Kulit Anak Yang Sensitif Tetapi Bukan Ekzema

6:09 pm emalin mohd 0 Comments

Aduhai anak. Anak kena gigit nyamuk pun ibu akan rasa kasihan. Apatah lagi kalau mempunyai anak yang kulitnya sangat sensitif. Mudah kena ruam, mudah kena chicken pox. Pendek kata, kalau ada orang lain sakit dalam rumah, pasti anak ini akan menyusul sakitnya kemudian hinggakan mengalami demam campak sebanyak 3 kali. 



Sebagai ibu sememangnya kita akan cuba yang terbaik untuk merawat anak. Tidak kiralah berapa pun kosnya. Yang penting anaknya sihat.

Bagi ibubapa yang mempunyai anak dengan kulit sensitif, ibu ini menceritakan pengalaman beliau dan mungkin ini penyelesaian yang anda carikan.

TESTIMONI 55 : LIN SHOPEE
Assalamualaikum,

Alhamdulillah di beri peluang untuk berkongsi pengalaman dalam menjaga anak yang kulit sesangat sensetif. Nak kata eczema pun saya rasa tak. Tapi....
Ceritanya bermula anak hero saya ni kena campak ruam, lepas 2minggu ingatkan semakin ok tapi tak. Lagi bertambah-tambah bila kena lagi campak api.
Masa tu saya tiada pilihan terpaksa hantar anak ke rumah mengasuh juga. Ingatkan 2minggu tu ok la semula, tapi makin teruk dan anak hero ni masa tu dah setahun 5bulan, suka mengaru habis kulit jadi berdarah dan berbekas.

Lepas nak baik, suami kena chiken pox, seminggu lepas tu anak hero ni lagi sekali kena chiken pox.. orang kata sekali seumur hidup kan? Tapi anak hero saya ni dalam tempoh 3bulan 3 jenis campak dia kena.
Sampai lah saya terpaksa berhenti kerja dan jaga sepenuh masa anak saya ni. Jumpa pakar kulit dari Kerajaan sampaikan la ke Pakar kulit kanak-kanak (swasta) tak ok juga.

Doktor bagi ubat yang sama setiap kali jumpa pakar. Beratus habis kulit anak hero ni tetap sama.
Pilihan terakhir saya, tetap jumpa doktor pakar sekadar follow up je.. tapi saya lebih konsisten hanya MEALSHAKE, OMEGA, VITAMIN C CHEW je kata dia.. sekali sekala saya sulamkan dengan NUTRIFERON tapi tak boleh kerap atau banyak sebabnya ruam akan naik terlalu banyak.

Alhamdulillah.. lebih 3 bulan konsisten masalah anak hero ni semakin baik. Belun pun habis OMEGA tu semua.. anak hero dah tak sesensetif. Kulit makin baik dan sampai sekarang hanya amalkan ni tak kira dia demam, batuk atau selsema. Saya hanya bagi ni.



Tiada lagi ubatan dari klinik. Sebab dah puas lihat anak asyik makan antibiotik la ubat la.. cream la.. tetap sama juga.. tak juga ada perubahan.. tapi dengan penangan makanan tambahan tu je banyak perubahan pada bekas-bekas satu badan anak hero ni.

Alhamdulillah... bukan hanya pada kulit dia semakin baik, tapi baik dari segi fokus untuk pendidikan awal seperti mengaji sangat cepat menghafal dan bila ke mana-mana.. saya wajib bawa ni..
Sekarang? Tak risau pasal masalah kulit dia dah... dah pandai dah pun ambil vitamin sendiri...

Anak kedua sekarang a.k.a baby shaklee, seriusly berbeza dengan kulit abangnya...
Syukur.. Alhamdulillah...

Pilihan yang saya ada ni sangat berterima kasih, sebabnya bukan je tak ada bahan kimia malah terbaik dan semulajadi...
Thanks Shaklee.

Teruja dengan cerita beliau? Like cerita beliau di SINI

Jika anda mempunyai masalah yang sama seperti di atas, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp)
0192500978


Aduhai anak. Anak kena gigit nyamuk pun ibu akan rasa kasihan. Apatah lagi kalau mempunyai anak yang kulitnya sangat sensitif. Mudah kena r...

0 comments: