Cara Mengurangkan Sakit Gout Dalam Badan Akibat Asid Urik Yang Tinggi

Ada yang menghidap gout atau mengenali sesiapa penghidap gout?



Bagi yang kira super gout, termakan sedikit sayur yang ditumis dengan ikan bilis sudah cukup menjadi punca serangan gout.

Apabila diserang, kaki terutamanya akan bengkak sehingga kulit kemerahan-merahan. Sakit? Sakit sangat dan hanya painkiller yang dapat mengurangkannya.

Apakah penyakit Gout? 

Gout merupakan sejenis sakit sendi yang berpunca dari kandungan asid urik dalam darah yang tinggi. Gout akan menyebabkan sakit sendi dan lazim bermula di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah. Ia seterusnya boleh menyerang sendi-sendi lain dan menyebabkan tumbuhnya gout tophus (bengkak pada sendi seluruh badan yang tidak sakit tetapi berkekalan). Kejadian batu karang pada buah pinggang juga sering berlaku pada penghidap gout. Risiko sakit jantung turut bertambah bagi mereka yang mengidapi gout.

Serangan gout boleh terbahagi kepada 2 jenis iaitu:-

Serangan Akut (Tiba-tiba)


Serangan gout akut dikenal pasti sebagai serangan yang berulang-ulang, sendi menjadi bengkak dan rasa berdenyut berpanjangan dalam tempoh antara lima hingga enam hari. Pesakit datang mengadu dengan gejala tulang sendi mereka seolah-olah digigit.

Serangan Kronik Berpanjangan
Manakala bagi serangan kronik berpanjangan, walaupun pesakit tidak merasa berdenyut-denyut namun pesakit tetap merasa tidak selesa. Di samping itu tempoh kesakitan berterusan hingga mengambil masa yang agak lama dengan anggaran antara dua hingga tiga minggu. Bagi menghilangkan rasa sakit ini, biasanya pesakit terpaksa mengambil ubat penahan sakit.


Bagaimana Gout berlaku?
Gout berlaku apabila longgokan asid urik secara berlebihan membentuk kristal pada sendi. Kristal-kristal asid urik yang terkumpul di celah sendi ini menyebabkan radang.




Bagaimana Asid Urik terjadi?
 
Asid urik dihasilkan di dalam badan dan juga terbentuk daripada penguraian sekumpulan bahan kimia dikenali sebagai purine. Purine terhasil daripada protein haiwan seperti daging merah, ayam, makanan laut dan telur selain tumbuh-tumbuhan tertentu seperti asparagus dan cendawan. Asid urik lazimnya larut dalam darah dan kemudian dikumuhkan melalui buah pinggang yang akan keluar sebagai air kencing.  Kadangkala badan menghasilkan terlalu banyak asid urik atau buah pinggang  mengeluarkan asid urikterlalu sedikit. Apabila ini berlaku, asid urik boleh membina, membentuk tajam, kristal urate seperti jarumdalam tisu sendi atau sekitar yang menyebabkan kesakitan, keradangan dan bengkak.

Punca Gout


1. Diet yang mengandungi protein tinggi.

2. Pengambilan alkohol.

3. Kegemukan. 

4. Pengambilan ubat seperti aspirin dan diuretics yang boleh meningkatkan asid urik.

5. Pesakit ginjal atau yang mempunyai tekanan darah rendah. 

Untuk mengurangkan risiko mengalami serangan gout, asid urik di dalam badan harus dikurangkan. Tahukah anda bahawa Polyganum Cuspidatum atau nama lainnya Japanese Knotweed dan juga Grapes yang mengandungi RESVERATROL mampu mengurangkan asid urik tersebut.


Lebih hebat lagi, kedua-dua bahan tersebut ada terdapat di dalam Vivix.


TESTIMONI



Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
SID 968112

Cara Untuk Kekal Sihat Di Usia Warga Emas

Pada botol Vivix tertera perkataan "Healthy Aging" atau dalam Bahasa Melayu Penuaan Sihat.





Jadi bagaimana dikatakan Vivix ini membantu dalam:
📌 Kulit cantik
📌 Hilangkan jeragat
📌 Kurangkan sakit lutut
📌 Kurangkan bacaan gula
📌 Bantu kesihatan jantung
📌 Bantu tingkatkan kesihatan pesakit strok
✅ Dan lain-lain

















Ini jawapannya.
.
Sel badan akan membahagi dan ada sel yang mati. Sebab mati mungkin sebab semulajadi dan di usia muda sel-sel badan sihat. Kulit tegang, mulus. Badan fit dan cergas.
.
Ketika muda juga sebelum mencecah 30an, sel-sel membahagi dan menyalin semula sel yang sihat.
.
Namun semakin berusia umur kita, kita terdedah dengan pelbagai ancaman dan kerosakan seperti makanan proses dan segera, persekitaran yang tercemar, tahap stress yang tinggi dan sebagainya.



.
Antioksidan kurang dan sel teroksidatif menyebabkan sel banyak mati. Mitochondria semakin kurang tenaga dan telemores semakin pendek (rujuk gambar).



Macammana nak dapat balik umur macam 25 tahun itu? Masa badan sihat, kulit tegang dan sweet 20 tersebut?
.
Ingin saya reverse semula tapi kita ini bukan air yang boleh di"reverse" osmosis 😆😆
.
Haa..tapi dengan khasiat resveratrol dan folifenol dalam Vivix itu yang dilakukannya!



Untuk dapat "Healthy Aging" seperti usia di 20an!!
.


Lebih istimewa bulan ini sehingga 31 Januari 2017, dengan pembelian twin pack VIVIX akan dapat juga:


✅ Free membership
✅ Cash back next month RM30++
✅ Penjimatan melebihi RM100 (harga biasa sebotol RM475)
✅ Pos Percuma ke seluruh Malaysia
.
Hubungi Pn Emalin Mohd 019 250 0978


Vitamin Tambahan Untuk Elak Anak Kerap Sakit

Tidak perlu cerita orang lain tetapi pengalaman diri sendiri semasa anak pertama dulu. Sudahlah ketika itu tiada kesedaran tentang susu ibu, kesedaran berkenaan keperluan vitamin tambahan untuk anak pun kurang tahu.



Akibatnya, anak sering sangat sakit sehinggakan pernah dimasukkan ke hospital. Belum lagi kisah anak demam, selsema dan batuk apabila memasuki taska. Ayat lazim ketika itu, perkara biasa apabila menghantar anak ke taska akibat ramai kanak-kanak lain. Seolah-olah demam, selsema dan abtuk tidak dapat dipisahkan. Susah sangat ketika itu untuk melihat anak tidak berhingus. 

Siapa mengalami nasib dan kisah yang sama? Zaman sekarang dengan maklumat dihujung jari, banyak maklumat yang dikongsikan. Sebaiknya kita mengambil iktibar dan pengalaman orang lain. Sama seperti ibu ini yang telah memilih untuk memberikan vitamin tambahan kepada anak beliau.

Mari kita ikuti kisah beliau yang berjaya mengurangkan kekerapan anak sakit dengan pemilihan vitamin tambahan yang sesuai.

Ini kisah Pn Lina Akhtar


Anak-anak ni rezeki kan.. apa pun kita lakukan adalah untuk kebahagian anak-anak. Tak kira la berapa orang anak..


Ingat lagi masa anak sulung saya usia 1 tahun 6 bulan macam tu.. kulit dan kesihatan sangat rendah. Sampai boleh dikatakan setiap bulan mesti ada je ke klinik yang berdekatan. Paling risau bila demam saat suami kerja luar dan tidak bersama kami kat rumah.


Selepas dah berapa kali mencuba dan nak yang terbaik. Alhamdulillah...
Ni pula si adiknya.. kulit makin putih dan kecerahan semakin buat ibu geram... dengan dia saya bermula 100% PRODUK SHAKLEE sedari hamil sampai la usia dia sekarang 2 tahun 9 bulan. 


Bersyukur sangat.. terlalu jarang ke klinik. Bila badan dedah suhu 37'c macam tu.


Antara yang saya amalkan adalah up dose Omega.. Vita C Chewable paling dia suka dan cream Herbal Blend tu untuk sejukkan badan dia. Sangat menjadi sebab cream tu ada menthol mint dan sangat sesuai untuk seisi keluarga.


Nak kuatkan imun booster anak-anak? Saya pilih Nutriferon sekali sekala bila perlu.
Dan... mommies gojes nak tau.. ianya SANGAT JIMAT & BERBALOI dengan produk ni.. 


Mungkin ada anak-anak mommies yang cerewet dan sukar nak makan ubat klinik ... maka..
Inillah PENYELESAIANNYA! 




Anak-anak pasti suka dan mommies yang berkerja tak perlu risau bila hantar anak ke taska. Pengasuh mahu pun anak-anak yang bersekolah.


Yang terbaik untuk dikongsi bersama. Dan pengalaman menjaga anak-anak tak sihat saat suami kerja luar dan berjauhan dari keluarga menbawa 1001 pengalaman untuk saya.


Saya rela tak belikan pakaian baru untuk mereka tiap bulan. Asalkan stok vitamin ni cukup untuk mereka anak-anak kesayangan saya. 


Anda juga pasti terlalu sayangkan anak-anak dan nak yang terbaik untuk kesihatan anak-anak kan.
Buat pilihan yang terbaik. Mereka juga adalah pelaburan dan penyambung generasi kita di masa hadapan.
Alhamdulillah.

Apa yang ada di dalam Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon sehingga dapat membantu meningkatkan imun badan anak?

OMEGA GUARD

Omega guard mengandungi Omega 3 yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diperolehi dari makanan. Omega 3 amat dikenali untuk meningkatkan imun badan serta baik untuk meningkatkan kecerdasan otak dan ketajaman minda.

*Meningkatkan Kesihatan Kulit*
Apabila usia semakin meningkat, sel-sel lemak di lapisan ketiga akan menjadi semakin nipis dan keanjalan kulit semakin kurang. Omega-3 berfungsi untuk menambahkan ketebalan lapisan kulit dan seterusnya menjadikan kulit semakin licin. Omega-3 juga amat baik bagi penghidap penyakit kulit seperti eczema.
*Memberi perlindungan mata*
Kekurangan DHA akan menyebabkan kesukaran kepada penglihatan kerana DHA membantu dalam menukarkan cahaya kepada tenaga saraf di dalam mata.

*Baik Untuk Otak*
Omega-3 amat baik untuk perkembangan otak dan meningkatkan fokus. Maka, ibu mengandung di trimester ke-2 dan 3 digalakkan untuk mengambil Omega-3 bagi perkembangan otak bayi dan kanak-kanak juga digalakkan mengambil Omega-3 agar lebih fokus di dalam kelas. Ia juga dapat membantu dalam mengurangkan kemurungan.

VITAMIN C

Vitamin C adalah vitamin anti oksidan yang sangat baik untuk diamalkan oleh kanak-kanak.  5 sebab untuk anda memberikan Vitamin C kepada anak:
  • Vitamin C membantu membina otot yang sihat. Anak-anak sedang membesar pastinya sedang lasak dan ia membantu untuk membina otot yang sihat.
  • Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh anak. Kita tak dapat memastikan anak-anak dalam persekitaran cukup bersih namun kita boleh pastikan "askar-askar"  dalam badan anak dapat melawan penyakit terutama demam selsema. 
  • Vitamin C membantu untuk menyerap zat besi untuk penghasilan darah merah yang sihat. 
  • Vitamin C membina kolagen yang diperlukan untuk sel-sel tubuh badan. Bukan sekadar nak kulit cantik tetapi kolagen juga diperlukan untuk pembentukan tulang yang sihat.
  • Vitamin C penting sekali untuk penyembuhan luka-luka anak. Berapa kali dalam seminggu anak kita terjatuh dan ada lebam atau sedikit luka-luka? Sebab itu vitamin C ini amat penting untuk memastikan badan dapat sembuh dengan cepat. 

NUTRIFERON

3 sebab Nutriferon perlu diberikan kepada anak.

* Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag

* Melindungi daripada Influenza & Selsema
Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selsema, alergi dan inflamasi dan influenza

 * Mengurangkan stress dan Kelesuan
 Rumusan nutriferon dapat mengurangkan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk


Ia diperbuat daripada:

1. Chestnut / Buah berangan 
Buah berangan lazimnya yang kita jumpa yang telah disalai untuk dimakan namun ia juga mempunyai kegunaan lain. Antara kelebihan buah berangan ini ialah membantu melawan tanda-tanda penuaan pada kulit dengan ciri-cirinya yang anti radang seperti mengurangkan bengkak, lebam di kulit dan memperbaiki lebam dan kebiruan pada kulit akibat kapilari darah pecah di bawah kulit. 

2. Sage
Herba ini dapat membantu meningkatkan peredaran darah dan merangsang pembaharuan sel-sel. Ianya juga kaya dengan vitamin A dan kalsium serta antioksidannya membantu memerangi radikal bebas pada kulit. Sage juga antara herba yang boleh menghalau nyamuk. Nyamuk tidak menyukai bau Sage.

3. Rosemary
Rosemary merupakan sumber zat besi , kalsium dan vitamin B6 yang menyokong tahap kolagen yang sihat. Kaya dengan mangan dan mineral yang membantu mengurangkan kedutan dan mengelakkan kulit menjadi rosak. Apabila adanya radikal bebas pada kulit kita ia bukan sahaja merosakkan kulit malah membawa kedutan, tona tidak sekata serta kendur. Selain bau Sage, bau Rosemary juga tidak disukai oleh nyamuk.

4. Yarrow 
Yarrow ini pula mengandungi bahan anti radang dan anti septik. Ia dapat memperbaiki tisu yang rosak di dalam badan . Ia boleh dipraktikkan bagi kegunaan luar, menyembuhkan luka, luka terbakar, ulser , alahan kulit dan juga bengkak .
Krim Herbal Blend boleh digunakan di semua peringkat umur dari bayi hingga dewasa. Ia juga boleh mengurangkan gatal-gatal akibat gigitan nyamuk dan juga akibat chicken pox.


Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
SID 968112

Vitamin Anak Elak Cepat Sakit Di Musim Hujan

Sekarang musim hujan dan ada kawasan sudah dilanda banjir. Musim hujan dengan cuaca tidak menentu menyebabkan ramai anak jatuh sakit sehinggakan ada yang mengatakan ini musim anak sakit. Betul ke ada musim anak sakit? Bagaimana untuk mengelak anak daripada sakit terutama semasa ingin pergu bercuti? Adakah caranya untuk meningkatkan imun badan anak agar mengurangkan risiko anak sakit terutama di musim hujan ini?


Ikuti kisah Pn Wan Zainah bt Wan Muhamad yang berjaya menaikkan imun badan anak beliau yang selalu sakit seawal usia 2 bulan.

Assalamualaikum.
Saya Wan Zainab Bt Wan Muhammad. Ibu kepada 2 orang anak lelaki yang sedang membesar. 
Saya ingin ceritakan kisah shaklee effect anak saya Muhammad Hud. Hud berusia 1 tahun 4 bulan sekarang dan sistem pertahanan badan beliau agak lemah. Seawal usia 2 bulan Hud sudah demam. Bukan sahaja demam tapi diikuti dengan batuk juga selsema. Hud mudah terima jangkitan daripada orang lain. 

Hud paling kerap demam berbanding anak pertama. Saya perasan bila demam, Hud akan selsema dan juga batuk. Batuk Hud pula berkahak dan menganggu tidur beliau. Kesian Hud bila batuk. 

Umur Hud 7 bulan, saya mula berikan Hud Omega Guard, Nutriferon & Vitamin C. Alhamdulillah, nampak perubahan yang mana selsema dan batuk cepat pulih. Saya tidak risau bila keadaan ini berulang dan saya akan sediakan suplemen sahaja untuk Hud. 

Kadangkala jika Hud batuk-batuk, saya juga bawanya jumpa doktor dan doktor akan check paru-paru beliau. Alhamdulillah paru-paru Hud sihat dan cuma batuk-batuk biasa sahaja. Saya risau juga. Maklumlah, masalah Pneumonia masa kini sangat berleluasa dalam kalangan bayi. 

Baru-baru ini Hud selsema dan batuk. Seperti biasa saya cepat-cepat berikan Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon. Dalam masa 2 3 hari sudah nampak perubahannya. 

Kesihatan Hud paling saya risau sebab badan beliau masih kecil dan dalam proses bina dan kuatkan antbodi untuk pertahanan penyakit. Jadi, tugas saya adalah berikan makanan yang terbaik untuk beliau.

Kini, ketiga-tiga suplemen ini adalah suplemen wajib untuk anak-anak saya. Hud sangat gemarkan ketiga-tiganya. Kalau makan vitamin C, memang tak cukup 1 biji. Sangat senang ajar dia makan suplemen.


Saranan saya buat ibu-ibu di luar sana, berilah anak-anak anda makanan tambahan supaya badan mereka terlindung daripada sebarang penyakit bawaan Virus. Makanan sekarang ini tak sama macam zaman nenek moyang kita dahulu.

Anak-anak kita perlukan suplemen untuk top up semula nutrisi yang hilang daripada makanan yang kita makan. Tambahan pula, kanak-kanak adalah insan yang suka memilih untuk makan. 

Anak-anak kita adalah harta kita. Hargailah dan sayangilah mereka. 

Apa yang ada di dalam Omega Guard, Vitamin C dan Nutriferon sehingga dapat membantu meningkatkan imun badan anak?

OMEGA GUARD

Omega guard mengandungi Omega 3 yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan pelru diperolehi dari makanan. Omega 3 amat dikenali untuk meningkatkan imun badan serta baik untuk meningkatkan kecerdasan otak dan ketajaman minda.

VITAMIN C

Vitamin C adalah vitamin anti oksidan yang sangat baik untuk diamalkan oleh kanak-kanak.  5 sebab untuk anda memberikan Vitamin C kepada anak:
  • Vitamin C membantu membina otot yang sihat. Anak-anak sedang membesar pastinya sedang lasak dan ia membantu untuk membina otot yang sihat.
  • Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh anak. Kita tak dapat memastikan anak-anak dalam persekitaran cukup bersih namun kita boleh pastikan "askar-askar"  dalam badan anak dapat melawan penyakit terutama demam selsema. 
  • Vitamin C membantu untuk menyerap zat besi untuk penghasilan darah merah yang sihat. 
  • Vitamin C membina kolagen yang diperlukan untuk sel-sel tubuh badan. Bukan sekadar nak kulit cantik tetapi kolagen juga diperlukan untuk pembentukan tulang yang sihat.
  • Vitamin C penting sekali untuk penyembuhan luka-luka anak. Berapa kali dalam seminggu anak kita terjatuh dan ada lebam atau sedikit luka-luka? Sebab itu vitamin C ini amat penting untuk memastikan badan dapat sembuh dengan cepat. 

NUTRIFERON

3 sebab Nutriferon perlu diberikan kepada anak.

* Kukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
Kajian menunjukkan interferon mampu meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh untuk membunuh T-cells, B-cells & Makrofag

* Melindungi daripada Influenza & Selsema
Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selsema, alergi dan inflamasi dan influenza

 * Mengurangkan stress dan Kelesuan
 Rumusan nutriferon dapat mengurangkan rasa tidak sihat yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk

Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978
SID 968112



Cara Mengatasi Gastrik Dengan Cepat Dan Berkesan

Gastrik. Jika sudah terkena ada yang perlu menghadapinya berhari-hari sehinggakan perlu mendapatkan suntikan untuk mengurangkan rasa sakit akibat gastrik tersebut.



Hujung minggu baru-baru ini semasa sedang berehar di rumah, salah seorang rakan menghubungi saya berkenaan sakit gastrik yang beliau sedang alami iaitu gastrik. Beliau telah minum ESP namun masih terasa sakit.

Kebetulan pula beliau ada membeli Peppermint Ginger Plus hari Jumaat sebelum itu. Memandangkan Peppermint Ginger Plus mengandungi halia, pudina dan bahan lain untuk melegakan perut terus beliau membancuh Peppermint Ginger Plus tersebut dan dijadikan seperti minun teh pudina.

Kemudian saya dikejutkan pula apabila tidak lama selepas itu beliau maklumkan mengalami muntah sehingga tidak terdaya. Terus saya minta beliau untuk minum ESP semula bagi menambah tenaga. Namun tidak lama kemudian beliau hubungi saya semula mengatakan badan beliau rasa lega kerana kurang rasa sakit. 

Rupa-rupanya muntah tadi mengeluarkan sekali angin dan juga apa jua ketidakselesaan yang ada.


Lagi testimoni berkaitan yang membantu mengurangkan rasa sakit akibat gastrik.






Untuk tempahan dan konsultansi, hubungi Pn Emalin Mohd (SMS/ Whatsapp) 0192 250 0978

NO ID SHAKLEE: 968112



Pengamal Ubatan Mengalami Sakit Sengal Tulang Petanda Penyakit Serius

Adakah anda bergantung dengan ubat atau suntikan steroid bagi mengatasi masalah sakit luttu yang dialami? Masakan tidak, jika sakit lutut melanda terasa begitu azab sekali. Duduk salah, berdiri salah malah berbaring oun masih terasa sakitnya. Dan adakah pada masa yang sama anda selalu mengalami sakit sengal tulang terutama pada bahagian belakang badan dan pada pinggul?



Ia mungkin petanda mengalami Osteoporisis atau dari istilah perubatan Secondary Osteoporisis. Secondary Osteoporosis pula ialah apabila Osteoporosis terjadi akibat daripada pengambilan ubat-ubatan tertentu atau disebabkan oleh masalah kesihatan pesakit.

Osteoporosis ditakrifkan sebagai satu penyakit sistemik (melibatkan seluruh badan) yang mengalami jisim tulang yang merosot (low bone mass) dan kerosakan struktur mikro tulang yang menyebabkan tulang rapuh dan meningkatkan risiko kepatahan berlaku. (Sumber)

Terdapat beberapa jenis ubatan yang diambil pesakit boleh mengganggu kadar penyerapan kalsium oleh badan. Pemantauan daripada doktor secara berterusan amat diperlukan sekiranya mengambil ubat bagi penyakit berikut untuk mengelak daripada risiko mengalami osteoporosis.

Antaranya ialah:

1. Ubat steroid yang selalui diambil oleh peskait lutut, sendi mahupun asma. Selain daripada risiko osteoporosis, pengambilan steroid juga boleh menyebabkan pengurangan hormon seksual. 

2. Hormon tiroid yang berlebihan akibat penyakit berkaitan tiroid.

3. Aluminium yang terdapat di dalam uabt gastrik.

4. Ubat darah tinggi atau ubat untuk penyakit jantung yang menyebabkan pembuangan air kencing lebih kerap.

5. Ubat yang digunakan untuk merawat sawan.

6. Suntikan pencegahan kehamilan seperti injection depo.

Namun ini tidak bermakna ubatan tersebut tidak boleh diambil. Yang sebaiknya ialah mengambil ubatan tersebut dengan pemantauan doktor. Lebih-lebih lagi steroid yang amat banyak digunakan di dalam jamu yang tiada kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia.

Pada masa yang sama pastikan dalam diet harian mengandungi kalsium secukupnya agar badan tidak menggunakan kalsium simpanan untuk menjalankan fungsi badan.

Jika anda seorang wanita berumur 30 tahun, anda memerlukan sehingga 4 gelas susu sehari untuk mencukupkan 1000mg kalsium seharian dengan andaian tiada sumber kalsium yang lain.


Bagi susu HL Marigold, setiap satu kotak 250ml membekalkan 375 gram kalsium dan sebanyak 2 setengah kotak diperlukan untuk membekalkan 1000mg kalsium.

Namun tidak semua boleh mengambil susu. Ada yang tidak boleh minum susu langsung. Walaupun susu antara sumber kalsium yang paling popular dari dulu lagi namun ada juga sumber kalsium lain. Tambahan jika mengalami selsema, minum susu akan menjadikan lebih banyak kahak dan rasa tidak selesa pula.

Chia seed juga mengandungi sumber kalsium yang sangat tinggi. Bagi setiap 100mg, ia membekalkan sehingga 500mg kalsium. Untuk mendapat 1000mg kalsium, seseorang memerlukan lebih  kurang 13 sudu teh chia seed dalam hidangan seharian. Chia seed juga boleh dimasukkan dalam minuman malah ada yang memasukkannya chia seed ke dalam kuih seperti kuih tepung pelita. Untuk lebih bertenaga, masukkan chia seed ke dalam ESP atau Performance Drink.


Sukar juga untuk memastikan pengambilan 1000mg kalsium setiap hari?


Berminat tak dengan hanya 4 caplet mengandungi 1000mg kalsium? Sekali makan sahaja dan diambil sebelum tidur. Bukan sahaja membekalkan kalsium yang mencukupi malah magnesium pun ada. Magnesium membantu dalam pergerakan usus menjadikan seseorang lawas keesokan harinya.


Inilah dia Ostematrix yang boleh membekalkan 1000mg kalsium dengan hanya 4 caplet sahaja. 

Banyak pilihan bukan untuk sumber kalsium? Jadi tiada alasan lagi untuk tidak mencukupkan sumber kalsium.

TESTIMONI PENGAMBILAN OSTEMATRIX



Untuk tempahan dan konsultansi, hubungi Pn Emalin Mohd (SMS/ Whatsapp) 0192 250 0978

NO ID SHAKLEE: 968112





Cara Menghilangkan Sakit Belakang Dengan Berkesan

Anda selalu sakit belakang? Anda tidak keseorangan. Sememangnya sakit belakang amat kerap berlaku dengan 70% orang dewasa akan mengalami sakit belakang pada satu-satu masa dalam kehidupan. Sakit belakang yang bukan slip disc lazimnya akan hilang setelah seminggu berlalu dengan rawatan.



Walaupun sakit belakang biasa berlaku namun ia boleh mengganggu perjalanan kehidupan harian. Tambahan lagi jika beliau seorang ibu dengan anak kecil. Sakit belakang yang dialami menyukarkan dirinya untuk menjaga anak-anak. Mengangkat anak akan menjadi satu aktiviti yang menyukarkan. Lagi-lagi ketika perlu menunduk semasa memandikan anak atau mencuci kesan najis anak. 

Sakit sangat!

Antara punca sakit belakang ialah kurang lenturan pada badan akibat kurang bersenam, postur badan yang tidak betul semasa duduk, berdiri atau semasa mengangkat barang dan juga kesan jatuh. 

Sekiranya anda mengalami sakit belakang namun bukan slip disc sebenarnya pengambilan kalsium yang diperkayakan dengan magnesium amat membantu mengurangkan kesakitan.

Magnesium di dalam Ostematrix membantu memperbaiki keadaan tekanan serta merehatkan otot dan saraf. Sekaligus ia memberikan kesan kelegaan.




Siapa yang perlu Ostematrix Shaklee ini?
-------------------------------------------------------
-Wanita berumur 30 tahun ke atas untuk kesihatan tulang jangka masa panjang
-Jika sering mengalami kejang otot, kebas, sakit sendi dan artritis
-Jika mengalami senggugut
-Mengurangkan sakit gastrik dengan memperbaiki hiperaktiviti perut
-Yang suka minum minuman berkarbonat, teh, susu atau alkohol yang boleh menghilangkan atau mengurangkan kalsium dalam badan
-Yang menghidap sembelit atau buasir

Apa sebenarnya kelebihan Ostematrix ini berbanding pil kalsium lain? Ostematrix mengandungi:

❤️1,000 mg (100% DV) calcium dari sumber semulajadi yang sangat concentrated dan mudah diserap oleh badan
❤️400 mg (100% DV) magnesium yang membantu penyerapan calcium ke dalam tulang dan membantu menguatkan tulang anda dan mengurangkan risiko endapan kalsium yang boleh menyebabkan batu karang
❤️400 IU (100% DV) vitamin D yang juga penting untuk penyerapan calcium
❤️Boron membantu metabolism tulang
❤️Vitamin K membantu untuk pembentukan matrix tulang
❤️ Manganese, copper, and zinc — co-factors yang mengaktifkan enzymes yang membentuk jisim tulang

TESTIMONI PENGAMBILAN OSTEMATRIX



Untuk tempahan dan konsultansi, hubungi Pn Emalin Mohd (SMS/ Whatsapp) 0192 250 0978

NO ID SHAKLEE: 968112