Cara Detoks Badan Cara Mudah


Mana satu pilihan kita? Nak sungai kat atas ke sungai kat bawah?


Apa kaitannya dengan detoks?

Pernah tak ambil vitamin dan supplement tapi kesan tak seperti yang kita inginkan atau tak seperti yang penjual katakan? Kata kulit cantik dalam masa 3 bulan tapi dah 2 bulan tak ada tanda-tanda pun nak elok jerawatnya. Sebelum salahkan produk, semak dulu situasi ni ada berlaku ke tak?

▶️ Asyik-asyik sakit kepala
▶️ Sakit-sakit badan dan lenguh
▶️ Keletihan
▶️ Sukar membuang
▶️ Nafas berbau
▶️ Asyik kena jangkitan yang sama berulang-ulang
▶️ Perut buncit

Ada? Tak payah umum kat semua orang. Jika ya pada salah satu yang di atas tu hakikatnya mungkin anda perlukan DETOKS!



Seperti gambar sungai tadi, sepatutnya sungai menjadi punca air bersih atau rezeki mendapatkan ikan tapi jika tidak dijaga dan dicampak sampah-sarap di dalamnya bagaimana kita nak mendapatkan air bersih dan ikan? Malahan ia menjadi punca penyakit pula. 

Sama dengan badan kita, kadangkala kita tidak perasan yang badan perlu 'dibersihkan'. Siapa yang dapat menjanjikan bahawa udara di sekeliling kita tiada langsung pencemaran atau air yang diminum 100% bersih atau makanan memang segar dan tiada bahan kimia? Sedikit demi sedikit, toksin akan terkumpul di dalam badan.

Sebabkan itu, kita perlu DETOKS!!

Ada banyak cara detoks. Jadi vegetarian dan tak makan process food pun boleh detoks. Minum air masak diletak hirisan lemon pun boleh detoks. Pilih cara yang sesuai dengan anda.

Tapi lazim kita nak yang mudah dan senang kan. Boleh dan ada caranya yang lebih mudah dan selamat. Dengan Shaklee pastinya.

❤️ Herb-Lax




Supplement yang amat popular untuk yang ingin kurangkan berat badan tapi ada banyak faedahnya.

▶️ Untuk yang mengalami masalah sembelit
▶️ Meransang usus untuk mempercepatkan proses detoks secara lembut
▶️ Mengempiskan perut
▶️ Membantu dalam proses pergerakan usus secara semula jadi 

Jadi, sebaiknya detoks dulu untuk penyerapan vitamin secara optimum dan membersihkan usus. 


Untuk tempahan / pertanyaan:
Pn Emalin 0192500978
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall 

No comments:

Post a Comment