Makanan Yang Memberikan Tenaga Untuk Kekal Menjadi Superwoman

7:00 am Emalin Mohd 0 Comments

Wanita. Dari celik mata di awal pagi sehingga ke lewat malam, ada banyak kerja yang dilakukan. Selagi boleh berjalan, selagi itulah ada sahaja kerja yang dilakukan. Setakat sakit kepala, pening-pening selalunya diabaikan sahaja.



Ditambah lagi jika menjadi suri rumah. Mengikut kajian yang dilakukan, suri rumah bekerja 2.5 kali lebih teruk daripada yang bekerja di pejabat dengan bekerja lebih kurang 14 jam sehari.

Apakah sebenarnya makanan yang boleh membantu memberikan tenaga berpanjangan?

Pernah mendengar Coq10? 
Coq10 atau nama penuhnya Coenzyme Q10 adalah satu komponen penting di dalam penghasilan tenaga di sel itu sendiri. Ia didapati di dalam mitokondria iaitu pusat tenaga bagi sel. Coq10 didapati lebih banyak di dalm sel otak, jantung dan hati. Ia akan menukarkan lemak dan gula menjadi tenaga untuk kegunaan sepanjang hari. Ia juga adalah sejenis antioksidan yang berfungsi melindungi sel daripada kerosakan.

Walau bagaimanapun, seiring dengan peningkatan usia, tahap Coq10 akan berkurangan dan ditambah lagi dengan penggunaan ubat statin (bertujuan untuk mengurangkan kadar kolesterol) akan mengurangkan lagi kadar Coq10.

Berapakah pengambilan Coq10 di dalam seharian?
Jika berdasarkan LIVESTRONG, bagi yang beurmur 40 tahun ke atas tanpa sejarah atau berisiko mengalami penyakit jantung, pengambilan sebanyak 60-100mq Coq10 adalah mencukupi.

Di dalam WEBMD pula pengambilan Coq10 adalah sekitar 100 hingga 200mg sehari.

Bagi mendapatkan khasiat 100 mg Coq10, seseorang itu perlu mengambil:

3kg daging


100 cawan brokoli (kukus)


100 sudu minyak Canola


3.3kg mentega kacang

Apa pilihan lain yang kita ada untuk memastikan pengambilan Coq10 mencukupi seklaigus badan bertenaga sepanjang hari?

Seperti kata pelanggan ini:
"Rasa macam okey"
"Mantap"




Apakah beza Coq10 Shaklee?
- CoQ-Trol Plus mempunyai gabungan 100mg Coenzyme Q10 dengan diperkaya dengan resveratrol dan tocopherol dari sumber semulajadi.
- Ia juga dilengkapkan dengan minyak zaitun untuk memudahkan penyerapan
- Formula meningkatkan kadar penyerapan Coenzyme Q10 juga dipatenkan (MY-139379-A)


Jika anda inginkan supplements di atas, hubungi:

Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
www.wasap.my/60192500978


Penafian: Segala maklumat di dalam blog ini berkaitan produk kesihatan Shaklee bukan bertujuan menggantikan diagnosis dan rawatan perubatan.

Wanita. Dari celik mata di awal pagi sehingga ke lewat malam, ada banyak kerja yang dilakukan. Selagi boleh berjalan, selagi itulah ada sah...

0 comments: