Cara Atasi Sakit Tumit Kaki Terutama Selepas Bangun Pagi Dengan Cepat

3:12 pm emalin mohd 2 Comments

Selepas bersalin iaitu semasa berpantang, ada juga ibu yang mengalami sakit tumit. Rasa sakit tumit lebih dirasai sewaktu bangun pagi semasa kaki mencecah lantai. Rasanya mencucuk-cucuk. Jika ada pembantu rumah, bolehlah berehat dulu seminit-dua menghilangkan rasa sakit. Tetapi jika tiada pembantu? Nak tak nak kena bangun juga awal pagi dan berjalanlah terhincut-hincut menahan kesakitan.




Nasib baik seorang ibu ini cepat bertindak dengan mencari solusi untuk sakit tumit. Dan lebih baik lagi apabila penyelesaian tersebut sangat serasi dengan beliau. Apa yang beliau lakukan?

Assalamualaikum,
Saya Nor Hawana Mohd Tahir, berusia 33 tahun. Kisah Saya bermula dengan OSTEMATRIX Shaklee. Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta..dah cinta terus tangkap sayang. 

Begitulah ibaratnya kisah Saya bersama Shaklee. Hanya membaca testimoni seorang Doktor yang mengamalkan OSTEMATRIX Shaklee untuk masalah sendi, hati terus terpaut.

Sebenarnya Saya mengalami masalah tapak kaki yang boleh dikatakan kronik juga semasa berpantang anak kedua. Setiap kali bangun pagi, mesti sakit terincut-incut bila nak berjalan pijak lantai. Saya beranggapan mungkin kesan daripada proses berpantang anak kedua. 



Kekurangan kalsium barangkali. Jujurnya sewaktu proses kehamilan anak kedua Saya memang culas minum susu. Situasi ini berulang hampir setiap hari. Secara tak langsung ia sangat mengganggu aktiviti harian Saya. Apa yang boleh Saya gambarkan saat itu ialah seperti berjalan diatas bara api.

Saya sebenarnya cukup takut nak mencuba sebarangan supplemen ni. Tapi disebabkan tapak kaki yang terlalu sakit dan hasil kajian Saya ke atas setiap testimoni yang SID kongsikan di facebook dan google… akhirnya Saya tawakkal beranikan berjumpa dengan senior Sekolah menengah Saya iaitu Puan Hartini Badri seorang SID berjaya. 

Tanpa fikir panjang saya terus jadi ahli dengan membeli OSTEMATRIX dan MEAL SHAKES. Ketika itu Mealshakes ada promosi jadi saya belikan untuk anak sulong yang mengalami masalah berat badan dan kurang selera makan.



Alhamdulillah, berkat konsisten pengambilan OSTEMATRIX selama dua bulan..tapak kaki Saya dah tak sakit lagi. Saya dapat bangun tidur dengan gembira tanpa risau untuk memijak lantai. Syukur sangat!!sehingga ke hari ini, kalau tertinggal nak telan OSTEMATRIX pun kaki Saya takkan rasa sakit yang berlarutan. Benarlah bagai dikata, vitamin bukan ubat...sebaliknya ia adalah pelengkap nutrisi seharian.

Sedikit demi sedikit makin bertambah produk Shaklee yang Saya cuba antaranya ESP dan Vitamin C 500mg. Bukan sahaja Saya yang mendapat kesan terbaik dari pengambilan supplimen Shaklee, tetapi anak kedua Saya yang berusia 2 tahun 8 bulan pun turut terkena tempias vitamin yang Saya ambil melalui susu badan. 

Berat badannya akan naik setiap kali temujanji di Klinik. Graf BMI pun cantik kalau nak dibandingkan dengan kakaknya dahulu. Dan yang paling ketara warna kulitnya semakin cerah berbeza sewaktu kelahirannya. Syukur sangat.

Terima kasih Allah, Terima kasih Shaklee.
Benda baik tak elok didiamkan, jadi buat korang yang mengalami situasi macam Saya, masih tercari-cari produk apa nak makan, produk apa nak amal..Nah Korang patut cuba vitamin dari Shaklee. Serius…kesannya sangat luar biasa. Cuba tau.. Sekian..
I Love Shaklee 


Teruja dengan cerita beliau? Like cerita beliau di SINI

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti di atas, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp)
0192500978
smile emoticon

Selepas bersalin iaitu semasa berpantang, ada juga ibu yang mengalami sakit tumit. Rasa sakit tumit lebih dirasai sewaktu bangun pagi semas...

2 comments:

  1. dulu, bangun pagi je sakit tumit...barulah saya sedar berat saya dah terlebih-lebih...barulah datang niat nak diet huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu punca salah satu punca juga..

      Delete