Projek Tambah Duit RM2000 Sebagai Pendapatan Tambahan

6:00 pm Emalin Mohd 0 Comments

Gaji dapat pada 30hb pukul 8.00 pagi. Pada pukul 8.05 pagi, wang gaji telah habis digunakan untuk bayar hutang dan komitmen bulanan.



Sesak rasa nafas untuk bertahan sehingga bulan berikutnya. Jangankan untuk bermewah. Untuk menampung keperluan pun rasa sesak.

Ini kisah kehidupan:

KISAH KAKAK K TIDAK LUNCH DI PEJABAT
Apabila Kakak K diajak lunch, beliau enggan atas alasan masih kenyang. Saya mengajak bersungguh-sungguh dengan alasan temankan saya makan dan saya akan belanja. Semasa di kantin pejabat, baru Kakak K bagitau beliau langsung tiada duit makan dan menunggu gaji masuk lag beberapa hari. 

Berapakah gaji Kakak K? Percayalah gaji beliau dianggarkan melebihi RM5,000. 

Ke mana duit gaji beliau? Beliau boros berbelanja?
Tidak!

Duit gaji beliau habis kerana ingin membantu anak sendiri yang kesuntukan wang. 

Kasih seorang Ibu!

KISAH MISS JOHOR
Ini cerita yang diberitahu kepada kami dan sungguh menyayat hati. Katanya, bagi kelas yang dihadiri untuk projek menambah duit ini baginya bernilai ribuan ringgit.

Kisah beliau dulu keluarganya hidup mewah. Ayahnya bergaji lima angka sebulan. Mereka diduga selepas ayah beliau pencen. Ayahnya mendapat strok. Wang simpanan banyak dihabiskan untuk berubat sehingga ibunya meminta cerai dengan ayahnya dan ketika ini beliaulah yang menjaga ayahnya. Dan berjuang untuk menambah pendapatan.

Ada banyak lagi kisah yang diceritakan. 

Ya, ada yang berkata WANG BUKAN SEGALANYA. Namun segalanya di dunia ini memerlukan wang dari kita mula celik mata sehingga kita tidur di malam hari.

Nak gosok gigi? Perlukan duit untuk beli ubat dan berus gigi.
Nak sarapan pagi? Perlukan duit untuk masak atau beli roti.
Nak pergi kerja? Perlu isi minyak dengan duit.
Nak makan tengah hari? Perlukan duit.

Ditambah lagi seperti dalam laporan Harian Metro, RM2,700 diperlukan untuk seorang orang bujang dewasa menyara kehidupan bagi menyewa bilik, makan di luar, memasak sekali sekala dan menggunakan pengangkutan awam.

Bagi pasangan dengan dua anak pula, pendapatan minimun yang diperlukan adalah sebanyak RM6,500 untuk menyewa pangsapuri tiga bilik, memliki dua kereta, membayar pusat jagaan kanak-kanak dan kelas tusyen serta makan di luar pada hujung minggu.

Berapakah gaji kita? Adakah mencukupi? Realitinya hidup di bandar besar ramai yang menjadi miskin bandar. Berjimat? Sudah habis jimat tetapi memang begitulah hakikatnya. 

Gaji seorang graduan ketika ini bukan lagi kadar gaji untuk hidup selesa berbanding zaman lampau.

Belum lagi kisah diberhentikan kerja. Cukupkah simpanan atau VSS yang diperolehi sementara menanti kerja baru?



Rentetan itu, projek tambah duit RM2000 ini dilancarkan. Kami amat memahami keadaan itu dan syarat penyertaannya pula tidak mahal. Tidak juga perlukan anda semua membuat pinjaman bagi menjalan bisnes ini. Hanya RM69.00 sahaja yuran (Jumlah RM79.50 termasuk kos pos dan GST).

Nak salahkan orang sana dan sini? Nak tuding jari kepada golongan tertentu?
Tetap tidak menyelesaikan masalah dan menuding jari tidak pula menyebabkan golongan itu membayar bil dan memberi duit yang diperlukan ketika ini.

Jadi, inilah sebab kami melancarkan Projek Tambah Duit Rm2000 atau boleh ikuti #MAGNETrezekiRM2k di media sosial Facebook dan Instagram.\



Apa kelebihannya?
Anda akan diajar untuk menjana pendapatan dengan kos yang minimum. Bagi yang rasa malu-malu untuk menjual secara berdepan, anda boleh menggunakan medium media sosial seperti Facebook, Instagram, Twitter dan blog untuk mempromosikan dan menjana pendapatan.

Masih rasa sukar?
Anda akan dimasukkan ke dalam group bersama Mnetor-mentor hebat yang telah terbukti menjana pendapatan tambahan tidak terhad. Berapa pun pendapatan yang diinginkan boleh dicapai tanpa mengira latar belakang pendidikan dan sosio ekonomi. Yang penting USAHA dan TAWAKAL. 

Berapa pendapatan yang boleh diperolehi?
Secara puratanya, bagi pangkat pertama boleh memperolehi RM2,000 dan jumlah itu akan meningkat sehingga ada yang mencecah lima ke enam angka sebulan.

Anda ingin mengetahui lebih lanjut?

Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
www.wasap.my/60192500978


Penafian: Segala maklumat di dalam blog ini berkaitan produk kesihatan Shaklee bukan bertujuan menggantikan diagnosis dan rawatan perubatan.









Gaji dapat pada 30hb pukul 8.00 pagi. Pada pukul 8.05 pagi, wang gaji telah habis digunakan untuk bayar hutang dan komitmen bulanan. ...

0 comments: