Mengatasi Masalah Anak Mengalami Eczema Bermula Dari Kehamilan

7:45 am emalin mohd 2 Comments

Kalau anak mengalami eczema, sangat kasihan melihatnya. Tak boleh panas, tak boleh kulit menjadi kering dan pemakanan pun perlu jaga untuk mengelakkan eczema menjadi semaki teruk.

Disebabkan itulah, seorang ibu ini tidak sanggup lagi melihat anak seterusnya mengalami eczema dan berusaha untuk mencari penawar apabila mula mengetahui dirinya hamil.

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera
Saya Dyla, mama kepada 4 cahayamata iaitu 2 perempuan dan 2 lelaki.


Pengalaman anak ke-2 pada tahun 2009 yang disahkan g6pd dan ada masalah ekzema menjadi punca saya cuba produk Shaklee 


Mula kenal Shaklee tahun 2012 dengan Set Hamil Trimester 2&3. Masa tu memang nak sangat cuba dan usaha dengan produk Shaklee ni sebab tak nak anak yang ke-3 nanti ada masalah ekzema jugak. 

Masa anak ke-2 tu, tanda-tanda ekzema keluar masa dalam tempoh berpantang. Sayu hati bila kulit yang lembut, putih & gebu dulu dah bertukar jadi merah-merah. Bila time panas jek, menggaru-garu. Macam tak boleh berpeluh, kalau berpeluh lagi teruk. Banyak aktiviti luar rumah terpaksa di hadkan. 

So, untuk berpantang anak ke-3 ni sebarang jamu memang tolak tepi. Doktor pun ada bekalkan vitamin masa anak ke-2 dulu.

Selepas rasa sendiri Set Hamil Shaklee tu, banyak sangat perubahannya, yang paling best badan bertenaga, hilang kejang kaki, hilang sembelit, bangun pagi pun senang walaupun kerap ke toilet, tidak mudah penat bila di tempat kerja dan malam plak ke kelas pengajian luar kampus walaupun tengah hamil. Memang terbaik!




Alhamdulillah.... anak ke-3 tiada masalah ekzema dan kulit pun cantik dan berjaya menyusukannya sehingga usia 2 tahun, hanya dengan vitamin Shaklee.

Anak ke-4 pula, memang mengamalkan vitamin Shaklee dari awal kehamilan hingga sekarang usianya 6 bulan. Alhamdulillah dapat menyusu secara eksklusif selama 6 bulan pertamanya. Hanya dengan Set Menyusu Premium Shaklee. Memang terbaik sebab ia menyeluruh dapat membantu memenuhi keperluan nutrisi mama dan baby.



Alhamdulillah... yang paling penting tiada lagi masalah ekzema yang merisaukan. Kulit pun alhamdulillah cantik.

Syukur!

Tempahan / Pertanyaan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Kalau anak mengalami eczema, sangat kasihan melihatnya. Tak boleh panas, tak boleh kulit menjadi kering dan pemakanan pun perlu jaga untuk ...

2 comments:

  1. kasihan kalau ada anak kecil yang terkena eczema nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang ibubapa mencari solusi untuk mengurangkan kesan eczema

      Delete