Omega Guard Minyak Ikan

4:18 pm Emalin Mohd 0 Comments

Apa itu minyak ikan?
Minyak ikan didapati daripada ikan seperti mackerel, tuna, salmon, Sturgeon, belanak, Bluefish, ikan bilis, sardin, herring, trout, dan MenhadenIa menyediakan kira-kira 1 gram omega-3 asid lemak dalam kira-kira 3.5 auns ikan.
Kenapa minyak ikan penting?
Di dalam minyak ikan terdapat Omega-3 iaitu asid lemak yang penting. Omega-3 daripada sumber ikan ini pula terdiri daripada DHA & EPA. Omega-3 tidak dapat dihasilkan oleh badan dan perlu diperolehi daripada makanan.
Fungsi Omega-3

Meningkatkan Kesihatan Kulit
Apabila usia semakin meningkat, sel-sel lemak di lapisan ketiga akan menjadi semakin nipis dan keanjalan kulit semakin kurang. Omega-3 berfungsi untuk menambahkan ketebalan lapisan kulit dan seterusnya menjadikan kulit semakin licin. Omega-3 juga amat baik bagi penghidap penyakit kulit seperti eczema.

Memberi perlindungan mata

Kekurangan DHA akan menyebabkan kesukaran kepada penglihatan kerana DHA membantu dalam menukarkan cahaya kepada tenaga saraf di dalam mata.

Melindungi jantung

Omega-3 dapat mengurangkan trigliserida iaitu sejenis lemak dalam badan. Jadi, bila kurang lemak yang tidak perlu maka berat badan pun kurang.

Omega-3 juga berfungsi untuk menstabilkan degupan jantung dan menurunkan tekanan darah. EPA dan DHA yang terdapat dalam Omega-3 ini dapat mencegah daripada pembekuan arteri.

Mengelakkan Jerawat

Kekurangan Omega-3 didapati boleh menyebabkan munculnya jerawat. Dengan jumlah Omega-3 yang mencukupi dalam badan boleh mengelakkan daripada munculnya jerawat.

Mengurangkan Kolestrol

Omega-3 dapat meningkatkan tahap HDL iaitu kolestrol baik dan dengan itu melindungi artei.

Baik Untuk Otak

Omega-3 amat baik untuk perkembangan otak dan meningkatkan fokus. Maka, ibu mengandung di trimester ke-2 dan 3 digalakkan untuk mengambil Omega-3 bagi perkembangan otak bayi dan kanak-kanak juga digalakkan mengambil Omega-3 agar lebih fokus di dalam kelas. Ia juga dapat membantu dalam mengurangkan kemurungan.

Meningkatkan Kesuburan  

Meningkatkan tahap kesuburan lelaki dan wanita. Sperma akan lebih mudah bergerak dengan Omega-3 manakala wanita pula dengan Omega-3 yang mencukupi menyediakan persekitaran yang sesuai untuk implantasi.Memperbaiki kadar kesuburan dalam kedua-dua lelaki dan perempuan dengan meningkatkan keupayaan renang sperma dan alam sekitar untuk implantasi di kalangan wanita.

Baik Untuk Sendi

Omega-3 juga menambahkan pelincir pada sendi dan boleh mengelakkan radang sendi daripada berlaku. Baik untuk pesakit arthritis.

Mengurangkan Berat Badan

Omega-3 boleh mengawal selera makan dengan menstabilkan kandungan gula dalam darah. Selain itu, ia akan membakar lemak menjadi tenaga. Jadi, tidak hairanlah dengan mengambil Omega-3 mencukupi dapat mengurangkan berat badan.

Jumlah Keperluan Omeg Guard

3 caps sehari untuk dewasa.

Kenapa perlu memilih jenama MInyak Ikan Shaklee iaitu Omega Guard?



Perbandingan antara Minyak Ikan pelbagai jenama. Walaupun Pristin mengandungi julah minyak ikan tertinggi namun asid lemak yang diperlukan iaitu EPA dan DHA rendah berbanding jenama Shaklee.

Hubungi saya untuk keterangan lanjut.
Pn Emalin 019-2500978 (Call / SMS / Whatsapp)

Apa itu minyak ikan? Minyak ikan didapati daripada ikan seperti mackerel, tuna, salmon, Sturgeon , belanak, Bluefish , ikan bilis, sar...

0 comments: