Hidup Ibu Lebih Ceria Apabila 5 Penyakit Ini Tidak Menyapa

4:52 pm Emalin Mohd 2 Comments

Anda seorang ibu bekerjaya atau seorang suri rumah? Penat sudah pasti. Tetapi sejak kebelakangan ini 5 jenis penyakit ini selalu singgah berkata Hi kepada anda. 


  1. Sakit belakang
  2. Anggota badan tiba-tiba bergerak sendiri atau kalau orang putih kata muscle twitching / spasm
  3. Sakit sendi
  4. Sembelit
  5. Susah tidur malam
Penyakit yang nampak ringan tetapi jika sering berlaku boleh menyebabkan badan rasa lesu dan penat akibat tidak cukup tidur. Perut pun rasa tidak selesa kerana susah untuk membuang.

Kalau berurut emmang sakit belakang dan sakit sendi boleh hilang tetapi mampu ke kita (dari segi masa) untuk berutu setiap hari?

Apa cara mudah untuk hilangkan penyakit yang sering singgah ini? Biasanya seorang ibu akan abaikan sebab sibuk mengurus rumah dan anak-anak. Betul tak?

Sebenarnyakan, dengan pengambilan kalsium dan magnesium dalam kuantiti yang bersesuaian boleh mengurangkan atau menghilangkan terus penyakit di atas ini. 

Pengambilan kalsium sebelum tidur boleh membantu memperbaiki kebas, mengelak daripada kekejangan, mengurangkan sakit sendi dan juga artritis. 

Magnesium pula membantu melancarkan pergerakan usus dan mengelak daripada mengalami sembelit.

Gabungan kalsium dan magnesium juga dapat mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf sekaligus mengurangkan masalah susah tidur malam.

Mudah bukan? Hanya gabungkan kalsium dan magnesium. Tetapi bagi meningkatkan kadar serapan kalsium, vitamin D diperlukan.

Sudah....Takkan nak telan 3 pil berbeza? Berapa pula amaun vitamin dan mineral yang diperlukan untuk setiap jenis tersebut?

Untuk memudahkan semua, pengambilan Ostematrix 4 biji sehari sebelum tidur boleh membekalkan kalsium, magnesium dan Vitamin D yang diperlukan oleh badan.

Harganya pula amat berpatutan. Hanya RM61.00 sahaja sebotol untuk sebulan.

Untuk tempahan / pertanyaan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978


Anda seorang ibu bekerjaya atau seorang suri rumah? Penat sudah pasti. Tetapi sejak kebelakangan ini 5 jenis penyakit ini selalu singgah be...

2 comments:

  1. betul la..saya selalu sakit belakang..satu lagi sakit leher..pernah sakit leher sampai nak bagi salam lepas solat tu mampu jeling je..

    ReplyDelete