Mudah Sangat Dapat Penyakit Berjangkit Kena Cari Penawar

Haih lah..orang depan ni selsema pulak. Aku ini pasti malam ni dah mula sok-sek. Monolog sendirian apabila kawan sepejabat demam selsema. Apa nak buat? Orang kata imun badan lemah. Pantang ada sahaja yang sakit. Demam ke selsema, esok pasti terkena juga.



Nak kata tak cukup makan, eh 6 kali makan jugalah. Takkan tak cukup khasiat lagi dalam badan ini. Tertanya-tanya juga.

Nak tak nak pergilah tanya kawan yang nampak sihat selalu. Cergas selalu.

Rupa-rupanya ia berkaitan dengan sistem imun badan sendiri. Imun badan ini seumpama askar atau pengawal keselamatan sendiri yang mengawal tubuh badan daripada dierang oleh makhluk asing yang tidak dikenali. Makhluk asing ini seperti bakteria, kulat dan virus. Ia mempertahankan badan dari jangkitan dan pembentukan sel yang tidak normal.

Namun bukan itu sahaja, imun badan juga membantu mengurangkan simptom atau risiko yang terjadi sekiranya terdapat juga serangan virus, bakteria atau kulat ini. Ini disebabkan keupayaan sistem badan mengingati serangan lama dan mengelak daripada terkena lagi atau sembuh dengan lebih cepat.

Imun badan yang lemah menyebabkan seseorang lebih mudah mendapat penyakit daripada yang mempunayi imun badan yang tinggi.

Terdapat 3 tahap perlindungan imun badan iaitu:

TAHAP PERTAMA:
Tahap pertama ini terdiri daripada kulit, mukus, saliva, air mata, peluh dan asid gastrik yang melindungi badan daripada benda asing. Sebagai contoh kulit melinudngi daripada kuman memasuki badan namun jika kulit mengalami luka, kadar kebarangkalian kuman memasuki badan lebih tinggi. 

Apabila kuman sudah memasuki badan, ketika inilah imun badan peringkat kedua perlu bertindak.

TAHAP KEDUA:
Kuman yang sudah memasuki badan akan berhadapan pula dengan askar yang terdiri daripada sel darah putih yang bertindak sebagai pembunuh kuman tersebut. SIstem imun akan memberi signal kepada interferon (sejenis protein) dalam mengaktifkan dan memperkukuhkan 'serangan' kuman tadi.

TAHAP KETIGA:
Pada tahap ini, sistem imun akan memberi tindak balas khusus terhadap kuman tersebut dan mengingatinya. Jika ada serangan kali kedua, askar akan bertindak lebih pantas kerana telah mengenali jenis kuman tersebut. Apabila terlalu banyak askar yang bertindak untuk membunuh kuman, ia boleh memberikan kerosakan kepada sel. Dan dengan itulah badan memerlukan resveratrol dan folifenol untuk penyembuhan sel yang segera.

VITAMIN DAN SUPPLEMENT UNTUK MENINGKATKAN TAHAP IMUN BADAN:

ASAS:
1) ESP: Protein terbaik daripada tumbuhan yang mengadnungi semua jenis asid amino yang diperlukan oleh badan. Ia mengukuhkan struktur kulit, membantu meningkatkan penghasilan antibodi dan mnegurnagkan risiko kuman memasuki badan.

2) VIAT-LEA: Mengandungi semua vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan agar semua sistem badan berfungsi secara optimum.

3) OMEGA GUARD: Omega Guard mengandungi Omega 3 yang membantu mengurangkan keradangan yang mungkin berlaku.

SEKUNDER:
1) NUTRIFERON: Mengandungi bahan semulajadi seperti biji labu, Plantago seeds, Bunga Safflower dan Japanese Honey Suckle yang meningkatkan interferon secara semulajadi.

2) CAROTOMAX: Carotenoid yang terdapat di dalam Carotomax akan meneutralkan radikal bebas dan meningkatkan aktiviti sel darah putih.

3) GARLIC COMPLEX: Bawang putih amat sinonim dalam membantu mengatasi masalah kesihatan dan membantu dalam penghasilan sel darah putih.

4) VITAMIN C: Vitamin C secara umunya adalah tulang belakang bagi sistem imun. Ia membanru dalam meningkatkan tahap imun badan.

TERTIER:
VIVIX: Ia mengadnungi resveratrol dan folifenol yang memabntu badan dalam memperbaiki dan melindungi DNA sel daripada kerosakan akibat serangan kuman atau radikal bebas.

Keliru untuk pilih yang mana satu?

HUBUNGI PN EMALIN MOHD 
+60192500978 (SMS / WHATSAPP)


Ibu Hamil Sakit Gigi Waktu Malam Nak Buat Apa?

"Adoi..sakitnya gigi nih. Nak buat apa? Dah malam-malam mana nak cari dentist! Dah la tengah pregnant."


Dan nasib baik kita dalam zaman teknologi. Tanya terus kawan-kawan. Apa nak buat masa ni? Rawatan kecemasan sebelum nak jumpa doktor esok harinya.

Nak makan painkiller tak ada pulak. Lagipun tengah hamil. Tak pasti painkiller mana yang boleh diambil.



Berdasarkan pengalaman kawan dan dengan vitamin yang ada, inilah rawatan kecemasan yang boleh diamalkan.

Ana:
Korang, nak tanya kalau hamil trimester kedua boleh buat rawatan gigi tak?

Saya rasa kena tampal balik.

Sebab tampal dulu rasa ngilu. Tak sedap betul rasa hari ini. Nyut-nyut rasanya.

Khairani:
Vivix ada tak Ana?

Cuba sapu Vivix ke tempat nyut-nyut tadi.

Kemudian ambil vitamin B Complex dan Ostematrix. Setelah ambil, cuba tidur.

Dan apa komen Ana setelah mengamalkannya?


Jika anda alami masalah yang sama, hubungi:

Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Cara Hilangkan Rabun Silau Dengan Mudah

Waktu malam kalau kena memandu rasa seksa jiwa dan raga. Mana taknya ada rabun silau! Ada sahaja kereta dari depan sudah terkedip-kedip dan mula kecilkan mata sebab rasa silau sangat. Rasa buta sekejap pun ada. Berpinar rasa mata. Kalau lama-lama memandu boleh sakit kepala dibuatnya.


Ada yang sama tak situasi ini? Ada yang alami rabun silau?

PUNCA RABUN SILAU

Ia terjadi akibat silau yang berpunca daripada astigmatisme. Selain itu, silau juga boleh berlaku akibat keradangan, terdapatnya jangkitan pada mata atau selepas pembedahan mata seperti pembuangan selaput katarak, ketumbuhan pada kelopak mata atau penyakit kornea seperti keratoconus. 

Astigmatisme berkait rapat dengan penglihatan menjadi kabur pada semua jarak yang disebabkan oleh permukaan kornea atau kanta tidak sekata. Astigmatisme pada pesakit kencing manis juga biasa berlaku dikenali sebagai renticular astigmatism, kandungan gula yang berlebihan mampu mengubah bentuk kanta pesakit.
RAWATAN BAGI RABUN SILAU
Bagi yang mengalami rabun silau, pemakaian cermin mata amat membantu untuk mengurangkan silau. 

Selain daripada penggunaan cermin mata, RGP yang menggunakan teknik orthokeratology iaitu memakai kanta sentuh separa keras semalaman bagi membentuk semula kornea menjadi rawatan alternatif bagi memperbaiki keadaan rabun tersebut.
Teknik senaman yang dikenali Eye-Robic juga merupakan antara pilihan dalam merawat permukaan kornea dan kanta ini.Ia juga dapat membantu melegakan ketegangan pada otot mata.
Bagi kes-kes tertentu, rawatan Photorefractive keratectomy (PRK), Laser-Assisted Sub-Epithelial Keratectomy (LASEK) atau Laser-assisted In Situ Keratomileusis (Lasik) akan digunakan.
Hanya di dalam kes serius sahaja pengimplanan kanta atau kornea (Restore) dilakukan bagi memulihkan tahap penglihatan pesakit.

Tapi katanya ada juga cara mudah untuk kurangkan rabun silau.



Inilah supplemen yang membantu sangat dalam mengurangkan rabun silau.


CarotoMax® daripada Shaklee adalah perlindungan antioksida daripada sumber semulajadi. Nutrien yang terkandung di dalam Carotomax didapati membantu:
  • Meningkatkan densiti pigmen makula iaitu kawasan kritikal di dalam mata untuk penglihatan yang baik dan tajam
  • Menjadi penapis kepada cahaya UV yang membahayakan
  • Menyokong kesihatan mata

Carotomax juga mengandungi beta carotene. Kebaikan beta carotene ialah:

  • Beta-carotene adalah vitamin A di dalam bentuk asal yang akan ditukar di dalam badan mengikut keperluan di dalam badan. Jadinya, tiada isu vitamin ini berlebihan di dalam badan. Namun jika mengambil retinoic acid, ia adalah vitaminA dalam bentuk sintetik dalam keadaan "active". Jika diambil secara berlebihan ia boleh membahayakan badan.
  • Alpha dan beta carotene sangat elok bagi yang menghidapi rabun silau.

Selain daripada itu, Carotomax juga mengandungi

  • Astaxanthin yang sangat bagus untuk menghalang oksidasai akibat kolestrol jahat
  • Lutein dan zeaxanthin yang sangat baik untuk retina mata dan makula. Selain itu, ia juga baik untuk jantung dan sistem imun badan
  • Lycopene iaitu antioksidan yang kuat dan baik untuk jantung




TESTIMONI SUPLEMEN UNTUK MATA YANG SIHAT




Vitamin C Terbaik Untuk Kulit Putih Gebu

Tatkala usia memasuki umur 30an sudah mula kelihatan kesan-kesan penuaan. Jika tidak dijaga kulit akan menjadi kusam dan jeragat akan mula muncul. Ketika itu, butang panik akan tertekan dan kita menjadi stress untuk mengatasi masalah kulit kusam.

Lagi-lagi jika pasangan sudah mula bersuara dan mula memuji wanita lain. Lagi rasa tersentap.

Ketika itu memang rasa nak pergi buat bleaching sahaja muka untuk mendapatkan kulit yang putih dan gebu masa zaman 20an dulu. Atau ada yang sudah mengambil suntikan atau IV drip produk tertentu yang popular di pasaran untuk kulit yang cantik menawan.

JIka anda ingin mencari produk yang ternyata SELAMAT dan tidak mendatangkan mudarat pada badan anda dan pada masa yang sama dapat kulit, putih dan gebu sebenarnya VITAMIN C boleh membantu anda.

8 sebab kenapa anda perlu mengambil Vitamin C Shaklee

1. Membentuk collagen – Merangsang pembentukan collagen. Collagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan – Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
3. Meningkatkan Sistem Imun – Vitamin C membantu membina sel darah merah yang sihat untuk menyerap zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga mempercepatkan proses pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema.
4. Mengurangkan risiko kanser – Ia adalah anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
5. Mencantikkan Kulit – Pengambilan vitamin C setiap hari menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmentasi. Pigmentasi adalah penyebab utama kejadian jeragat.
6. Mengurangkan Insomnia – Insomnia menyebabkan kesukaran untuk tidur berpunca daripada keresahan (Anxiety). Vitamin C berupaya mengurangkan keresahan sekaligus mengurangkan masalah insomnia.
7. Mengekalkan Kolesterol Sihat – Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

8. Mengurangkan risiko luka sukar sembuh pada pesakit kencing manis - Ini kerana glukos dan Vitamin C memasuki sel melalui saluran yang sama. Apabila kandungan glukos yang tinggi dalam darah, glukos dan vitamin C terpaksa bersaing untuk memasuki sel dan kandngan yang tinggi akan menang. Ini akan menjadikan sel kekurangan vitamin C dan apabila proses ini berulang dan berterusan, ia mengakibatkan penyakit-penyakit yang berpunca daripada kekurangan Vitamin C muncul. Contohnya ialah luka yang tidak sembuh menyebabkan anggota badan terpaksa dipotong.

1 SEBAB PENTING KENAPA PERLU VITAMIN C SHAKLEE



Memang banyak vitamin C berada di pasaran tetapi Vitamin C keluaran Shaklee yang dikenali sebagai Sustain Release Vitamin C ini adalah pilihan tepat. Ia mengandungi khasiat lebih kurang 7 biji oren termasuk kulit oren sekali bernilai 500mg vitamin C. 1 tablet Sustain Release Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg Vitamin C!! Badan tidak akan menganggap sumber vitamin C ini berlebihan kerana khasiatnya akan dibebaskan secara perlahan-lahan dan berterusan. 

Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.
TESTIMONI VITAMIN C SHAKLEE



Hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Cara Menambah Pendapatan Bulanan Dengan Kos Permulaan Rendah

Gaji tetap sama dan jika naik pun berapalah sangat. Paling-paling 10% kenaikan gaji tahunan. Melainkan naik pangkat atau mencari kerja lain. Namun zaman sekarang untuk mencari pekerjaan lain pun mencabar juga.

Perbelanjaan pula semakin naik. Mana ada yang turun bukan kecuali hujan. Ada yang ingin menambah pendapatan bulanan tanpa mengeluarkan kos yang tinggi?


Seperti kisah kami berdua. Kami tidak mengenali antara satu sama lain sebelum ini. Tiada laluan kami yang sama, Namun kerana sekeping gambar di internet, beliau berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk tersebut.

Inilah gambar tersebut. Botol-botol Ostematrix yang tersusun cantik menarik minat beliau untuk menghubungi saya. Ketika itu beliau tengah hamil anak sulung dan mengalami kejang kaki. Hampir setiap malam menahan kesakitan.



Setalah mengamalkan Ostematrix, akhirnya kejang kaki beliau tiada dan hilang terus. Sejak tiu, beliau memang konsisten mengamalkan produk shaklee dan setelah bersalin meneruskan pula dengan Set Menambah Susu Ibu.

Sekali lagi beliau berpuas hati dengan kesan yang beliau alami. Susu ibu bertambah dan menjadi pekat.

Dan akhirnya beliau menjadi ahli dan kemudian tergerak hati untuk mula berkongsi manfaat yang diperolehinya dan tanpa disangka  mendapat maklum balas yang baik dari rakan sekeliling. Dan beliau TERPAKSA menjual dan TERPAKSA menerima bonus selain untung runcit.

Best bukan?

Dengan hanya pendaftaran menjadi ahli kurang daripada RM100.00 beliau memperolehi banyak manfaat. Lagi best bisnes ini ianya:

  • Tidak perlu menyimpan stok
  • Boleh order terus dan pihak Shaklee poskan kepada pelanggan
  • Dapat untung runcit 
  • Dapat bonus yang dibayar tengah bulan berikutnya
  • Produk yang mempunyai kajian saintifik
  • Produk yang SELAMAT dan BERKESAN


Bersama team Shakleepreneur (Founder: www.mamabijak.com)

Jika anda seorang pelajar berumur 18 tahun ke atas atau yang sudah mempunyai kerjaya tetap atau suri rumah yang sukar untuk ke sana ke mari, sertai kumpulan kami! Dengan syarat anda mempunyai telefon pintar beserta talian internet. Saya akan coach anda untuk sama-sama menambah pendapatan tanpa ada cas tambahan.

Hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Set Ramadhan Untuk Anak Agar Tahan Berpuasa Sepanjang Hari

Kurang sebulan lagi kita akan mula berpuasa. Dan ntuk tahun ini anak-anak yang sudah besar sudah berazam dan berulang kali berkata ingin berpuasa penuh sekiranya mereka sihat.

Yang sulung tahun lepas terpaksa ponteng sehari sebab demam jadi tahun ini snagat bersemangat untuk berpuasa penuh katanya.


Sebagai seorang ibu, sangat gembira mendengar azam anak. Dan tahun ini juga, anak-anak bersekolah akan bercuti semasa 2 minggu di awal Ramadhan dan kemudian sesi persekolahan semasa 2 minggu sebelum bercuti untuk menyambut Syawal.

Selain daripada memikirkan menu berkhasiat untuk bersahur, saya juga memikirkan dan merancang untuk memberikan makanan tambahan untuk anak semasa bulan Ramadhan nanti.

3 set inilah yang bakal disediakan untuk anak-anak nanti bagi bekalan sepanjang Ramadhan.

CHEWABLE VITA-C PLUS
Vitamin C ini sesuai untuk anak-anak dengan rasa masam manis bagi membekalkan keperluan vitamin C harian mereka. Ia boleh dikunyah sebelum anak-anak masuk tidur. Khasiat vitamin C sangat banyak terutama untuk anak-anak. Antaranya mengutakan imun badan mereka dan mengurangkan risiko demam selsema di kalangan anak-anak. 

PERFORMANCE DRINK
Minuman berperisa oren ini sangat sedap dijadikan juadah berbuka puasa. Ia membekalkan elektrolit untuk badan tanpa gula yang berlebihan. Ia juga boleh dijadikan minuman ala-alan soda herba dengan resepi seperti berikut:

Bahan-bahan:
3 sudu besar Performance Drink
1 batang serai
1 tangkai daun pudina
1 hiris lemon
1 biji Asam Boi
2-3 biji laici atau longan
3 ketul ais

MEAL SHAKES
Meal shakes ialah multivitamin dalam bentuk serbuk berperisa vanila. Ia amat berkhasiat kerana mengandungi vitamin dan mineral yang diperlukan oleh anak-anak untuk membesar.

Bonus lagi, Meal Shakes ini mengandungi Asid Folik, Biotin, Magnesium dan Kalsium. Keempat-empat vitamin dan mineral inilah yang dapat menaikkan selera makan anak-anak. Jadinya, anak yang picky eater tadi selain daripada dibekalkan vitamin dan mineral secukupnya juga dapat menambah selera makan mereka.

Jadi, apa tunggu lagi. Dapatkan vitamin dan supplement untuk anak anda hari ini!

Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Cara Menghilangkan Bekas Jerawat Hitam Berlubang Dengan Cepat

BOLEHKAH BEKAS JERAWAT HITAM BERLUBANG HILANG?

Jerawat alahai jerawat. Lagi-lagi yang mula masuk remaja. Ada yang memang mengalami masalah jerawat. Jerawat yang keluar bukan jenis yang kecil-kecil malah yang besar. Siap bernanah. Dan habis sahaja jerawat tersebut, kesannya pula seakan berlubang. Sehingga ada yang menggelarkan kawah bulan pada kulit wajah.

Namun masuk sahaja umur 30an tiada lagi masalah jerawat. Mungkin hormon pun sudah stabil ketika itu. Namun tatkala melihat cermin, hati masih gusar dan resah. Masakan tidak, kesan jerawat masih ada. Bertompok-tompok hitam. Itu sebab ada yang memakai bedak tebal-tebal untuk menutupinya.

Cara mudah pastilah rawatan laser tetapi umum mengetahui rawatannya akan menngunakan sejumlah wang besar. Jadi bagi yang tidak memlilih rawtan laser, adakah masih sinar bagi mereka?


Bagaimana dengan gambar ini? Percaya atau tidak tanpa menggunakan rawatan laser, parut jerawat boleh dipudarkan? Dan kesan jerawat juga semakin hilang. Dan tempoh masanya tidaklah terlalu lama. Dalam masa sebulan kesan ini sudah kelihatan. Jika diteruskan hingga sekarang? Boleh menjadi berseri dan tiada lagi kesan jerawat.

ESP, Vitamin C dan Vitamin E amat membantu bagi memudarkan parut jerawat.

  • Vitamin C : Ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen yang mengukuhkan sel kulit. Vitamin C juga bersifat antioksidan, melindungi kulit kita daripada radikal bebas dan sinaran UV yang boleh merosakkan kulit. Selain membantu mengurangkan kedutan dan menganjalkan kulit, vitamin C juga turut merawat luka supaya cepat sembuh. 
  • Vitamin E: Terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masalah kulit yang berminyak. Vitamin E juga amat dikenali sebagai kecantikan kulit. Tidak hairan jika banyak produk kecantikan kulit menambah kandungan vitamin E di dalam produk mereka.
  • Protien adalah komponen yang menyumbang kepada ketegangan kulit. Ia sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). 3 sudu ESP membekalkan 14gram protein dengan asid amino yang lengkap untuk keperluan badan.
Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Bahaya Keracunan Merkuri Hingga Meragut Nyawa Dan Supplement Yang Membantu Penyembuhan

MERANA KERACUNAN MERKURI HINGGA HAMPIR MERAGUT NYAWA

.

Kisah saya bermula pada penghujung tahun 2014. Waktu itu saya masih dalam peringkat awal pemulihan dari keracunan merkuri akibat salah memilih produk kosmetik dan supplemen.
.

Waktu itu (Oct 2014), walaupun internal organ (hati dan buah pinggang) saya survive dengan asbab ubatan hospital. Tetapi, tubuh badan saya sangat sakit dan kekeringan nutrisi yang teruk. Yang dapat di lihat dari luaran ialah kerosakan kulit, kuku dan rambut saya.
.

Kulit saya sangat kering, bersisik dan juga mempunyai 'chicken skin'. Eczema naik di setiap pelipat tubuh. Gatalnya, hanya Allah atau siapa yang pernah kena sahaja yang tahu. Kuku di jari kiri dan kanan pula terbelah dua dan patah-patah. Kuku kering sangat dan kusam warnanya. Tidak sihat langsung. *Tubuh badan sentiasa di dalam kesakitan.*
.

Rambut saya pula sangat kering. Umpama rumput yang sedang mati setelah di sembur racun rumput. Warna rambut menjadi perang yang tidak sihat. Pegang dengan jari pun, boleh luruh sendiri dan patah-patah. Bayangkanlah betapa merananya saya.
.

Itu belum masuk lagi penderitaan lain yang saya hadapi. Antaranya....

- Bacaan kencing manis saya sentiasa tinggi. *Bacaan tertinggi saya selepas makan ialah 35pt dan bacaan terendah saya waktu pagi ialah 14pt.*

- Gastrik dan pedih ulu hati yang kronik.

- Hampir mengalami stroke di sebelah kiri badan (menurut doktor).

- Cakap yang tergagap-gagap dek kerana nerve system yang terganggu.
.

Ya. Kondisi badan saya waktu itu sama seperti orang yang menjalani kemoterapi malah lebih teruk lagi. 
.

Jadi pada waktu itu saya bertanya kawan-kawan saya, supplemen apa yang boleh di percayai selamat, semulajadi dan mohon ada orang yang boleh membantu saya makan supplemen dengan cara yang betul. Saya tak mahu orang hanya menjual tanpa menerangkan pada saya khasiat sesuatu supplement itu.


Alhamdulillah. Doa saya dimakbulkan oleh Allah. Seorang kawan saya menerangkan product Shaklee kepada saya. Selepas itu saya pun cari juga sendiri info berkenaan Landmark Study Shaklee untuk memuaskan hati sendiri.
.

Setelah yakin, maka saya pun belilah Vitamin C dan juga Vitamin E sebagai permulaan penjagaan kulit dan kesihatan saya.
.

Ini adalah budget yang termurah selain dari target pertama saya iaitu Vivix. Masa ni, belum mampu nak beli Vivix walau hebat sangat testimoni Vivix yang saya baca. Waktu ini budget saya ketat kerana bill-bill hospital yang perlu ditanggung. Sedih.
.

Selepas habis 2 botol Vitamin C dan E, saya dapat lihat kulit saya yang semakin sihat. Kuku saya yang semakin pulih dan tidak patah. Rambut saya juga nampak perubahan semakin kuat, kembali hitam dan bersinar.
.

Oleh kerana bertambah yakin dengan result yang ada pada diri sendiri. Maka, saya terus mohon menjadi ahli Shaklee kerana nak jimat dari beli harga runcit. Saya terus makan Vit C dan E dari tahun 2014 hinggalah tahun 2015. Walaupun tak berapa berdisiplin.
.

Setelah saya di sahkan mengandung, sakit saya datang kembali dek kerana hormon badan yang tidak menentu. Allah sahaja yang tahu betapa berdebarnya hati apabila 2 senior doktor yang pakar di bidang O&G beritahu saya bahawa risiko kehilangan nyawa kami (bayi dan saya) adalah sangat tinggi. Dan kecacatan organ dalaman bayi yg dilahirkan mungkin terjadi. Risau sangat saya.
.

Tapi Alhamdulillah. KuasaNya tiada siapa yang dapat mempertikaikan. Walaupun memang nyaris kehilangan nyawa pada waktu itu. Namun kami berdua selamat. Dan baby Zariff lahir sempurna walaupun lahirnya pramatang di minggu yang ke-32 pada penghujung March 2016.
.

Niat untuk mencuba Vivix masih belum dilupakan. Beberapa bulan setelah saya habis berpantang, pada bulan Ogos 2016, saya cuba pula ambil Vivix.
.

Dan sehingga hari ini, saya masih tidak berhenti jatuh cinta pada kesan Vivix dan vitamin shaklee terhadap kesihatan saya. Saya rasa seperti diberi peluang kedua selepas melalui detik detik sukar dan hampir meragut nyawa.

Untuk tempahan VITAMIN anda, hubungi:
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 019 250 0978


Pemborong Kain Vietnam Silk Gred 1

Kain Vietnam Silk ini memang ada peminat tersendiri. Masakan tidak, kainnya nampak mewah walaupun tanpa sulaman. Dan apabila dijadikan pakaian ia nampak jatuh dan flowy. Terletak saja di badan. Dan lagi best bagi yang bekerjaya dan selalu berjumpa dengan ramai orang, ia susah kedut walau telah dipakai seharian.

Kain Vietnam Silk yang kami bawakan ini adalah gred 1. Apa bezanya dengan gred 2 contohnya? Ia bermaksud kain ini tidak mudah meretas dan tidak mudah berbulu walau dimasukkan di dalam mesin basuh. Sebab itu harga kain Vietnam Silk kami berbeza dengan yang lain.

Jadi, tidak sabar untuk melihat koleksi sedia ada ini? Hanya RM180.00 untuk Semenanjung Malaysia dan RM185.00 untuk Sabah dan Sarawak. Harga sudah termasuk pos. 

Jom kita cuci mata.






















Sudah berkenan, hubungi: 
Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978