Cara Memujuk Anak Untuk Makan Yang Susah Nak Makan

11:25 pm Emalin Mohd 2 Comments

Anak-anak susah makan. Anak-anak memilih makanan. Itu antara dilema ibu. Semakin dipaksa, semakin anak memberontak menangis enggan makan. 

Pernah diceritakan kepada saya, seorang ibu berada di dalam dilema. Anak beliau enggan makan melainkan ibunya menyediakan hidangan mee segera sahaja. Bayangkanlah setiap hari anak tersebut makan mee segera. Jika ibu tidak menyediakan mee segera, anak beliau akan mengelak untuk makan.

Salah satu cara untuk menaikkan selera makan anak ialah dengan menyediakan hidangan secara Kreatif.


Hidangan yang berwarna-warni boleh menarik Minat anak dengan potongan yang mudah dimakan. Untuk membangkitkan lagi selera, sekali sekala boleh dicelup di dalam coklat. Tak perlu coklat fountain memadai dicelup di dalam coklat cair seperti Nutella.


Atau pun yang telah dipotong dan disusun ala-ala Kek hari jadi dan ditambah sedikit cream cheese  di atasnya. Nampak lebih menyelerakan.


Sebenarnya, bagi menaikkan selera makan antara zat yang diperlukan ialah asid folik, biotin, kalsium dan magnesium.Tapi bagaimana nak dapatkan semua vitamin tersebut kalau anak memang tak nak makan?


Multivitamin ini boleh membantu anak anda. Lagi istimewa bulan ini Ada promosi beli 3 dan dapatkan sebotol extra secara percuma.

Jika anak lebih gemar dalam bentuk cecair, terdapat multivitamin berperisa vanilla yang boleh dicampur di dalam Minuman kegemaran anak anda.


Atau boleh dijadikan smoothie seperti di bawah. Memang sedap dan menyelerakan.


Tempah sekarang. Hubungi,
Marlinny bt Mohamad SID # 968112
PM: www.facebook.com/messages/emalinmohdmall 
http://emalinmohd.blogspot.com
Call / SMS / Whatsapp : 0192500978









Anak-anak susah makan. Anak-anak memilih makanan. Itu antara dilema ibu. Semakin dipaksa, semakin anak memberontak menangis enggan makan.  P...

2 comments:

  1. kalau suami yang susah makan, macam mana pula? huhuhu...

    ReplyDelete
  2. Suami pun susah mkn? Jaga badan kot..
    Boleh bagi multivitamin juga :)

    ReplyDelete