10 Testimoni Vivix Untuk Kurangkan Gula Dalam Darah Pesakit Diabetis

2/24/2016 emalin mohd 0 Comments

Vivix, satu evolusi minuman kesihatan yang memberikan 1001 manfaat kesihatan.


4 bahan utama ini digabungkan untuk menghasilkan vivix. Vivix yang mengandungi resveratrol dan folifenol terbukti meningkatkan kesihatan berbanding yang hanya mengandungi resveratrol sahaja.


Gabungan 4 bahan utama ini terbukti telah berjaya membantu pesakit diabetis mengurangkan gula di dalam darah.












Memandangkan ia hanya perlu diambil sesudu sehari sahaja, ia amat sesuai diambil oleh orang tua.


Untuk konsultansi / tempahan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978






















Vivix, satu evolusi minuman kesihatan yang memberikan 1001 manfaat kesihatan. 4 bahan utama ini digabungkan untuk menghasilkan v...

0 comments:

Cara Mudah Anak Mencuci Kasut Sekolah Sendiri

2/23/2016 emalin mohd 0 Comments

Bagi ibubapa bekerja dengan tiada pembantu rumah, hari Sabtu antara hari paling sibuk. Sibuk untuk mengemas rumah dan membuat spring cleaning!


Untuk yang ada anak bersekolah pula, hari Sabtu juga hari untuk mencuci kasut sekolah. Bayangkan jika ada 3-4 orang anak sekolah rendah! Paling sikit 4 pasang kasut sekolah yang perlu dicuci.

Kalau ada anak yang boleh cuci sendiri, kurang sikit kerja ibubapa malah anak pun boleh dilatih buat kerja rumah.

Nak latih anak tak?

Tapi kalau terlebih sangat menyental anak-anak kecil jadi hilang semangat. Tenaga anak kecil mana ada banyak sangat untuk membersihkan kasut putih yang sudah bertukar warna. 


Kasut kotor sebegini untuk anak sental? Anak sendiri tengok pun hilang semangat.

Tetapi, ibubapa boleh membantu.

Pernah dengar Basic H?


Pencuci Basic-H ini amat sesuai untuk dijadikan seakan bleach untuk kasut anak.

Jika bleach biasa mungkin membahayakan untuk anak kecil kita tetapi tidak bahaya dengan Basic H.

Ia selamat digunakan oleh anak-anak dan tidak merengsakan kulit. Malah baunya pun tidak menyesak hidung.


Nak gunakan pun mudah dan jimat. Masukkan hanya beberapa titik atau kalau banyak sangat kasut masukkan satu sudu teh Basic H ke dalam baldi dan rendam semalaman.

Esok pagi, boleh minta anak-anak untuk mencuci kasut sendiri.


Ini hasilnya kasut yang dicuci sendiri oleh   anak-anak yang berumur 8 tahun dan 10 tahun.

Bersihkan? Anak-anak hanya menyental lembut sahaja.


Ini antara testimoni ibu yang telah menggunakan Basic H untuk kasut anak.


Mudah bukan? Untuk tempahan/ pertanyaan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978












Bagi ibubapa bekerja dengan tiada pembantu rumah, hari Sabtu antara hari paling sibuk. Sibuk untuk mengemas rumah dan membuat spring cleanin...

0 comments:

Berapakah Berat Badan Ibu Yang Perlu Naik Sepanjang Kehamilan?

2/19/2016 emalin mohd 0 Comments

Ada ibu hamil yang naik berat badan sehingga 20kg sepanjang kehamilan namun ada yang kurang daripada itu. 



Berapakah sebenarnya berat badan yang perlu naik sepanjang kehamilan?

Betulkah istilah makan untuk 2 orang?

Berat badan yang kurang naik sepanjang kehamilan boleh meningkatkan risiko bayi lahir pramatang iaitu kurang daripada usia 37 minggu kehamilan. Selain itu, berat bayi yang dilahirkan juga kurang iaitu di bawah 2.5kg. 

Bayi lahir pramatang atau kurang berat badan boleh menjejaskan pertumbuhan bayi tersebut malah ada yang mengalami sakit kronik. 

Bukan itu sahaja, ibu yang kurang naik berat badannya boleh menyebabkan kegagalan menyusukan bayi dalam tempoh sejam pertama kelahiran. Menyusukan bayi dalam tempoh sejam pertama kelahiran amat penting bukan untuk bayi sahaja malah untuk ibu juga. Bayi akan mendapat khasiat susu ibu awal iaitu kolostrum selain daripada 'bonding' antara ibu dan anak.

Walau bagaimanapun, ibu yang mengalami pertambahan berat yang melebihi yang disyorkan juga tidak baik untuk kesihatan. Ia meningkatkan risiko mengalami diabetis dan tekanan darah tinggi. Berat ibu yang berlebihan juga meningkatkan risiko saiz bayi yang besar melebihi 4kg yang meningkatkan risiko untuk ibu dibedah atau c-sect.

Jadi berapakah kenaikan berat badan yang disyorkan?


Jika ibu hamil anak kembar pula, pertambahan berat badan pastinya berbeza seperti panduan berikut:

1. Berat badan kurang (BMI kurang 18.5-24.9), berat naik antara 17 hingga 25kg.

2. Berat badan berlebihan (BMI 25-29.9), berat naik antara 14 - 23kg.

3. Obesiti (BMI lebih 30), berat naik antara 11 - 19kg.

Panduan mengira BMI:
BMI = Berat (kg) / [Tinggi (m)]2

Lazimnya 3 bulan pertama iaitu trimester pertama ibu mengalami alahan sehingga ada yang tidak boleh makan. Jangan risau ketika ini jika berat hanya naik dalam 2kg mungkin kurang daripada itu. Cuma berusaha untuk menambah kalori makanan antara 150 hingga 200 kalori. Contoh makanan ialah sebiji telur goreng mempunyai 110 kalori dan sebotol yogurt rendah lemak pula mempunyai 90 kalori.

Apabila sudah memasuki umur kehamilan trimester kedua atau 4 bulan, ketika ini ibu hendaklah berusaha untuk menambah berat badan sebanyak 1.5kg hingga 2kg setiap bulan sehingga tempoh kelahiran bayi. Untuk menambah berat badan, tambahan sebanyak lebih kurang 340 kalori untuk trimester kedua dan 450 kalori untuk trimester ketiga. Sekeping roti telur bersama kuah dal boleh memberikan jumlah kalori lebih kurang 400.

Tak banyak bukan jumlah makanan yang perlu dimakan dan tidak bermaksud menambah kalori makan untuk 2 orang.

Tetapi bagi yang sememangnya mempunyai masalah berat badan berlebihan, kawallah pemakanan agar berat badan tidak bertambah terlalu banyak.

Senaman semasa kehamilan masih boleh dilakukan seperti berjalan kaki dan juga berenang.

Pastikan ibu memperolehi nutrisi yang cukup semasa hamilIngat, ibu yang sihat akan melahirkan anak yang sihat. InsyaAllah. 

Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Ada ibu hamil yang naik berat badan sehingga 20kg sepanjang kehamilan namun ada yang kurang daripada itu.  Berapakah sebenarnya b...

0 comments:

Cara Meningkatkan Kesuburan Suami Isteri Untuk Mudah Hamil

2/18/2016 emalin mohd 0 Comments

Mencari 2 garisan merah pada ujian kehamilan sememangnya amat mendebarkan. Apabila hanya satu garisan sahaja yang muncul, rasa kecewa. Memang kecewa. Walaupun hati berkata boleh cuba lagi. Masih muda lagi kerana belum menopause. Hakikatnya, apabila umur wanita sudah menjangkau 30an, tahap kesuburan semakin menurun. 



Walaupun kitaran haid wanita tersebut normal, datang period setiap bulan namun tidak menjanjikan telur yang dikeluarkan itu berada dalam keadaan optimum untuk disenyawakan.

Banyak faktor lain yang boleh menyebabkan telur tersebut tidka berada dalam keadaan optimum. Antaranya ialah berlaku kerosakan akibat radikal bebas atau berlaku mutasi pada DNA menyebabkan kebarangkalian untuk wanita hamil semakin berkurangan.



Walau bagaimanapun, bagi mengurangkan risiko kerosakan kepada telur tersebut dikatakan resveratrol boleh memainkan peranan melindungi sel tersebut daripada radikal bebas. Dan sememangnya resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi telur daripada kerosakan.

Di manakah kita boleh memperolehi resveratrol ini? Resveratrol boleh diperolehi daripada kulit anggur merah atau daripada buah beri. 

Vivix juga mengandungi resveratrol ini yang mana Vivix mengandungi 100mg Resveratrol dan 1200mg ekstrak kulit dan biji Muscadine Grape. Muscadine grape bukanlah anggur yang boleh diperolehi di pasaraya. Ia berasal dari kawasan dengan cuaca yang tidak menentu menyebabkan anggur ini terevolusi menjadi lebih besar, kuat dan mempunyai kulit yang lebih tebal dari angur biasa.



Untuk memastikan suami isteri berada dalam keadaan optimum, seharusnya Vivix ini diamalkan kedua-duanya.

Walaupun ada yang beranggapan Vivix mahal namun ia jauh lebih murah daripada rawatan kesuburan yang lain seperti IUI atau IVF yang mencecah ribuan ringgit.


Vivix juga membantu dalam membetulkan kitaran haid wanita yang tidak normal. Kitaran haid yang tidak normal menyukarkan lagi usaha untuk hamil. Ini disebabkan sukar bagi wanita tersebut menentukan hari subur beliau.


Untuk tempahan / konsultansi, hubungi:
Pn Emalin Mohd 0192500978 (SMS / Whatsapp)


Mencari 2 garisan merah pada ujian kehamilan sememangnya amat mendebarkan. Apabila hanya satu garisan sahaja yang muncul, rasa kecewa. Mema...

0 comments:

8 Kesan Bahaya Anemia Kepada Ibu Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan

2/17/2016 emalin mohd 0 Comments

Anemia (dalam bahasa Yunani: Tanpa darah) adalah keadaan jumlah sel darah merah atau jumlah hemoglobin (protein pembawa oksigen) dalam sel darah merah berada di bawah paras normal.



Sel darah merah mengandung haemoglobin yang memungkinkan mereka mengangkut oksigen dari paru-paru, dan menghantarkannya ke seluruh bahagian tubuh.
Anemia menyebabkan berkurangnya jumlah sel darah merah atau jumlah hemoglobin dalam sel darah merah, sehingga darah tidak dapat mengangkut oksigen dalam jumlah sesuai yang diperlukan tubuh. 
Bagi ibu hamil, antara yang dipantau semasa pemeriksaan kehamilan bulanan ialah kadar Hb. 


Kiraan Hb atau hemoglobin ini amat penting bagi memastikan bahawa kandungan darah ibu normal dan bukan petanda ibu menghidap anemia.

Kiraan Hb normal bagi ibu hamil ialah 11.6-13.9 g/dl untuk trimester pertama dan Hb berkurangan dengan semakin besarnya kehamilan.

Bacaan Hb normal semasa hamil:
Trimester pertama: 11.6-13.9 g/dl 
Trimester kedua: 9.7/14.8 g/dl
Trimester ketiga: 9.5-15 g/dl

Bacaan HB rendah sehingga membawa kepada anemia amat berbahaya bukan sahaja kepada ibu tersebut malah kepada bayi di dalam kandungan.

KESAN ANEMIA KEPADA IBU HAMIL:
1. Ibu boleh mengalami keguguran.
2. Ibu boleh bersalin lebih awal iaitu kelahiran bayi pramatang yang boleh menyebabkan risiko kesihatan lain pada bayi.
3. Kematian janin di dalam kandungan.
4. Mengalami tumpah darah semasa bersalin yang boleh menyebabkan ibu berada dalam keadaan bahaya.

KESAN ANEMIA KEPADA BAYI DI DALAM KANDUNGAN
1. Bayi mengalami kurang berat semasa lahir iaitu kurang daripada 2.5kg.
2. Bayi lahir tidak cukup bulan.
3. Bayi berisiko lemas semasa lahir.
4. Pertumbuhan bayi terbantut.

Bahaya bukan apabila ibu hamil mengalami anemia?

Antara yang diperlukan bagi memastikan hemoglobin dihasilkan dengan secukupnya ialah zat besi.

Sekiranya diet ibu kurang zat besi, badan akan menggunakan zat besi yang disimpan di dalam badan dan akhirnya kekurangan zat besi di dalam badan boleh membawa kepada anemia.


Antara diet yang tinggi kandungan zat besi ialah ayam, sayur hijau, kekacang, bijirin penuh, prun, kismis, tembikai, labu, bijan dan tauhu. Wanita hamil memerlukan lebih 50% zat besi daripada wanita yang tidak hamil iaitu daripada 15 kepada 27mg/dl sehari.

Sekiranya Hb ibu hamil masih rendah, pil mengandungi zat besi disyorkan iaitu dengan kandungan sebanyak 30mg. Sekiranya pengambilan zat besi melebihi yang disyorkan kemungkinan ibu akan mengalami sembelit, loya atau cirit-birit.

Bagi memastikan penyerapan secara efektif zat besi tersebut, ibu hamil disyorkan agar:



  • Jangan makan pil zat besi bersama kalsium termasuk susu, produk tenusu dan sumber kalsium yang lain
  • Mengambil pil zat besi semasa perut kosong akan meningkatkan kadar serapan zat besi
  • Pil zat besi juga baik dimakan bersama pil vitamin C atau minuman dan makanan yang mengandungi vitamin C yang tinggi seperti jus oren dan jus jambu batu.
  • Pil zat besi juga boleh diambil bersama vitamin lain seperti Vitamin B Complex dan Vitamin C.
  • Ambil tablet zat besi samaada 2 jam sebelum makan atau 2 jam selepas makan

Konsultansi / Pertanyaan / Tempahan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Anemia (dalam bahasa Yunani: Tanpa darah) adalah keadaan jumlah sel darah merah atau jumlah hemoglobin (protein pembawa oksigen) dalam sel ...

0 comments:

5 Tips Mengurangkan Sakit Senggugut Dan Petua Semulajadi Untuk Mengatasinya

2/16/2016 emalin mohd 1 Comments

Senggugut! Sakit yang mencengkam dan boleh menyebabkan rasa kejang pada bahagian pelviks dan jika bertambah teruk ia akan melarat hingga ke bahagian pinggang dan paha. Bukan itu sahaja, ada yang mengalami sakit kepala, loya, muntah, sembelit atau cirit-birit, pitam, sakit dan rasa bengkak pada payudara dan abdomen.





Senggugut memang sakit sehinggakan ada yang berasa trauma menghitung hari menjelang haid. Tidak kurang juga yang terpaksa mc setiap bulan akibat senggugut.

Tidak semua senggugut bermaksud wanita tersebut mengalami penyakit endometriosis. Senggugut (dismenorea primer) berpunca daripada ketidakseimbangan hormon di dalam badan.

Walau bagaimanpun, dismenorea sekunder yang lazim berlaku setelah 2 tahun mengalami period pertama mungkin terjadi disebabkan oleh beberapa keadaan yang mana rawatan doktor boleh mengubatinya. Antara penyebabnya ialah:

  • Ketumbuhan polips atau cyst pada ovari atau uterus
  • Jangkitan
  • Radang rongga pelvis
  • Endometriosis
  • Penyakit usus seperti apendisitis
  • Kehamilan ektopia atau kehamilan di dalam tiub Fallopio
Bagi yang mengalami senggugut setiap bulan, 5 TIPS YANG BOLEH DIAMALKAN UNTUK MENGURANGKAN SENGGUGUT:


  • Amalkan sikap positif dan bertenang- Fikirkan perkara dan lain dan jangan terlalu fokus pasa kesakitan. 
  • Awasi garam dalam makanan - Pengambilan garam berlebihan menyebabkan badan menyimpan lebih banyak air dan seterusnya boleh menyebabkan kekejangan di bahagian perut semasa datang period. Elakkan pengambilan garam berlebihan terutama di dalam makanan segera beberapa hari sebelum kedatangan haid.
  • Gunakan pad pemanas - Pad pemanas yang diletakkan di bahagian yang sakit iaitu di perut amat melegakan. Namun, jika belum berkesempatan membeli pad pemanas boleh masukkan air panas ke dalam botol kaca. Kemudian, balutkan botol tersebut dengan tuala sebelum dituam di bahagian perut. Jika ada kakak atau adik boleh juga minta bantuan untuk memanaskan tuala dengan cara menggosok / iron tuala tersebut. Tuala yang sudah panas tadi boleh diletak di perut. Kesannya melegakan.
  • Minum air suam - Elakkan minum ais dan sejuk. 
  • Urutan - Tidak dinafikan lagi urutan mampu melegakan rasa sakit senggugut. Sapu dengan minyak panas untuk kesan lebih melegakan dan urut secara lembut.
Terdapat juga beberapa petua semulajadi dalam mengurangkan sakit senggugut. Antaranya ialah:

1. 3 ulas bawang putih yang dihiris halus dan 5 biji lada hitam yang ditumbuk halus dicampurkan dengan air panas dan diminum setiap malam.

2. Halia dan lada hitam yang telah ditumbuk bersama-sama dimakan bersama nasi dan diamalkan seminggu sebelum kedatangan haid.

3. Kunyit, asam jawa dan gula merah direbus bersama dan air rebusan ini diminum selepas makan malam seminggu sebelum kedatangan haid.

Sukar untuk amalkan tips tersebut dan inginkan cara yang lebih mudah?

Masalah Senggugut Teruk Nak Patah Pinggang! Mak Aih, Nasib Dah OK from iReach HD on Vimeo.

Untuk tempahan / pertanyaan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Senggugut! Sakit yang mencengkam dan boleh menyebabkan rasa kejang pada bahagian pelviks dan jika bertambah teruk ia akan melarat hingga ke...

1 comments:

Atasi Masalah Lemah Tenaga Untuk Yang Bekerja Keras 10 Jam Sehari

2/14/2016 emalin mohd 0 Comments

Zaman sekarang ini ramai daripada kita melakukan pekerjaan untuk mencari rezeki lebih dari 8 jam sehari. Malah ada yang bekerja lebih 12 jam sehari pun. Rehat pastinya tidak cukup. Apabia rehat tidak cukup, kesihatan pasti terganggu.

Antara kesan awal tidak cukup rehat akibat kerja keras yang dilakukan ialah badan cepat penat dan rasa tidak bertenaga.



Eh, tetapi wanita dalam video ini siapa buat tanda bagus lagi? Beliau sudah berjumpa dengan caranya untuk mengatasi masalah lemah tenaga ke?




Wah bestnya kan? Kini, bekerja keras bukan lagi masalah pada beliau malah kesihatan beliau juga bertambah baik.

Anda ingin mendapatkan energy booster tersebut?

Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Zaman sekarang ini ramai daripada kita melakukan pekerjaan untuk mencari rezeki lebih dari 8 jam sehari. Malah ada yang bekerja lebih 12 ja...

0 comments:

Cara Menaikkan Hb Dengan Cepat Seawal 2 Minggu

2/13/2016 emalin mohd 0 Comments

Masalah Hb rendah antara igauan para ibu hamil. Lagi-lagi ia menjadi penyebab kepada anemia. Hb rendah bukan sahaja memberi kesan kepada ibu malah kepada bayi dalam kandungan.

Antara risiko negatif yang boleh berlaku apabila Hb rendah pada ibu ialah pitam / pengsan dan berlaku pendarahan semasa bersalin. Kesan Hb rendah pada bayi dalam kandungan pula boleh menyebabkan merencatkan pertumbuhan janin atau boleh sehingga menyebabkan bayi lahir tidak cukup bulan, kurang berat badan atau kematian bayi semasa bersalin.

Jadi, sewajarnya ibu hamil akan menjadi runsing dan akan mencari alternatif untuk menaikkan bacaan Hb. 

Dan nasib baik juga ibu hamil ini ada kakak yang garang yang berjaya memaksa adiknya mengamalkan tips yang diberikan dan berjaya pulak tu menaikkan Hb dalam masa 2 minggu!

Jururawat pun terkejut!


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

Untuk pertanyaan / tempahan / konsultansi percuma, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Masalah Hb rendah antara igauan para ibu hamil. Lagi-lagi ia menjadi penyebab kepada anemia. Hb rendah bukan sahaja memberi kesan kepada ib...

0 comments:

17 Sebab GLA Complex Lebih Baik Dari EPO Untuk Wanita

2/03/2016 emalin mohd 0 Comments

KENAPA WANITA PERLU MENGAMALKAN GLA COMPLEX?



GLA Complex sangat sinonim dengan wanita kerana ia selalu dikaitkan dengan senggugut, kesuburan wanita & menopause.

Namun sebenarnya GLA Complex juga amat sesuai untuk kaum lelaki.

GLA Complex lebih berkesan daripada EPO ( Evening Primrose Oil ) kerana ia dihasilkan daripada Borage Oil yang mempunyai kepekatan lebih tinggi dari bunga primrose.

Apakah kepentingan GLA Complex yang menyebabkan anda rugi jika tidak mengamalkannya?

Umumnya, GLA mengandungi Omega-6, yang diperlukan oleh ovari dan sistem pembiakan wanita. Sebab itu juga masalah haid, kehamilan dan menopaus  memang digalakkan untuk mengambil GLA. 

Apa fungsi Complex Shaklee GLA secara keseluruhan? 

1. GLA Complex membantu dalam keseimbangan hormon untuk melancarkan kitaran haid 

2. GLA Complex membantu meningkatkan kesuburan dengan mewujudkan persekitaran rahim yang sihat dan optimum untuk persenyawaan dan membantu wanita dalam menghasilkan kualiti mukus serviks

3. GLA Complex melegakan simptom PMS 

4. GLA Complex membantu mengatasi masalah menopaus 

5. GLA Complex menguatkan kuku dan rambut 

6. GLA Complex menjadikan kulit yang cantik, sihat dan berseri (jika diamalkan kulit sentiasa berseri akan muncul) 

7.  GLA Complex membantu menangani ekzema 

8. GLA Complex membantu melegakan gejala rheumatoid arthritis 

9. GLA Complex menguatkan sistem imun 

10. GLA Complex adalah anti-oksidan untuk memperlahankan proses penuaan 

11. GLA Complex mengurangkan pembekuan darah yang menyebabkan arteri tersumbat

12. GLA Complex membantu dalam mengawal diabetes  dan tekanan darah tinggi 

13. GLA Complex membantu mengawal kolesterol dan pembakaran lemak 

14. GLA Complex membantu fungsi saraf 

15. GLA Complex melambatkan proses osteoporosis 

16. GLA Complex membantu menghalang pembentukan sel-sel kanser 

17. GLA Complex mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri. Ini antara yang membezakan GLA Complex dengan EPO.


Banyakkan kebaikan GLA Complex ini? Untuk para suami, hadiahkan sahaja GLA Complex untuk isteri tersayang. Manfaatnya bukan pada isteri tetapi juga untuk suami.

Nak tengok testimoni pengguna GLA Complex?


Berminat nak membeli?
Hubungi Pn Emalin Mohd ( SMS / Whatsapp ) 0192500978

KENAPA WANITA PERLU MENGAMALKAN GLA COMPLEX? GLA Complex sangat sinonim dengan wanita kerana ia selalu dikaitkan dengan seng...

0 comments:

Mengatasi Masalah Pertuturan Akibat Penyakit Stroke

2/02/2016 emalin mohd 4 Comments

Strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia. Hanya penyakit jantung dan kanser mengatasinya. Ia dianggap sebab utama kehilangan upaya yang teruk, dan setiap tahun, dianggarkan 40,000 rakyat Malaysia mengalami strok. 





Sesiapa sahaja boleh mengalami strok, termasuk kanak-kanak. Namun, kebanyakan kes menimpa orang dewasa. 

Adakah antara ahli keluarga atau orang tersayang anda yang diserang stroke? Mari ikuti kisah Puan Hafza Aein yang berusaha memulihkan suami beliau yang diserang stroke.





Lagi testimoni vivix bantu pesakit stroke:




Jika ada ahli keluarga anda mengalami masalah yang sama, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978



Strok adalah punca kematian ketiga terbesar di Malaysia. Hanya penyakit jantung dan kanser mengatasinya. Ia dianggap sebab utama kehilanga...

4 comments:

Perokok Tegar Berpuluh Tahun Berhenti Merokok Disebabkan Rasa Rokok Pahit

2/01/2016 emalin mohd 0 Comments

Masa mula berkawan, si dia berjanji untuk berhenti merokok kalau setuju jadi makwe.

Dah setuju jadi makwe, berhenti merokok 2 hari mula balik sebab ketagih. Janji pula nanti dah bertunang baru berhenti merokok.

Apabila dah bertunang, apabila ditanya bila nak berhenti merokok dijawabnya selepas kahwin.

Sudah berkahwin, ditanya bila nak berhenti merokok dijawabnya selepas ada anak.

Tengok-tengok dah berpuluh tahun dah si dia yang tersayang merokok.

Sebagai isteri pasti nak sangat si suami berhenti merokok. Apa cara untuk membantu suami berhenti merokok?

Ini cara mudah!!


Tertanya bagaimana botol merah si Vivix namanya ini boleh menjadikan perokok tegar bencikan rasa rokok?

1. Perokok sukar untuk berhenti merokok kerana telah ketagihkan nikotin yang terdapat dalam rokok. Salah satu fungsi Vivix ialah mendetokskan badan sekaligus mendetokskan nikotin. Apabila nikotin tiada, rasa ingin merokok juga telah hilang akibat ketagihan nikotin telah tiada.

2. Perokok ini mempunyai satu  'feeling' / penghayatan apabila menghisap rokok. Apabila berhenti merokok, badan akan rasa tidak sihat atau rasa tidak selesa dan rokok seakan-akan  rmemanggil-manggil untuk menghisap rokok bagi mendapatkan semula 'feeling' tu. Dengan Vivix ia boleh menggantikan 'feeling' tersebut. Jadi apabila telah minum Vivix, perokok tidak akan rasa rokok itu memanggil-manggil.

3. Perokok yang berhenti merokok akan mengalami simptom seperti badan tidak sihat iaitu kesan 'withdrawal'. Ada yang batuk begitu teruk sekali. Ada yang sehingga demam seminggu apabila berhenti merokok. Namun dengan fungsi antioksidan di dalam Vivix ini ia mengurangkan simptom withdrawal berhenti merokok. 

Untuk kesan kesihatan yang lebih baik, Vivix boleh diambil bersama DTX Complex untuk mendetokskan organ hati agar berfungsi lebih baik lagi.

Siapa lagi yang telah berjaya berhenti merokok dengan Vivix?







Ramai bukan? Bayangkan berapa banyak yang keluarga anda boleh jimat jika suami berhenti merokok? Oh bukan berkenaan duit sahaja. Ia berkaitan dengan kesihatan suami juga dan orang yang berada di sekelilingnya. Pasti kita sebagai ahli keluarga tidak mahu mendapat kesan passive smoker bukan?

Bantu suami atau sesiapa sahaya yang anda sayangi untuk berhenti merokok yang akhirnya ia akan membantu tahap kesihatan keluarga anda juag.

Bukan itu sahaja manfaat yang akan dialami oleh perokok apabila mengamalkan Vivix. Ia mampu memberikan banyak kebaikan seperti awet muda, mensabilkan tekanan darah, mengurangkan gula dalam darah, mengatasi masalah gout, membantu pesakit kanser melawan penyakit kanser dan mengurangkan penyakit SLE yang dialami.



Jika anda berminat dengan Vivix, tempah sekarang sementara harga promosi masih ada.

Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Masa mula berkawan, si dia berjanji untuk berhenti merokok kalau setuju jadi makwe. Dah setuju jadi makwe, berhenti merokok 2 hari mul...

0 comments: