatan jika diambil dalam masa yang panjang.

Apa pilihan yang kita ada untuk memilih minuman tenaga agar kekal cergas sepanjang berpuasa?

Mighty 3 Gem Set (Shaklee) sudah semestinya. Kita lihat apa yang ada dalam set ini ya.



Energizing Soy Protein
*****************
  • Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel.
  • Protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar,
  • Membekalkan tenaga,
  • Memberikan rasa kenyang
  • Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat
  • Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit
  • Membanyakkan susu badan (milkbooster) 
  • Membantu mengekalkan kepejalan otot 
  • Glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal
  • Mengekalkan tahap kolestrol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat




Meal Shakes
*********
Meal shakes bukan sekadar minuman untuk anak-anak malah manfaatnya boleh dikongsi untuk seisi keluarga.

Ianya mengandungi:

♥ Ianya multivitamin a.k.a pemakanan lengkap. Rasanya sangat sedap seperti rasa ice cream vanila tapi dalam bentuk serbuk.
♥ Meal Shakes Shaklee adalah salah satu pilihan pemakanan yang diberi jolokan ‘easy-on-the-go meal’ kerana penyediaannya yang begitu mudah, dan kandungannya yang lengkap membekalkan nutrient keperluan harian.
♥ Meal Shakes sesuai untuk kanak-kanak yang aktif dan tak boleh duduk diam. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat mengambil sarapan dan hidangan yang seimbang. Juga membekalkan nutrisi kepada mereka yang sukar untuk menelan supplemen dalam bentuk pil terutama warga tua.
♥ Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
♥ Sumber yang kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
♥ Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik
♥ Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.



Performance Drink
****************

Siapa kata Performance Drink hanya untuk ahli sukan? Tidak semestinya hanya ahli sukan sahaja yang ada manfaat untuk minum Performance Drink ini. Dan istimewanya Performance Drink ini ianya bukan air berkarbonat dan kandungan gula hanya 11.0 gram sahaja untuk 1 hidangan air ini.

  • Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehidrasi.
  • Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
  • Ia bukan milk booster, atau minuman penambah susu, sebaliknya membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
  • Ia mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.
  • Anak-anak yang sedang demam juga elok minum air ini bagi memastikan badan tidak mengalami dehidrasi dan membekalkan tenaga.

Sesuai sekali persediaan untuk kita menghadapi Ramadhan terutama golongan yang tidak berapa rajin (bukan malas ye) untuk bangun memasak sahur di pagi hari. 
hehehehe


mighty 3 gem set shaklee



Jom hubungi saya...
Pn Emalin di 019-2500978
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall

Sekarang bukan hanya ahli sukan sahaja mencari minuman untuk kekal cergas sepanjang hari. Kita ni yang sedang bersiap sedia untuk menyambut...

0 comments: