Cara Memutihkan Kulit Secara Semulajadi

5:03 pm Emalin Mohd 0 Comments

Kulit cerah dan cantik semulajadi memang menjadi impian kebanyakan wanita. Lagi-lagi sekarang banyak iklan produk dengan moto "Cerah Seawal 3 Hari", "Putih Gebu Dalam Masa Seminggu".

Namun ramai juga tersalah pilih dengan lambakan produk mengandungi merkuri. Kulit rosak dan akhirnya merana.

Kulit gelap tidak akan boleh menjadi cerah bak wanita kulit putih. Namun dengan pengambilan vitamin tertentu ia boleh mengembalikan warna dan tona asal kulit seseorang.

Dan vitamin tersebut ialah vitamin C. 4 cara vitamin C boleh mencerahkan kulit, memudarkan parut serta menggebukan kulit.



Vitamin C Menggalakkan Penghasilan Kolagen
Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona cerah pada muka.

Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

Vitamin C Untuk Penyembuhan Luka
Badan kita menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh merupakan tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.

Vitamin C Melindungi dari Perubahan Warna Kulit
Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit menjadi lebih lembut.

Vitamin C Memperbaiki Tekstur Kulit.
Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin C memperbaiki rupa dan tekstur kulit kita.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, meningkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

TESTIMONI VITAMIN C UNTUK MENCANTIKKAN KULIT






Untuk tempahan dan konsultansi, hubungi
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978
SID 968112


Kulit cerah dan cantik semulajadi memang menjadi impian kebanyakan wanita. Lagi-lagi sekarang banyak iklan produk dengan moto "Cerah S...

0 comments: