Suplemen Turunkan Haid Yang Selamat Untuk Semua Peringkat Umur

11:04 pm Emalin Mohd 0 Comments

Datang bulan atau 'haid' adalah salah satu kedewasaan seseorang wanita. Kitaran haid yang normal dan tetap setiap bulan akan memberikan seakan kelegaan. Bagi wanita yang sudah berkahwin, kedatangan haid dengan kitaran yang normal dan tetap juga memudahkan pasangan suami isteri untuk merancang kehamilan.



Namun, ada juga yang mengalami masalah haid datang lewat atau tidak langsung berbulan-bulan. Ada yang berasakan dirinya hamil setelah sehingga 2 bulan. Ditambah pula ada simptom lain seperti selera makan yang berubah, rasa loya dan sebagainya. Tetapi apabila membuat ujian UPT atau air kencing, negatif pula.


Mesti dah mula risaukan? Kenapa haid tidak datang lagi ni? Ada penyakit yang kita tidak ketahui ke?

Ada pula wanita yang perlu bergantung kepada ubat untuk datang haid. Jika tidak makan ubat tersebut, haid pula tidak akan datang langsung. Sukar untuk merancang kehamilan dan sukar juga untuk hamil jika haid tidak datang langsung.

Kitaran haid tidak tetap ini pastikan ada kaitan dengan hormon wanita. Salah satu hormon tersebut terganggu, kemungkinan kitara haid juga turut terganggu.

Bukan itu sahaja, stress yang tinggi terutama di kalangan pelajar yang akan mengambil peperiksaan besar atau di kalangan pelajar Insitut Pengajian Tinggi juga boleh menyebabkan kitaran haid tidak normal sehingga tidak datang haid berbulan-bulan.

Sebenarnya terdapat supplement dan vitamin yang boleh membantu untuk membetulkan kitaran haid.

Pernah dengar EPO? Wanita amat sinonim dengan pengambilan EPO. Bukan sahaja untuk kitaran haid malah untuk kecantikan kulit wajah.

Bagi wanita yang ingin turunkan haid dengan cara yang selamat pengambilan asid gamma linoleik adalah cara yang terbaik.  Asid gamma linoneik inilah yang terdapat di dalam EPO. Namun ada lagi yang lebih dari EPO iaitu dipanggil GLA Complex. Ini disebabkan EPO menggunakan sumber dari bunga Evening Primrose manakala GLA Complex daripada bunga borage. Jika diselidik, asid gamma linoleik didapati lebih tinggi kandungannya di dalam bunga borage berbanding bunga Evening Primrose.





Walau bagaimanapun, bagi menyeimbangkan hormon wanita di dalam badan, Omega 3 juga amat diperlukan. Peratusan Omega 3 didapati lebih tinggi di dalam Omega Guard berbanding dengan jenama lain melebihi 90%. 



Dengan pengambilan Omega Guard dan juga GLA Complex ini, ia amat membantu wanita bagi membetulkan kitaran haid sekaligus dapat menurunkan haid dengan cara yang selamat bagi semua peringkat umur. Ini disebabkan Omega 3 (ada di dalam Omega Guard) dan Omega 6 (di dalam GLA Complex) diperlukan untuk sintesis hormon berfungsi dengan cara yang baik.

Jika anda ingin mendapatkan Omega Guard dan GLA Complex ini, hubungi 
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978 sekarang.




Datang bulan atau 'haid' adalah salah satu kedewasaan seseorang wanita. Kitaran haid yang normal dan tetap setiap bulan akan member...

0 comments: