Set Ramadhan Untuk Anak Agar Tahan Berpuasa Sepanjang Hari

12:34 pm Emalin Mohd 0 Comments

Kurang sebulan lagi kita akan mula berpuasa. Dan ntuk tahun ini anak-anak yang sudah besar sudah berazam dan berulang kali berkata ingin berpuasa penuh sekiranya mereka sihat.

Yang sulung tahun lepas terpaksa ponteng sehari sebab demam jadi tahun ini snagat bersemangat untuk berpuasa penuh katanya.


Sebagai seorang ibu, sangat gembira mendengar azam anak. Dan tahun ini juga, anak-anak bersekolah akan bercuti semasa 2 minggu di awal Ramadhan dan kemudian sesi persekolahan semasa 2 minggu sebelum bercuti untuk menyambut Syawal.

Selain daripada memikirkan menu berkhasiat untuk bersahur, saya juga memikirkan dan merancang untuk memberikan makanan tambahan untuk anak semasa bulan Ramadhan nanti.

3 set inilah yang bakal disediakan untuk anak-anak nanti bagi bekalan sepanjang Ramadhan.

CHEWABLE VITA-C PLUS
Vitamin C ini sesuai untuk anak-anak dengan rasa masam manis bagi membekalkan keperluan vitamin C harian mereka. Ia boleh dikunyah sebelum anak-anak masuk tidur. Khasiat vitamin C sangat banyak terutama untuk anak-anak. Antaranya mengutakan imun badan mereka dan mengurangkan risiko demam selsema di kalangan anak-anak. 

PERFORMANCE DRINK
Minuman berperisa oren ini sangat sedap dijadikan juadah berbuka puasa. Ia membekalkan elektrolit untuk badan tanpa gula yang berlebihan. Ia juga boleh dijadikan minuman ala-alan soda herba dengan resepi seperti berikut:

Bahan-bahan:
3 sudu besar Performance Drink
1 batang serai
1 tangkai daun pudina
1 hiris lemon
1 biji Asam Boi
2-3 biji laici atau longan
3 ketul ais

MEAL SHAKES
Meal shakes ialah multivitamin dalam bentuk serbuk berperisa vanila. Ia amat berkhasiat kerana mengandungi vitamin dan mineral yang diperlukan oleh anak-anak untuk membesar.

Bonus lagi, Meal Shakes ini mengandungi Asid Folik, Biotin, Magnesium dan Kalsium. Keempat-empat vitamin dan mineral inilah yang dapat menaikkan selera makan anak-anak. Jadinya, anak yang picky eater tadi selain daripada dibekalkan vitamin dan mineral secukupnya juga dapat menambah selera makan mereka.

Jadi, apa tunggu lagi. Dapatkan vitamin dan supplement untuk anak anda hari ini!

Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Kurang sebulan lagi kita akan mula berpuasa. Dan ntuk tahun ini anak-anak yang sudah besar sudah berazam dan berulang kali berkata ingin be...

0 comments: