Kesihatan Menyeluruh Dengan VIVIX

5:18 pm Emalin Mohd 0 Comments


 
APA ITU VIVIX?
Vivix™ adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti penuaan semulajadi.

BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI DALAM MENINGKATKAN TAHAP KESIHATAN?
1. Memperbaiki DNA.


Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA akibat radikal bebas dan ini menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita serta melambatkan proses tersebut.


2. Memperbaiki tenaga sel.

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit hampir di seluruh tubuh serta mengalami ingatan yang semakin pudar. Justeru, Vivix membantu mengurangkan kesan penuaan dengan memberi kecergasan badan, mengurangkan kesan keradangan akibat penyakit serta memelihara daya ingatan dan kecekapan otak.


 
 
 
VIVIX PENAWAR PELBAGAI PENYAKIT?
Vivix mengandungi bahan yang mempunyai kadar RESVERATROL yang paling tinggi iaitu


Anggur Muscadine. Sumber utama Resveratrol adalah anggur, berry dan kacang. Namun, Anggur Muscadine adalah anggur yang paling tinggi nilai resveratrolnya. Ikatan kimia dalam Anggur Muscadine ini jauh berbeza dari anggur-anggur jenis lain, yang mana ia kaya dengan anthocyanins, yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk menghalang sintesis DNA dalam kanser payudara serta perkembangan saluran darah dalam sesetengah tumor, termasuk enzim perebak tumor.


APAKAH PENYAKIT YANG BOLEH MENDAPAT MANFAAT DARIPADA AMALAN PENGAMBILAN RESVERATROL?





Menurut American Cancer Institute, resveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa. Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, iaitu sejenis protein yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser payudara menjadi kurang aktif.

Menurut American Cancer Institute, meminum sumber resveratrol setiap hari boleh menurunkan risiko kanser prostat. Malah meminumnya sekali seminggu boleh menurunkan risiko kanser prostat sebanyak 60%. 

Menurut Department of.Pathology, Northwestern University Feinberg School of Medicine membantutkan perkembangan CCR6-mediated migration pada sel yang rosak dalam kes diabetes. 
Resevratrol juga terkenal sebagai ejen anti penuaan. Dalam kajian oleh Douglas Mental Health University Institute, McGill University, resveratrol melindungi kulit serta melambatkan kesan penuaan kulit dan lain2 kesan penuaan pada kulit. 

Resveratrol juga berperanan dalam meningkatkan tahap ‘kolesterol baik’ dalam tubuh serta melindungi dari kerosakan arteri, sekaligus menjaga kesihatan jantung.



 

 
Jadi, Vivix ini memang sesuai untuk:
  •  Warga emas yang menghidap penyakit kritikal
  • Penghidap kencing manis.

  • Penghidap darah tinggi.

  • Penghidap kanser.

  • Yang mengalami sakit sendi, otot & tulang

  • Yang inginkan kesihatan keseluruhan.

  • Ingin awet muda.

  • Inginkan kulit cerah sekata.

  • Kulit merekah di tumit kaki.

Nota:
 
- Vivix tidak boleh diambil oleh ibu mengandung.
 
- Ibu menyusu tidak digalakkan mengambil Vivix.
 
TESTIMONIAL VIVIX


Hubungi saya untuk keterangan lanjut.
Pn Emalin 019-2500978 (Call / SMS / Whatsapp)

  APA ITU VIVIX? Vivix™ adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix™ mengandu...

0 comments: