Belajar Lewat Malam Dan Masih Kekal Bertenaga

12:41 pm Emalin Mohd 0 Comments

Masa dulu-dulu zaman jadi pelajar universiti, memang suka stay up dan belajar hingga larut malam bukan? Lagi-lagi minggu peperiksaan. Memang macam orang putih kata "burning the midnight oil". Walaupun banyak tips kata belajar di awal pagi lagi banyak boleh masuk tetapi belajar lewat malam ini seakan-akan sebati dengan jiwa muda pelajar universiti. Remaja lah katakan. Suka tidur lewat, susah bangun awal.

Gambar seorang pelajar universiti yang mengikat rambutnya di dinding untuk mengelakkan beliau tertidur semasa belajar . Sanggup buat begini?
Sumber: Google

Eh remaja tua pun ada macam itu juga kan?

Tapi bagaimana ingin kekal bertenaga jika sudah tidur lewat Atau bagi yang tidak cukup tidur ingin kekal bertenaga?

Cinch tea amat sesuai untuk menggantikan kopi atau teh peneman di kala belajar dalam tempoh lama atau kena stay up. Cinch tea ini memberikan tenaga secara semulajadi dan memberikan ketahanan badan untuk stay up. Jadi bagi yang ingin tidur, DILARANG minum Cinch Tea. Nanti tidak boleh tidur sebab rasa begitu bertenaga.

B complex ni membantu menukarkan makanan kepada tenaga jadi boleh mengurangkan masalah letih dan lesu. B complex juga dikenali sebagai vitamin anti stress dan membantu menigkatkan focus. Jadi elok sangatlah kan untuk pelajar atau sesiapa sahaja yang perlukan focus yang tinggi.


Ostematrix ni pulak adalah kalsium yang diperkaya Magnesiun, Vitamin D, zinc, boron, manganese & kuprum berfungsi untuk mengurangkan stress dengan ada kesan penenang. Zinc pula yang terkandung dalam Ostematriz ini boleh meningkatkan konsenstrasi dalam kelas atau semasa belajar. Sakit-sakit badan dan sengal pun boleh hilang akibat belajar terlalu lama. Ostematrix juga boleh menjadikan kita mudah tidur dan boleh hilangkan simptom ala-ala imsonia jika ada.

Lecithin ini amat popular di kalangan yang nak menguruskan badan tapi ada khasiatnya yang amat baik sekali untuk pelajar. Lecithin mengandungi kolin yang membantu meningkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang dari terkena nyanyuk atau 'Alzheimer' dan mengurangkan stress. Jadi, yang nak kurangkan berat badan tu dapat juga faedah 2 dalam 1 kalau ambil lecithin ni.
Omega guard mengandungi DHA yang membantu untuk perkembangan otak dan meningkatkan memori. Jadi mudah nak ingat apa yang dipelajari. Selain itu, ia membantu dalam mengurangkan tekanan. Biasalahkan bila nak exam selalu stress jadi bolehlah dengan mengamalkan Omega Guard ni mengurangkan stress.

ESP ini boleh dijadikan sebagai pengalas perut kerana biasanya apabila belajar kita cepat merasa lapar atau terkena gastrik apabila stress. Jadi, ESP boleh memberikan rasa kenyang yang lama. Tak adalah nak mencari makanan di Subuh hari semasa stay up. Gastrik pun dapat dielakkan dengan mengamal ESP ni. Dengan ESP ni juga boleh meningkatkan memori pelajar sebab ESP ini sumber protein. Protein seperti diketahui ialah sumber asas pembentukan sel.


Bagi ibu-ibu yang sedang menyambung belajar juga amat sesuai untuk mengambil set ini. Sudah pasti ibu hanya dapat belajar setelah anak-anak semua sedang tidur. Itu bermaksud samaada lewat malam atau di awal pagi. Pasti inginkan tenaga bukan?

Ibubapa juga bolehlah belikan set ini untuk anak-anak yang sedang menyambung pelajaran agar mereka lebih bertenaga untuk belajar dan seterusnya mendapat keputusan yang lebih baik semasa pengajian.




Untuk tempahan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 
0192500978

Masa dulu-dulu zaman jadi pelajar universiti, memang suka stay up dan belajar hingga larut malam bukan? Lagi-lagi minggu peperiksaan. Meman...

0 comments: