4 Khasiat Kolagen Untuk Wanita Yang Semakin Meningkat Usia

6:00 pm Emalin Mohd 0 Comments

Berapa umur anda? Sudah masuk 3 series atau sudah menjangkau umur 40an? Tahukah anda menjelang umur 40an, kolagen di dalam badan kita akan berkurangan akibat pendedahan berterusan daripada cahaya matahari dan juga akibat pengurangan hasil kolagen dalam badan?



Perasan atau tidak bahawa orang dewasa sukar mengalih kertas (flip paper) tanpa membasahkan hujung jari berbanding kanak-kanak? Ini juga menunjukkan kekurangan kolagen di dalam badan.

Tapi kolagen ini untuk kulit wajah yang cantik dan awet muda sahaja ke?

Kolagen juga berfungsi untuk membina tulang rawan yang menyambungkan sendi. Kekurangan rawan akan menyebabkan sukar untuk bergerak dan menyebabkan sakit sendi. Ini disebabkan rawan yang kekurangan kolagen akan menjadi menipis dan lebih mudah tercedera terutama apabila melakukan pergerakan secara tiba-tiba. Itulah yang menyebabkan ramai orang yang meningkat umurnya sakit tinggi. 



Kolagen juga membantu meningkatkan metabolisme badan. Dulu zaman 20an boleh makan 3 pinggan nasi tanpa naik berat badan. Sekarang, jangankan 3 pinggan, sepinggan nasi pun berat badan mencanak naik. Itu juga petanda kekurangan kolagen. Agak-agak kalau kolagen cukup, metabolisme akan naik tak? Kalau naik, siapa yang untung? Bukankah kita juga?

Selain itu kolagen juga membantu untuk usus kita menyerap hanya nutrient dan membuang toksin. Jadi, kita akan menjadi lebih lawas. Sekaligus membantu mengurangkan berat badan.

Bukan untuk cantik sahaja kan kolagen ini? Banyak manfaat lain. Tetapi nak mendapatkan kolagen yang asli, halal dan bebas toksin bukan mudah tau. Tapi dengan Collagen Powder Shaklee ini memang ketiga-tiga ciri ada padanya.

Nak petua lain untuk kolagen? Makan kaki ayam. Kaki ayam mengandungi kadar kolagen yang tinggi tetapi bagaimana pula jika ayam tersebut dicucuk dengan hormon? 2-2 pakej kita akan dapat serentak. Kolagen + hormon. Nak sihat tapi sakit pulak.


 Untuk tempahan / pertanyaan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Berapa umur anda? Sudah masuk 3 series atau sudah menjangkau umur 40an? Tahukah anda menjelang umur 40an, kolagen di dalam badan kita akan ...

0 comments: