Vitamin Untuk Ibu Hamil Yang Ada Darah Tinggi Dan Rahim Lemah

7:40 am Emalin Mohd 0 Comments

Assalammualaikum dan selamat sejahtera semua.

Saya sangat berbesar hati ingin berkongsi pengalaman saya berpantang dan hamil dengan Vitamin Shaklee. Nama saya Siti Rozita Binti Othman, seorang surirumah sepenuh masa, mempunyai 5 orang cahayamata dan mula mengenal Shaklee ketika berpantang puteri saya yang no 3 , pada March 2011. Alhamdulillah, sudah 5 tahun saya makan Vitamin Shaklee. 

Sejak saya disahkan hamil, saya sudah berniat untuk menyusukan bayi saya kerana kedua kakaknya tidak dapat menyusu ibu sepenuhnya, Alhamdulillah sejak makan Vitamin Shaklee saya boleh menyusukan Damia lebih lama dan badan tidak mudah penat dan juga cepat bertenaga.

Vitamin yang saya makan adalah susu soya ESP, Vitamin C, Vitalea, B complex, Ostematrix dan Alfalfa. Dan antara yang paling saya suka adalah Ostematrix kerana dahulu saya mempunyai masalah kaki selalu krem dan tangan semut-semut sudah beransur baik dan juga masalah sembelit ketika dalam pantang, tiada lagi.



Saya terus mengamalkan Vitamin Shaklee ketika hamilkan anak ke 4 dan yang ke 5. Sewaktu kehamilan masalah saya, akan ada darah tinggi dan rahim tak berapa kuat. Jadi bayi saya akan lahir awal. Kerana faktor ini juga saya harus berjaga-jaga sejak kandungan usia 6 bulan. 

Vitamin E saya akan makan selang sehari untuk kuatkan rahim selain Set Hamil Shaklee yang saya makan iaitu ESP, Vitalea, Vitamin C , B Complex, Ostematrix, Zinc dan Omega.

Syukur alhamdulillah, anak ke 4 (Damia Husna 3 tahun) dan ke 5 (Damia Huzaifah 1 tahun) capai 32 minggu. Doktor dan nurse puji uri saya sihat dan cantik, katanya kenyang anak saya dalam perut. 

Saya bersyukur sangat dapat mengenal Vitamin Shaklee dalam tempoh saya berpantang , juga kehamilan untuk 3 anak saya ini. untuk Kaklong Aliah Maisarah dan Kakngah Aliah Yusairah juga sudah mula makan vitamin untuk pelajar dan anak remaja, seperti ESP, Lecithin, B Complex, Omega dan Vitamin C.

Seronok bila seisi keluarga sudah makan Vitamin Shaklee. ke arah kehidupan yang lebih sihat.

Sekian perkongsian saya. 
Terima kasih 


Bagi yang mempunyai masalah yang sama dan di samping 

mendapatkan rawatan perubatan, vitamin ini amat sesuai.

Hubungi Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 
0192500978
wink emoticon

Assalammualaikum dan selamat sejahtera semua. Saya sangat berbesar hati ingin berkongsi pengalaman saya berpantang dan hamil dengan Vi...

0 comments: