Ubat Sakit Lutut Dan Sakit Sendi

9:54 pm Emalin Mohd 1 Comments

"Ada kurang 50 peratus tapi spray sapu tu ma berhenti dulu makan suplemen yang Anip order. Minta ma nombor telefon untuk mak order ubat Shaklee tu. Nanti habis."

"Baru mula. Mak kata ada rasa lega sikit."

Itu antara pengalaman ibu-ibu yang mempunyai masalah sakit lutut dan sendi. Golongan ibu ini baru mengamalkan tidak sampai sebulan. Sehinggakan ingin pastikan suplemen ini tidak kehabisan di rumah.

Sebagai anak pastinya permintaan ibu mereka ditunaikan. Sedikit sebanyak dapat membantu ibubapa yang telah berjasa kepada kita. Sebab kita semua tahu yang sakit sendi dan lutut ini akan menyukarkan pergerakan mereka termasuk untuk menunaikan ibadah.




Sebenarnya ramai yang mengalami sakit lutut ini. Cumanya apabila tanda-tanda awal sakit lutut ini boleh diabaikan kerana masih mampu bergerak maka ramai yang membiarkannya. Sehingga satu ketika, seseorang itu mengalami sakit yang amat untuk bergerak atau tida boleh bergerak langsung. Ketika itulah, baru berjumpa dengan doktor. 

Memang ramai orang yang lebih tua mengalami sakit ini. Tapi tidak dinafikan ada juga golongan lain yang mudah mengalami sakit lutut. Seperti golongan yang terlebih berat badan, wanita yang lebih muda kena berbanding lelaki dan yang berstatus bujang juga lebih muda mengalaminya berbanding yang telah berkahwn. Mengapa ya? Lagi satu, golongan ahli sukan yang ada 'body contact' seperti futsal. (Sumber: Buku Family Health Modern Diseases oleh Dr Bruce Miller DD).

Kalau ibubapa kita atau pasangan kita mengadu sakit lutut, itu petanda awal yang lututnya telah mengalami keradangan.

Antara yang kita boleh lakukan ialah membuat pelaburan dengan membeli Omega Guard dan Ostematrix yang boleh membantu mereka.

Di dalam Omega Guard terdapatnya EPA yang berfungsi untuk mengurangkan rasa sakit, bengkak dan rasa tegang pada lutut dan sendi.

Ostematrix pula mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D serta mineral lain yang amat penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium tersebut berfungsi untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang.

Jangan biarkan sakit lutut dan sakit sendi mengganggu aktiviti harian orang yang tersayang. Hadiahkan kepada mereka sebelum ia melarat.

Untuk mendapatkannya dan mengetahui jumlah yang perlu diambil untuk kesan optimum, hubungi:


agen shaklee bandar penawar


Hubungi
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978 
www.wasap.my/60192500978




"Ada kurang 50 peratus tapi spray sapu tu ma berhenti dulu makan suplemen yang Anip order. Minta ma nombor telefon untuk mak order uba...

1 comment:

  1. Hydroceles, for the most part, are harmless to the testicles. They are normally painless and go away on their own. In any event, if you have scrotal swelling, consult your doctor to rule out other causes of Hydroceles, such as testicular tumours.

    ReplyDelete