Cara Menghilangkan Bekas Jerawat Hitam Berlubang Dengan Cepat

2:07 pm Emalin Mohd 2 Comments

BOLEHKAH BEKAS JERAWAT HITAM BERLUBANG HILANG?

Jerawat alahai jerawat. Lagi-lagi yang mula masuk remaja. Ada yang memang mengalami masalah jerawat. Jerawat yang keluar bukan jenis yang kecil-kecil malah yang besar. Siap bernanah. Dan habis sahaja jerawat tersebut, kesannya pula seakan berlubang. Sehingga ada yang menggelarkan kawah bulan pada kulit wajah.

Namun masuk sahaja umur 30an tiada lagi masalah jerawat. Mungkin hormon pun sudah stabil ketika itu. Namun tatkala melihat cermin, hati masih gusar dan resah. Masakan tidak, kesan jerawat masih ada. Bertompok-tompok hitam. Itu sebab ada yang memakai bedak tebal-tebal untuk menutupinya.

Cara mudah pastilah rawatan laser tetapi umum mengetahui rawatannya akan menngunakan sejumlah wang besar. Jadi bagi yang tidak memlilih rawtan laser, adakah masih sinar bagi mereka?


Bagaimana dengan gambar ini? Percaya atau tidak tanpa menggunakan rawatan laser, parut jerawat boleh dipudarkan? Dan kesan jerawat juga semakin hilang. Dan tempoh masanya tidaklah terlalu lama. Dalam masa sebulan kesan ini sudah kelihatan. Jika diteruskan hingga sekarang? Boleh menjadi berseri dan tiada lagi kesan jerawat.

ESP, Vitamin C dan Vitamin E amat membantu bagi memudarkan parut jerawat.

  • Vitamin C : Ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen yang mengukuhkan sel kulit. Vitamin C juga bersifat antioksidan, melindungi kulit kita daripada radikal bebas dan sinaran UV yang boleh merosakkan kulit. Selain membantu mengurangkan kedutan dan menganjalkan kulit, vitamin C juga turut merawat luka supaya cepat sembuh. 
  • Vitamin E: Terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak. Vitamin E juga amat dikenali sebagai kecantikan kulit. Tidak hairan jika banyak produk kecantikan kulit menambah kandungan vitamin E di dalam produk mereka.
  • Protien adalah komponen yang menyumbang kepada ketegangan kulit. Ia sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). 3 sudu ESP membekalkan 14gram protein dengan asid amino yang lengkap untuk keperluan badan.
Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


BOLEHKAH BEKAS JERAWAT HITAM BERLUBANG HILANG? Jerawat alahai jerawat. Lagi-lagi yang mula masuk remaja. Ada yang memang mengalami masa...

2 comments:

  1. pehh..memang ngeri kalau bekas jerawat dok berlubang sana-sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib ada cara selamat untuk pudarkannya

      Delete