Paras Kolestrol Jahat Turun, Migrain Pun Hilang

2:27 pm Emalin Mohd 0 Comments

Kolestrol bahaya untuk kesihatan. Umum semua mengetahuinya kan? Da lebih bahaya kolestrol tinggi ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Hanya dengan ujian kesihatan baru kita boleh tahu tahap kolestrol kita. Dan lazimnya kata doktor, mengikut pola pemakanan rakyat Malaysia yang sukakn makanan berlemak dan bergoreng, memang ramai yang mempunyai kadar kolestrol jahat yang tinggi. Namun bagi yang tidak melakukan ujian kesihatan dan ingin mengurangkan kadar kolestrol jahat pun ada penyelesaiannya bagi anda.


Mungkinkah ia akan menjadi cinta pertama anda bersama Shaklee?

.
Cinta pertama saya dengan Shaklee bermula dengan set Kolesterol. Saya dikesan mempunyai paras kolesterol yang tinggi sejak sebelum berkahwin. Doktor menasihatkan saya untuk jaga pemakanan.
.
Apabila telah melahirkan anak, paras kolesterol jahat saya makin tinggi dan saya mula rasa selalu letih, sakit kepala,migrain teruk dulu, sampai tahap kena duduk dalam bilik gelap tanpa cahaya dan bunyi, juga jantung selalu berdebar-debar. Membaca maklumat bahawa bahayanya kolesterol tinggi ni sehingga boleh membawa kepada masalah jantung, strok buatkan saya tak senang duduk.
.
Saya mula risau. Saya pergi buat pemeriksaan Dan doktor menyuruh saya makan ubat kolesterol dan meminta saya makan selama setahun untuk dipantau. Saya enggan bergantung pada ubat sintetik.
.
Saya mencari alternatif dan bila pergi farmasi saya dicadangkan dengan suplemen semulajadi Shaklee. Ye. Saya memilih set kolesterol Shaklee. Lecithin+Alfalfa paling saya konsisten sehingga beberapa bulan saja dah menampakkan penurunan.
.
Kemudian saya tambah dengan Omega dan Phytocol. Alhamdulillah kolesterol turun, kesihatan bertambah baik. Saya merasa lebih sihat dan bertenaga.
Syukur alhamdulillah.


Pn Emalin Mohd (SMS / Whatsapp) 0192500978

Kolestrol bahaya untuk kesihatan. Umum semua mengetahuinya kan? Da lebih bahaya kolestrol tinggi ia tidak dapat dilihat dengan mata kasar....

0 comments: