Atasi Masalah Keputihan Dan Kedinginan Ibu Menyusukan Anak

8:00 am Emalin Mohd 0 Comments

Antara masalah yang lazim dialami oleh ibu menyusukan anak ialah masalah kedinginan kerana semasa ibu menyusukan bayi, badan ibu akan mengeluarkan hormon prolaktin. Prolaktin perlu untuk proses pengeluaran susu. Hormon estrogen pula boleh meninggikan lagi pengeluaran hormon ini. Apabila bayi lahir, stimulasi yang berlaku pada puting susu akan menyebabkan prolaktin dirembeskan dengan banyak sekali untuk menambahkan lagi pengeluaran susu. 
 
 

Namun kesannya hormon prolaktin ini membuatkan ibu merasa kurang bernafsu dan tiada keinginan untuk bersama dengan suami.

Selain itu, antara faktor lain yang menyumbang kepada kedinginan ialah:
  •  kepenatan dan kelesuan
  •  komitmen yang bertambah
  •  kurang rehat
  •  kurang masa untuk diri sendiri
  •  kurang nutrisi
Dan cara mengatasinya pula ialah dengan:
  • mendapatkan rehat yang cukup
  • merancang masa berkualiti
  • keluar dating dengan suami
  • memastikan cukup keperluan nutrisi- dapatkan supplemen
  • mengurangkan atau tidak mengambil langsung junk food
Dapatkah Shaklee membantu? Ya. Alamila perasaan cinta malam pertama dengan suami dengan mengamalkan supplemen  Vit E , Alfalfa dan GLA Complex
Vitamin E dikenali sebagai VITAMIN CINTA yang membantu untuk membangkitkan perasaan cinta dan keinginan untuk bercinta bagi isteri mahupun suami. 
Untuk wanita yang mementingkan kesihatan dan kecantikan dalaman dan luaran. Set ini mengandungi vitamin E yang terkenal sebagai antioksidan dan baik untuk mencegah kanser. Ia juga adalah agen anti aging (awet muda). Vitamin E merupakan vitamin cinta yang mengembalikan kestabilan hormon. 

Alfalfa pula membantu pembersihan dalaman bagi yang belum berumahtangga mahupun yang sudah berkahwin. Ia juga dikenali sebagai perapat moden yang boleh membantu wanita selepas bersalin. Alfalfa juga membantu masalah keputihan. Dan bonusnya ia menjadi penggalak susu yang amat berkesan untuk kebanyakan ibu yang menyusukan anak.
GLA Complex (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. Ia juga mengatasi masalah kekeringan yang selalu dialami oleh ibu yang menyusukan anak.



Dan untuk memastikan sentiasa bertenaga dan perut tidak kosong, amalkan pula soya daripada ESP. Ia memberikan rasa kenyang lebih lama dan mudah dibancuh terutama ibu yang super duper sibuk di pagi hari.



Untuk konsultansi / tempahan, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Antara masalah yang lazim dialami oleh ibu menyusukan anak ialah masalah kedinginan kerana semasa ibu menyusukan bayi, badan ibu akan meng...

0 comments: