Penat dan Letih Punca Stress Serta Dingin Ibu Bekerjaya

8:39 am Emalin Mohd 6 Comments

Zai seorang wanita dan ibu bekerjaya berumur 33 tahun mengalami stress sehinggakan doktor menasihatkan Zai agar mempunyai cukup rehat untuk meredakan tekanan darah Zai yang naik mendadak. 

Zai mempunyai 4 orang anak berumur setahun hingga 8 tahun. Ditambah lagi dengan ketiadaan pembantu rumah, segalanya di tangan Zai seorang di samping suami juga membantu sedikit sebanyak


Betul ke statement kat atas??
Bayangkan betapa meriahnya rumah Zai dengan hiruk pikuk anak-anak diselang-seli dengan jeritan Zai yang mempunyai 'pitching' suara ala-ala Mariah Carey ditingkah pula dengan suara suami Zai.

Zai juga selalu selsema dan mukanya kelihatan tua daripada usia sebenar.

Tetapi bolehkah Zai mempunyai rehat yang secukupnya dengan 4 orang anak yang sedang membesar? Tinggal pula di apartment dengan saiz 900kaki persegi di Kota Metropolitan. Nak dilepaskan anak bermain di luar apartment, mungkinkah episod kehilangan anak akan berlaku lagi?

Belum sempat merehatkan diri, suami pula memerlukan perhatian si isteri. Mampukah Zai? 

Zai tidak sanggup kisah Mah berulang kepada dirinya. Lantas Zai mencari jalan dan alternatif lain agar badan kekal bertenaga melayan 4 orang anak dan suami. Memandangkan makcik 'Google' sedia membantu kala Zai bertanya pada jam 1.00 pagi, Zai cuba mencari jawapan kepada permasalahan Zai.

Setelah puas bertanya pada makcik 'Google', akhirnya Zai mendapat jawapan kepada permasalahan Zai selama ini. 

Zai menjadi stress kerana badan Zai penat dan letih. Badan Zai telah mencecah 30an dan tidak lagi muda remaja.

Zai menjadi dingin dengan suami kerana Zai sedang menyusukan anak dan juga memakai perancang keluarga. Tambahan pula, keadaan kering menyebabkan Zai tidak lagi selesa bersama suami.

Makcik 'Google' juga memberikan cadangan kepada Zai untuk menyelesaikan maslah Zai.

Antara lain pesanan makcik 'Google' ialah dengan memastikan nutrisi dan vitamin mencukupi di dalam badan Zai.

Vitamin B Complex boleh memberikan tenaga kepada Zai kerana ia dapat menukarkan makanan kepada tenaga. Di samping itu, vitamin B Complex juga dikenali sebagai vitamin anti stress  kerana meningkatkan pengeluaran hormon berkaitan emosi serta meransang peredaran darah yang sihat.

Bagi memastikan Zai tidak kelihatan tua, vitamin C wajar menjadi amalan. Vitamin C membentuk kolagen yang mengurangkan kedutan dan mengelak otot menggeleber. Vitamin C juga mengukuhkan sistem imun dengan membantu sel darah merah menyerap zat besi dengan lebih baik serta membantu sel darah putih menentang bendasing. 

Zai juga mendapat tahu bahawa diri Zai menjadi 'kering' kerana kekurangan   hormon estrogen. Dengan gamma linoleic asid, ia membantu meransang penghasilan  cecair serviks. Vitamin E pula yang dikenali sebagai Vitamin Cinta meningkatkan keinginan seksualiti. Untuk mendapatkan gabungan gamma linoleic asid beserta Vitamin E, makcik Google mencadangkan GLA Complex. Ia juga menjadikan wajah Zai kurang berminyak dan vitamin E yang terdapat di dalam GLA Complex memudarkan parut jerawat.

Setelah mengamalkan, ketiga-tiga vitamin B, C dan GLA Complex atau lebih dikenali sebagai Set Wanita Cantik, Zai lebih ceria dan tenang dalam menghadapi kehidupan sekaligus meremajakan semula usia Zai.


Imej: Google

Bagi rakan-rakan yang menghadapi masalah yang sama dengan Zai, Zai tidak putus-putus menasihatkan untuk mendapatkan Set Wanita Cantik  daripada pengedar yang sama yang telah membantu Zai iaitu:

Pn Marlinny Mohamad 60192500978
Shaklee Independent Distributor #968112
http://emalinmohd.blogspot.com

Penafian: Cerita ini hanya rekaan semata-mata dan tiada kaitan dengan antara yang hidup atau telah meninggal dunia.

Zai seorang wanita dan ibu bekerjaya berumur 33 tahun  mengalami stress sehinggakan doktor menasihatkan Zai agar mempunyai cukup rehat untu...

6 comments:

  1. Huhu..bagus la jumpa jawapan daripada persoalan ni..kan untung ada Mak cik Google..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..makcik google je yang sedia menjawab pukul 1-2 pagi macam tu..

      Delete
  2. suka tanya pada pakcik google
    tiap masalah ada jalan penyelesaiannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Google memang sedia membantu..hihi..

      Delete
  3. Yang ni suami harus faham la..bantu apa yang patuh..yang tak patut minta, jangan minta..kan bertambah beban isteri pula tu..

    ReplyDelete