Produk Kecantikan Yang Selamat Dan Berkesan

3:01 pm Emalin Mohd 0 Comments

Adakah rangkaian produk kecantikan muka anda mengandungi Tretinoin, Hydroquinone dan Merkuri? Ada dan kulit anda bertambah cantik? Tahukah anda bahawa tiga bahan ini amat bahaya bukan sahaja pada diri anda tetapi juga pada anak anda?


TRETINOIN
Jika produk mengandungi bahan ini ia boleh menyebabkan kulit menjadi pedah dek kerana kulit sudah mengelupas. Apabila sudah mengelupas terkena pula cahaya matahari menjadikannya sangat sensitif. Ada yang kelihatan seperti melecur pada kulit setelah memakai produk mengandungi Tretinoin.

HYDROQUINONE
Kulit akan menjadi merah dan warna kulit akan berubah. Kulit menjadi sangat sensitif kepada cahaya matahari dan risiko mendapat kanser kulit meningkat kerana kadar perlindungan kulit terhadap sinaran UV sudah berkurangan.

MERKURI
Umum mengetahu merkuri amat berbahaya untuk badan kerana ia adalah sejenis logam berat. Namun banyak produk kecantikan memasukkan merkuri kerana keupayaannya untuk mencerahkan kulit. Tambahan pula ramai yang obses untuk mendapatkan kulit cerah. Merkuri yang diserap di dalam badan boleh berkumpul dans eterusnya merosakkan pula anggota badan seperti buah pinggang dan juga saraf. Lagi-lagi jika seseorang sedang hamil, merkuri tersebut boleh meresap ke dalam bayi di dalam kandungan sekaligus mengganggu perkembangan otak.

Jika seseorang itu amat sukakan produk kecantikan tersebut walaupun telah mengetahui mengandungi bahan berbahaya dan dirasakan amat berkesan untuk kulit beliau, fikirkan orang lain yang mungkin terkesan. Dan orang tersbeut selalunya yang paling kita sayangi iaitu anak-anak.

Bayangkan anak-anak yang bersama dengan kita membelai kulit wajah dan mencium pipi, dan kemudian tangan comel yang sama memasukkan ke dalam mulut mereka. Bahan-bahan tersebut mungkin akan termasuk sekali. Jika setiap hari, sikit-sikit pun lama-lama akan jadi bukit, bukan?

Jadi jika bukan kerana diri snediri fikirlah orang yang tersayang dalam memilih produk kecantikan yang tidak mengandungi bahan berbahaya.

Buntu untuk memilih produk yang tidak berbahaya dan pada masa yang sama berkesan untuk kulit?

Mari saya perkenalkan, Nutriwhite Shaklee.

 

Nutriwhite dihasilkan daripada campuran 16 ramuan dari 16 buah negara yang berlainan. Ramuan semulajadi ini menjadikan kulit lebih:

  • Berseri
  • Sihat
  • Segar
  • Warna cerah sekata
  • Memudarkan parut jerawat

Nutriwhite SELAMAT kerana:

  • Dihasilkan daripada tumbuhan semulajadi tanpa sumber haiwan
  • Tiada parabens
  • Tiada merkuri
  • Tanpa SLS (semak pencuci anda ada atau tak SLS)
  • Tanpa petroleum (petroleum selalu ditambah di dalam set penjagaan kulit)
4 Cara Nutriwhite bertindak iaitu:

MENGHALANG – Melindungi kulit secara aktif dari kerosakan akibat terdedah kepada sinaran matahari dan UV.

MENGURANGKAN – Mengurangkan penghasilan melanin yang menyebabkan kulit gelap dan kusam. Kulit akan kelihtan lebih cerah dan berseri. penggunaan yang berterusan menjadikan kulit anda kekal dengan tona yang sempurna.

MENYEKAT – Pigmentasi disekat dari muncul di lapisan atas kulit sekaligus menghalang kulit dari bertompok.

MENCERAH – Menjadikan kulit lebih cerah dan tona kulit sekata.

MEMPERBAHARUI – Menanggalkan sel-sel kulit mati yang menyebabkan liang kulit tersumbat sekaligus menjadikan kulit lebih cerah dan berseri
TESTIMONI NUTRIWHITE 




Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978 untuk mendapatkan 
SET PENJAGAAN KULIT ANDA.

Adakah rangkaian produk kecantikan muka anda mengandungi Tretinoin, Hydroquinone dan Merkuri? Ada dan kulit anda bertambah cantik? Tahukah ...

0 comments: