Pengambilan Vitamin Dan Supplement Merosakkan Buah Pinggang?

10:54 pm Emalin Mohd 0 Comments

Takut untuk mengambil supplement dan vitamin kerana takutkan buah pinggang atau hati rosak kerana bebanan daripada supplement tersebut?


Tidak kurang juga risau mengambil pil kalsium kerana risau ia menjadi punca kepada batu karang.

Jika betul risau mengambil supplement dan vitamin kerana sebab ini, jadi jawapannya kenalah bertukar kepada vitamin dan supplement dari jenama Shaklee.

Ini disebabkan jenama Shaklee telah menjalani ujian landmark study.


Hasil dapatan kajian itu pula mendapati bahawa pengamal vitamin Shaklee mempunyai kesihatan yang lebih baik daripada yang mengamalkan vitamin jenama lain atau yang tidak mengamalkan vitamin langsung.


Kenapa vitamin jenama lain seperti dalam rajah yang berwarna merah mempunyai kesihatan lebih teruk daripada yang tidak mengamalkan vitamin langsung?

Ini disebabkan vitamin jenama lain mengandungi bahan sintetik. Bahan sintetik inilah yang akan tertinggal di dalam badan dan sukar untuk diuraikan oleh badan atau lambat diuraikan.

Sepatutnya vitamin tersebut terurai sepenuhnya dalam badan manusia dalam tempoh 30 minit. Ini adalah tempoh masa 'perjalanan' yang diperlukan oleh makanan dari mulut untuk sampai ke usus dan seterusnya ke buah pinggang. 

Apabila svitamin tersebut tidak boleh terurai sepenuhnya dalam tempoh masa ini, itulah penyebab yang menjadikan buah pinggang atau fungsi hati terbeban.

Jom kita lihat ujikaji ini untuk membuktikan bahawa vitamin Shaklee terurai dengan cepatnya.

Kajian Ke Atas Vitalea





Ujian di atas dijalankan ke atas Vitalea iaitu salah satu vitamin keluaran Shaklee. Vitalea ialah jenama multivitamin pertama di dunia yang mengandungi pelbagai vitamin dan mineral. Sesetengah mineral tidak boleh terurai dengan mudah berbanding yang lain. Dan kebanyakan jenama lain mengandungi bahan sintetik yang sukar untuk diurai seperti pewarna. 

Cuba ambil sebiji vitalea dan masukkan ke dalam segelas air. Hasilnya nanti, vitalea akan terurai sepenuhnya dalam masa 2-3 minit tanpa perlu digodek atau dikacau. Warna air pun tidak berubah.


Kajian ke atas Ostematrix

Kajian Dr. Ralph F Shangraw menyatakan bahawa kalsium adalah bahan mineral yg paling keras di dunia. 80% drpd jenama supplemen kalsium di dunia GAGAL utk menghasilkan supplemen kalsium yg boleh terurai sepenuhnya dalam badan manusia dalam tempoh 30 minit. Tetapi tidak denganOSTEMATRIX. 


Ambil 1 biji Ostematrix dan letak ke dalam segelas air. Tanpa digodek/dikacau, Ostematrix tadi akan terurai sepenuhnya dalam masa 2-4 minit!


70% badan manusia adalah air. Jadi, ujikaji ni menunjukkan/membuktikan bahawa vitamin Shaklee akan terurai sepenuhnya dalam badan kita TANPA membebankan usus & buah pinggang.


Jadi tidak perlu lagi untuk bimbang kesan buruk pengambilan vitamin Shaklee.

Tempah vitamin anda hari ini dengan harga istimewa. Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978


Takut untuk mengambil supplement dan vitamin kerana takutkan buah pinggang atau hati rosak kerana bebanan daripada supplement tersebut? ...

0 comments: