Cara Makan Oat Yang Sedap Dan Enak

6:00 pm Emalin Mohd 0 Comments

Oat! Ramai yang bercerita mengenainya untuk kuruskan badan dan untuk kurangkan kolesterol dalam badan. Ramai juga yang berkongsi pelbagai resepi oat terutama overnight oat yang dicampur dengan makanan lain agar lebih sedap.

Namun, bagi sesetangah orang tetap juga kurang enak. Tetap juga tidak dapat dihabiskan walau dicampur dengan kismis atau buah-buahan lain.

Tetapi mengenangkan betapa tingginya khasiat oat, digagahkan juga mencari resepi yang serasi dengan diri ini.

Tadaaa...rupa-rupanya ini resepi yang setakat ini sudah bertahan berminggu-minggu jugalah.


Mudah sahaja. Hanya campur bahan di atas waktu pagi dan blend. Kemudian sampai ke pejabat, tambah sedikit lagi air panas agar terasa suam. 


MANFAAT OAT:
1. Pengambilan oat membantu menurunkan tahap kolestrol 

2. Oat mengandungi serat yang membantu mencegah banyak masalah ketidakselesaan perut yang dialami oleh orang tua, seperti sembelit dan buasir.

3. Oat mengandungi lebih banyak kalsium, protein, magnesium, zat besi, zink, kuprum (copper), mangan (manganese), tiamin dan vitamin E berbanding makanan bijirin lain seperti gandum dan rai.

4. Oat mengandungi fitokimia yang merupakan bahan kimia semula jadi dalam tumbuh-tumbuhan yang membantu menentang penyakit.
5. Oat secara khusus mengandungi banyak flavonoid yang merupakan antioksidan yang amat berkesan untuk membantu mencegah penyakit jantung.

MANFAAT ESP:

1. Energizing Soy Protein ini membekalkan 14 gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi yang mengandungi semua Asid Amoni Perlu termasuk 9 Asid Amino Perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.

2. Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, serta separuh daripada jumlah keperluan harian Kalsium. 

3. Isofalvones pula meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan prostat. Kajian juga menunjukkan soya dapat membantu mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.

4. Energizing Soy Protein ini dihasilkan dibawah kawalan IPP(Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya ini dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna. Ia diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones.

5. Tanpa laktosa, kolesterol dan bebas kafein.


MANFAAT MEALSHAKES

1. Meal Shakes mengandungi 19 vitamin utama, protein, serat dan mineral serta kalsium. 

  • 2. Meal Shakes memberikan tenaga

  • 3. Meal Shakes menguatkan sistem imun untuk melindungi daripada penyakit atau untuk mempercepatkan proses penyembuhan

  • 4. Membantu membina tulang dan sel-sel dalam proses tumbesaran sihat

  • 5. Membentuk sel darah merah sekaligus mencegah kulit kusam kerana mengandungi Vitamin B Kompleks, Zat Besi dan Kuprum

  • 6. Kaya dengan protein yang membantu dalam pembentukan kulit, kuku, rambut dan tisu tubuh.



Hubungi
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978
untuk tempahan SUPPLEMENT SHAKLEE ANDA

Oat! Ramai yang bercerita mengenainya untuk kuruskan badan dan untuk kurangkan kolesterol dalam badan. Ramai juga yang berkongsi pelbagai r...

0 comments: